ادبیات نظری و پیشینه تجربی آموزش فناوری اطلاعات و ارتباطات
ادبیات نظری و پیشینه تجربی آموزش فناوری اطلاعات و ارتباطات
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۵۱ |
حجم | ۱۷۲ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
توضیحات کامل
دانلود ادبیات نظری و پیشینه تجربی آموزش فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT که در آن به بررسی (چارچوب) مبانی نظری و پیشینه تحقیق در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.
شاید در محاورات و ارتباطات شغلی و عملی ، این دو واژه زیاد مورد استفاده قرار گرفته است . دو نوع تفاوت لغوی و مفهومی میان فناوری اطلاعات و ارتباطات وجود دارد .از نظر لغوی آی تی ( I T ) به معنای فناوری اطلاعات است و آی ، سی ، تی (T IC ) به معنای فناوری اطلاعات و ارتباطات است و c مخفف ( communication )به معنای خطوط یا وسایل ارتباطی می باشد و در اصل معنای کامل تر فناوری اطلاعات است .
از نظر مفهومی در فناوری اطلاعات محوریت و نقش « اطلاعات » برجسته و نمایان است . امّا در فناوری و ارتباطات علاوه بر محوریت دانش و اطلاعات بر نقش « ارتباطات » و وسایل ارتباطی نیز تأکید شده است و در واقع بر جایگاه ارتباطات به عنوان عامل و ابزار انتقال دهنده اطلاعات که وظیفه برقراری بین دو بخش اطلاعات و فناوری را بر عهده دارد ؛ توجه ویژه دارد و این اهمیت تا بدان حد است که برخی بر این باورند که بدون وجود وسایل ارتباطی فناوری اطلاعات، جامعه اطلاعاتی محقق نخواهد شد . عبادی، ۳۸۲ ، ص ۴۱ )
مسئله ای که باعث سوءتفاهم در درک فناوری اطلاعات و ارتباطات می گردد این است که هر دو آنها در توانایی هایی از قبیل ایجاد ، انتشار ، ذخیره سازی ، پردازش و ارائه اطلاعات مشترک می باشند و به عنوان تفاوت های اصلی و عمده ، می توان به الکترونیکی بودن اطلاعات و استفاده از سخت افزار و نرم افزارهای رایانه ای و مدیریت اطلاعات در ( آی سی تی ) اشاره نمود. ( صادقی ، ۱۳۸۵ ، ص ۴۶ )
فهرست مطالب
۱-۷-۱ تعاریف نظری 10
۲-۷-۱ تعاریف عملیاتی . ۱۱
فصل دوم : ادبیات پژوهش
۵-۲-۲ فناوری چیست . 73
۱-۵-۲-۲ فناوری اطلاعات و ارتباطات .۷۴
۲-۵-۲-۲ فناوری اطلاعات و سواد اطلاعاتی.۷۶
۳-۵-۲-۲ آموزش فناوری۷۸
۴-۵-۲-۲ چگونگی ورود فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظام آموزشی ۸۰
۵-۵-۲-۲ سواد فناوری.۸۷
۶-۵-۲-۲ رویکرد تلفیق فناوری و آموزش۸۸
۷-۵-۲- ۲الگوی بهره گیری از فناوری در فرآیند یاددهی – یادگیری۸۹
۸-۵-۲- ۲ رویکرد های مواجهه با فناوری جدید ۹۰
۹-۵-۲- ۲ نقش سازمان فنی و حرفه ای در آموزش افراد در زمینه فناوری اطلاعات وارتباطات.۹۳
۶-۲-۲ پیشینه پژوهش
١-۶-٢.تحقیقات انجام شده در ایران
۲-۶-٢ تحقیقات انجام شده در خارج از کشور
منابع
منابع فارسی
منابع انگلیسی
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت