بررسی رابطه خلاقیت و پیشرفت تحصیلی
بررسی رابطه خلاقیت و پیشرفت تحصیلی
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 40 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 52 |
چكیده
پژوهش حاضر تحت عنوان بررسی رابطه خلاقیت و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دختر كلاس پنجم دو تا از مدارس كرج انجام شده است.
جامعه پژوهش عبارت است از كلیه دانش آموزان سال پنجم ابتدایی در شهرستان كرج كه از بین آنها 100 آزمودنی با استفاده ازروش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب گردید.
ابزار اندازه گیری در این تحقیق عبارت است از آزمون مداد كاغذی چند جوابی برای سنجش خلاقیت (MPPT ) و همین طور برای سنجش عملكرد تحصیلی آزمودنیها ازمعدل نیم سال گذشته آنها استفاده شد كه پس از جمع آوری داده ها با استفاده از روش آماری ضریب همبستگی پیرسون به تحلیل داده ها پرداخته شد كه ضریب همبستگی (%29r= )به دست آمد و معلوم شد كه بین خلاقیت و پیشرفت تحصیلی آزمودنیها رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
فصل اول
مقدمه :
مسأله پژوهشیفرضیه پژوهشیاهداف تحقیقتعریف اصطلاحات
خلاقیت
هوش و خلاقیت:
مراحل خلاقیت
نقش مدرسه در بارور كردن خلاقیت
ویژگیهای كودكان خلاق
نظریه های مربوط به خلاقیت
خلاقیت به عنوان الهام خدایی
خلاقیت به عنوان دیوانگی
خلاقیت به عنوان نبوغ شهودی[1]
نظریه تداعی گرایی
مكتب شناختی
نظریة روانكاوی[2]
روانكاوی جدید
عوامل مؤثر در پیشرفت تحصیلی
جامعه
نمونه
طرح تحقیق
ابزار اندازه گیری:
آزمون مداد كاغذی چند جوابی سنجش خلاقیت(MPPT):
پایانی[3] آزمون MPPT
روش آماری
تجزیه و تحلیل داده ها
محدودیتهای تحقیق
پیشنهادهای تحقیق
خلاصه تحقیق:
منابع
قوانین ارسال دیدگاه در سایت