مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ادبیات نظری و پیشینه تجربی مدیریت کیفیت فراگیر

ادبیات نظری و پیشینه تجربی مدیریت کیفیت فراگیر

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۶۲
حجم ۱۳۵ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

دانلود ادبیات نظری و پیشینه تجربی مدیریت کیفیت فراگیر عنوان این نوشتار است که در آن به بررسی (چارچوب) مبانی نظری و پیشینه نظری تحقیق در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

 

 

مدیریت کیفیت فراگیر( TQM )روشی است مشتری مدارکه درآن کلیه افرادبه شکل مستمردرجهت بهبود فرآیند های کاری خودتلاش می کنند،تا کیفیت بهتررا برای همه مشتریان فراهم سازند.(منوریان ، ۱۳۸۰ ) .

تعریف عملیاتی مدیریت کیفیت فراگیر: نمره ای است که فردازپرسشنامه مدیریت کیفیت فراگیر"مقیمی وهمکاران" (1388) به دست می آوردکه دارای ابعادزیرمی باشد :
۱-حمایت ورهبری مدیران عالی سازمان ۲- برنامه ریزی استراتژیک ۳- مشتری مداری ۴ – شناسایی وآموزش کارکنان ۵ – توانمندسازی(قدرتمندسازی)کارکنان وکار تیمی ۶-  اندازه گیری و تجزیه وتحلیل کیفیت ۷ بیمه کیفیت۸ پیامدهای بهبودکیفیت وبهره وری. ازابعاد ارائه شده،هر بعد۶ گویه دارد که بصورت جداگانه  مدیریت کیفیت فراگیررادر سازمان موردارزیابی قرار می دهدکه امتیاز ۲۰۰-۱۶۰نشان دهنده تعهدقوی،امتیاز ۱۵۹-۱۲۰ نشان دهنده  دارا بودن سازمان با فلسفه ای منطقی با سازمان دهی مطلوب درزمینه کیفیت و بهره وری،امتیاز ۱۱۹-۸۰ نشان دهنده آغاز کارسازمان بابرنامه های کیفیت و بهره وری ، امتیاز ۷۹-۴۰ نشان دهنده شناخت مبهم وامتیاز ۳۹-۰ نشان دهنده عدم عملکردسازمان درزمینه بهبود کیفیت وبهره وری می باشد.

 

 

 

 

دیدگاههای مختلف در مورد کیفیت وجوددارد.سخت ترین نکته،تعریف چیزی است که می توانیم آن راکیفیت برتریاذاتی بنامیم دراین تعبیرمحصولی کیفیت برترداردکه ازاجزای بکاررفته مطلوب به تعدادبیشتربهره مند است واماسومین نظرعمده درموردکیفیت که امروزه هسته مدیریت کیفیت جامع(TQM) رامی سازدمفهوم مبتنی برمشتری است(طاهری،۱۳۸۷)به عبارت دیگرکیفیت مجموعه ای ازخصوصیات ومشخصات یک کالاوخدمات است که احتیاجات مصرف کنندگان راباتوجه به رضایتمندی آنان تامین می کندازعواملی که دراین راستامی توانددرنظرقرارگیردعبارت است ازکارایی مناسب,قیمت منطقی ومناسب،خدمات پس ازفروش،سهولت درتغییرونگهداری،وضع وشکل ظاهری تحویل به موقع مشتری،ایمنی لازم،رعایت استانداردهای عالی(محزون،۱۳۸۵)به عبارت دیگرکیفیت به درجه تطابق محصول تولیدشده بانیازهای مشتریان وطرح محصول گفته می شود.تصمیماتی که مدیران راستفاده ازنهادهاودرارتباط بافرایندهاتولیدمی گیرد.برمیزان بهره وری، درجه کیفیت ودرنعایت مقدارسودسازمان تاثیرمی گذارد.
 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف عملیاتی مدیریت کیفیت فراگیر

تعریف مفهومی مدیریت کیفیت فراگیر

فصل دوم: چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت کیفیت فراگیر

مبانی نظری    9
مدیریت کیفت فراگیر    46
مفهوم کیفیت    46
جایگاه کیفیت ودلایل اهمیت آن    47
عوامل موثردرکیفیت    48
تعاریف مدیریت کیفیت فراگیر    50
تاریخچه مدیریت کیفیت فراگیر    49
مدیریت کیفیت فراگیردرجهان امروز     53
نظریه پردازان مدیریت کیفیت فراگیر     51
اصول مدیریت کیفیت فراگیر    57
اهداف مدیریت کیفیت فراگیر    57
فواید مدیریت کیفیت فراگیر    57
برنامه ریزی راهبردی درچارچوب مدیریت کیفیت جامع    58
تعریف برنامه ریزی راهبردی    58
ننقش برنامه ریزی های راهبردی دررشدسازمان    69
فوایدبکارگیری برنامه ریزی راهبردی    69
تفاوت مدیریت کیفیت فراگیربامدیریت سنتی    62
      تحقیقات انجام شده درخارج ازکشور
   تحقیقات انجام شده درداخل کشور
جمع بندی

منابع
منابع فارسی    
منابع انگلیسی

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

لینک کوتاه: