بررسی عملكرد سایت بازار بیز BazaarBiz در جذب مشتریان

بررسی عملكرد سایت بازار بیز BazaarBiz در جذب مشتریان
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 180 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 93 |
بررسی عملكرد سایت بازار بیز BazaarBiz در جذب مشتریان
بشر از دیرباز برای رفع نیازهای خود اقدام به مبادله كالا و خدمات نمود، با مرور زمان و با پیشرفت علم،نحوه ی تبادل كالاها و خدمات از روش خود كفایی به مبادله پایاپای تبدیل شد، با اختراع پول روزنه ی جدیدی، در جهت پیشرفت انسان به سوی راحتی بیشتر گشوده شد. با وارد شدن علم به این چرخه، و ظهور علم اقتصاد و روشهای مختلف تبادل كالاها وخدمات، تجارت جهانی پای به عرصه ای گذاشت كه هر روز پیشرفت آن قابل ملاحظه بوده و امروزه با جهانی شدن وتبدیل دنیا به دهكده ی جهانی، راهی جز یافتن راههای سریع، موثر و كم هزینه وجود ندارد.
با ظهور اینترنت، این گام اساسی برداشته شد، و عمل تبادل الكترونیكی دادهها یا EDI به عنوان سر منشا تجارت الكترونیكی، دوره ی جدیدی از اقتصاد و تجارت را رقم زده است. امروزه تمامیكشورها و سازمانها برای بقا باید در تجارت الكترونیكی وارد شده امور خود را به صورت اینترنتی و با استفاده از خدمات شبكه انجام دهند.
در این پژوهش سعی شده با بررسی عملكرد یكی از پیشتازان این امر در ایران چگونگی ورود به این بازار را بررسی نماییم. امید است این پژوهش راه گشایی باشد برای كسانی كه تمایل به ورود به این عرصه را دارند.
فصل اول- طرح تحقیق
عنوان كامل پژوهش
بررسی عملكرد سایت بازار بیز در جذب مشتریان و ارائه راهكارهای اقتصادی
هدف پژوهش
هدف از این تحقیق بررسی عملكرد سایت BazaarBiz در جذب مشتریان ارائه راهكارهای اقتصادی و نگهداری آنها و اجرای CRM ونیز بررسی موفقیت این سایت در امر e- marketing میباشد.
بیان مسئله
با توجه به این كه در كشور ما هنوز تجارت الكترونیك به طور كامل انجام نمیشود ونیز به دلیل عدم شناخت مردم از این روش تجاری ونیز با تاكید بر این موضوع كه دنیای امروز بر پایه استفاده از EDI IT پیش میرود، وارد نشدن به این عرصه، میتواند موجبات عقب ماندگی بیشتری اقتصاد كشوری را فراهم آورد لذا وارد شدن e-business e- commerae یكی از واجبات هر سازمان با شركتی میباشد.
اهمیت مساله (نظری –عملی)
با توجه به گسترش IT در دنیای امروز والكترونیكی شدن امور، ائم از تجارت آموزش، انتقال اطلاعات، تبلیغات واینكه امروزه كوچكترین و پیش پا افتاده ترین كارها نیز از طریق اینترنت صورت میگیرد، و با فراگیر شدن استفاده از اینترنت در پیش رفتن به سمت الكترونیكی كارها از جمله تجارت، كه سابقه ای طولانی در سطح جهان دارد در كشور ما امری ضروری است.
یافتههای برخی از مهمترین پژوهشهای انجام شده مربوط به مساله مورد پژوهش:
با توجه به جدید بودن و به روز بودن موضوع پژوهشهای چندانی روی این موضوع انجام نگرفته است. و از طرفی پژوهشهای صورت گرفته نیز به صورت كلی بوده وبر فرهنگسازی تجارت الكترونیك و یا بررسی آن در ایران بوده است و هیچ پژوهش به صورت خاص و تخصصی بر این موضوع متمركز نشده است، اما یافتههای بدست آمده شامل مزایا و معایب e- commore نحوههای جابجایی پول، بحث امنیت، تبلیغات و بررسی داشته اند.
سوال (ها) یا فرضیهها (های) پژوهش
1- فروش online از لحاظ اقتصادی دارای عملكرد مطلوبیست.
2- میزان ماندگاری مشتریان در سایت باعث افزایش فروش میشود.
3- به روز رسانی و ایجاد عوامل جذاب باعث بالا رفتن آماره بازدید كنندگان میشود
4- نبود پول الكترونیكی موجب كاهش كارایی این سیستم میشود.
تعریف علمیو متغیرهای مورد بررس
(متغیرهای مستقل) f= متغیر تابع
متغیرهای مستقل شامل مشتریان جذب و نگهداری مشتری و ارضای خواسته مشتری
متغیر وابسته عملكرد سایت (عرضه كالا و فروش)
مشخص كردن مقیاس اندازه گیری متغیرها
مقایس اندازه گیری نسبی است (فروش) مقیاس اندازه گیری با توجه به اینكه متغیرها همه وابسته هستند و متغیرهای (فروش، عملكرد، مشتریان، رضایتمندی و….) نسبتی میباشد.
مشخص كردن نقش متغیرها (باز خور)
در این پژوهش، عملكرد سایت 0عرضه كالا و فروش به عنوان متغیر وابسته و آمیختهها بازاریابی به عنوان متغیر مستقل میباشد
طرح پژوهش
در بررسی این پژوهش ابتدا تبلیغات بررسی میگردد، سپس میزان فروش مورد محاسبه قرار گرفته و میزان رضایتمندی مشتریان نحوه عملكرد سایت در قبال مشتریان، مورد بررسی قرار میگیرد.
جامعه و گروه نمونه مورد بررسی
جامعه وگروه بررسی شده مدیران وسیاستگذاران سایت بازار بیز میباشند.
روش نمونه برداری
با توجه به اینكه در این پژوهش عملكرد یك سایت مورد بررسی قرار میگیرد لذا جامعه آماری مدیران و سیاستگذاران سایت میباشند كه با توجه به مقدار كم آنها، ازهمه ی آنها استفاده شده است.
ابزارگر آوری دادهها
در این تحقیق برای جمع آوری دادهها از روش مصاحبه، استفاده از منابع كتابخانه ای، اطلاعات آماری موجود از كاربران سایت استفاده گردیده است
.
روش گرد آوری دادهها
برای گرد آوری دادهها اصلی ترین منبع و روش گرد آوری مصاحبه با اعضای اصلی سایت كه سیاستگذاران سایت نیز میباشند لذا در مصاحبه با مدیران ومسئولان سایت و پرسش سوالهای مطرح شده به جمع آوری دادهها پرداخته شده است به دلیل نو بودن موضوع، وكم بودن جامعه آماری، تهیه پرسش نامه مقدرو نبود، اما در گرد آوری دادهها از اطلاعات موجود در كنترل پنل Conrtol panel سایت نیز استفاده شده است.
روش تجزیه و تحلیل دادهها
با روشهای آمار استنباطی آزمون فرضیهها پرداخته خواهد شد.
در این تحقیق برای تجزیه وتحلیل دادهها از روشهای آمار استنباطی به آزمون فرضیهها پرداخته شده است
قوانین ارسال دیدگاه در سایت