بررسی تأثیر میزان تحصیلات بر ملاکهای ازدواج در بین دانشجویان

بررسی تأثیر میزان تحصیلات بر ملاکهای ازدواج در بین دانشجویان
دسته بندی | علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 329 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 249 |
فهرست مطالب |
صفحه |
||||
تقدیم و تشکر- چكیده |
1 2 |
||||
– پیشگفتار |
3 |
||||
فصل اول : ” طرح تحقیق” |
|||||
– مقدمه |
6 |
||||
1-1- بیان مسئله |
11 |
||||
2-1- سئوال تحقیق |
15 |
||||
3-1- اهداف تحقیق |
16 |
||||
4-1- ضرورت و اهمیت تحقیق |
18 |
||||
فصل دوم: ” ادبیات تحقیق” |
|||||
الف- ازدواج |
|||||
1-1-2- تعریف ازدواج |
22 |
||||
2-1-2- ازدواج بعنوان یك پدیده اجتماعی و تحول آن |
25 |
||||
3-1-2- انواع ازدواج و معیارهای آن |
31 |
||||
4-1-2- تاریخ تحولات خانواده و ازدواج در ایران |
37 |
||||
ب- پیشینه تحقیق |
|||||
1-2-2- تحقیقات داخلی |
47 |
||||
2-2-2- تحقیقات خارجی |
51 |
||||
ج- چارچوب نظری |
|||||
1-3-2- نظریه همسان همسری |
59 |
||||
2-3-2- نظریه نیازهای شخصیتی مكمل |
69 |
||||
3-3-2- نظریه مجاورت مكانی (همجواری) |
74 |
||||
4-3-2- نظریه تأثیر تصور از والدین در انتخاب همسر |
76 |
||||
5-3-2- تئوری تصور از همسر مطلوب |
79 |
||||
– بسوی یك نظریه تركیبی |
79 |
||||
6-3-2- نظریه مبادله |
82 |
||||
– بیان فرضیه ها |
85 |
||||
– مدل تحلیلی |
86 |
||||
فصل سوم: ” چارچوب روش تحقیق” |
|||||
1-3- روش تحقیق |
88 |
||||
2-3- تكنیك جمع آوری اطلاعات |
89 |
||||
3-3- اعتبار و روائی |
89 |
||||
4-3- نمونه تحقیق |
90 |
||||
5-3- روش نمونه گیری و تعیین حجم نمونه |
90 |
||||
6-3- روشهای آماری تجزیه و تحلیل اطلاعات |
92 |
||||
7-3- زمان و مكان تحقیق |
93 |
||||
8-3- كاربرد علمی و عملی پژوهش |
93 |
||||
9-3- متغیرهای تحقیق |
94 |
||||
10-3- تعاریف عملیاتی متغیرهای تحقیق |
94 |
||||
فصل چهارم : |
|||||
توصیف داده ها |
98 |
||||
فصل پنجم: |
|||||
– نتیجه گیری |
149 |
||||
– محدودیت ها |
151 |
||||
– پیشنهادات |
152 |
||||
– منابع و مأخذ – پیوست |
153 159 |
||||
فهرست جداول |
صفحه |
||||
جدول 1-4- فراوانی و درصد پاسخ های آزمودنیها به سئوال شماره 1 (زیبایی ظاهری) |
99 |
||||
جدول 2-4- فراوانی و درصد پاسخ های آزمودنیها به سئوال شماره 2 (آراستگی ظاهری) |
100 |
||||
جدول 3-4- فراوانی و درصد پاسخ های آزمودنیها به سئوال شماره 3 (خوش اندام بودن) |
101 |
||||
جدول 4-4- فراوانی و درصد پاسخ های آزمودنیها به سئوال شماره 4 (سن همسر) |
102 |
||||
جدول 5-4- فراوانی و درصد پاسخ های آزمودنیها به سئوال شماره 5 (خواندن قرآن و كتابهای دینی) |
103 |
||||
جدول 6-4- فراوانی و درصد پاسخ های آزمودنیها به سئوال شماره 6 (رعایت حجاب) |
104 |
||||
جدول 7-4- فراوانی و درصد پاسخ های آزمودنیها به سئوال شماره 7 (روزه گرفتن) |
105 |
||||
جدول 8-4- فراوانی و درصد پاسخ های آزمودنیها به سئوال شماره 8 (فامیل بودن همسر) |
106 |
||||
جدول 9-4- فراوانی و درصد پاسخ های آزمودنیها به سئوال شماره 9 (همشهری بودن همسر) |
107 |
||||
جدول 10-4- فراوانی و درصد پاسخ های آزمودنیها به سئوال شماره 10 (زبان و قومیت یكسان) |
108 |
||||
جدول 11-4- فراوانی و درصد پاسخ های آزمودنیها به سئوال شماره 11 (شغل پدر همسر) |
109 |
||||
جدول 12-4- فراوانی و درصد پاسخ های آزمودنیها به سئوال شماره 12 (شغل مادر همسر) |
110 |
||||
جدول 13-4- فراوانی و درصد پاسخ های آزمودنیها به سئوال شماره 13 (درآمد پدر همسر) |
111 |
||||
جدول 14-4- فراوانی و درصد پاسخ های آزمودنیها به سئوال شماره 14 (درآمد مادر همسر) |
112 |
||||
جدول 15-4- فراوانی و درصد پاسخ های آزمودنیها به سئوال شماره 15 (تحصیلات پدر همسر) |
113 |
||||
جدول 16-4- فراوانی و درصد پاسخ های آزمودنیها به سئوال شماره 16 (تحصیلات مادر همسر) |
114 |
||||
جدول 17-4- فراوانی و درصد پاسخ های آزمودنیها به سئوال شماره 17 (درآمد همسر) |
115 |
||||
جدول 18-4- فراوانی و درصد پاسخ های آزمودنیها به سئوال شماره 18 (تحصیلات تحصیلات همسر) |
116 |
||||
جدول 19-4- فراوانی و درصد پاسخ های آزمودنیها به سئوال شماره 19 (شغل همسر) |
117 |
||||
جدول 20-4- فراوانی و درصد پاسخ های آزمودنیها به سئوال شماره 20 (مهریه) |
118 |
||||
جدول 21-4- فراوانی و درصد پاسخ های آزمودنیها به سئوال شماره 21 (جهیزیه) |
119 |
||||
جدول 22-4- فراوانی و درصد پاسخ های آزمودنیها به سئوال شماره 22 (اهمیت توجه به نظر والدین) |
120 |
||||
جدول 23-4- فراوانی و درصد پاسخ های آزمودنیها به سئوال شماره 23 (همسان تحصیلی) |
121 |
||||
جدول 24-4- فراوانی و درصد پاسخ های آزمودنیها به سئوال شماره 24 (میزان تحصیلات همسر) |
122 |
||||
جدول 25-4- فراوانی و درصد پاسخ های آزمودنیها به سئوال شماره 25 (اعتقاد دینی خود فرد) |
123 |
||||
جدول 26-4- فراوانی و درصد پاسخ های آزمودنیها به سئوال شماره 26 (تناسب سنی) |
124 |
||||
جدول 27-4- فراوانی و درصد پاسخ های آزمودنیها به سئوال شماره 27 (سن مورد نظر برای همسر) |
125 |
||||
جدول 28-4- فراوانی و درصد پاسخ های آزمودنیها به سئوال شماره 28 (مقبولیت اجتماعی خانواده همسر) |
126 |
||||
جدول 29-4- فراوانی و درصد پاسخ های آزمودنیها به سئوال شماره 29 (اصالت خانواده همسر) |
127 |
||||
جدول 30-4- فراوانی و درصد آزمودنیها به تفكیك جنس |
128 |
||||
جدول 31-4- فراوانی و درصد آزمودنیها به تفكیك تحصیلات |
129 |
||||
جدول 32-4- فراوانی و درصد آزمودنیها به تفكیك سن |
130 |
||||
جدول 33-4- فراوانی و درصد آزمودنیها به تفكیك جنس و سطح تحصیلات |
131 |
||||
جدول 34-4- خلاصه شاخص های آماری نمره های آزمایشی در ملاکهای ازدواج |
132 |
||||
جدول 35-4- خلاصه نتایج تحلیل و اریانس یك طرفه (به تفكیك چهار گروه سنی) |
141 |
||||
جدول 36-4- خلاصه نتایج آزمون t گروههای مستقل (به تفكیك جنس) |
143 |
||||
جدول 37-4- خلاصه نتایج آزمون t گروههای مستقل (به تفكیك سطح تحصیلات) |
145 |
||||
فهرست نمودارها |
صفحه |
شكل 1 : نمودار ستونی فراوانی آزمودنی ها به تفكیك جنس |
128 |
شكل 2 : نمودار ستونی فراوانی آزمودنی ها به تفكیك تحصیلات |
129 |
شكل 3 : نمودار ستونی فراوانی آزمودنی ها به تفكیك سن |
130 |
شكل 4 : نمودار ستونی فراوانی آزمودنی ها به تفكیك جنس و سطح تحصیلات |
131 |
شكل 5 : هیستوگرام نمره های آزمودنی ها در ملاك زیبایی ظاهری |
134 |
شكل 6 : هیستوگرام نمره های آزمودنی ها در ملاك اعتقاد مذهبی |
135 |
شكل 7 : هیستوگرام نمره های آزمودنی ها در ملاك قومیت |
136 |
شكل 8 : هیستوگرام نمره های آزمودنی ها در ملاك رفاه مادی |
137 |
شكل 9 : هیستوگرام نمره های آزمودنی ها در ملاك سطح تحصیلات همسر |
138 |
شكل 10 : هیستوگرام نمره های آزمودنی ها در ملاك سن همسر |
139 |
شكل 11 : هیستوگرام نمره های آزمودنی ها در ملاك اصالت |
140 |
قوانین ارسال دیدگاه در سایت