تحقیق کامل بررسی و مقایسه رشد صنعت در كشورهای گوناگون
تحقیق کامل بررسی و مقایسه رشد صنعت در كشورهای گوناگون
دسته بندی | اقتصاد |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 43 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 65 |
تحقیق کامل بررسی و مقایسه رشد صنعت در كشورهای گوناگون در 65 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc
مقدمه:
چرا باید صنعتی شدن را مورد مطالعه قرار دهیم؟
صنعتی شدن محور توسعه است. شاید بتوان گفت كه از انقلاب صنعتی انگلیس به بعد، صنعتی شدن عمیقترین تغییر منحصر به فرد در بافت اقتصادی و اجتماعی جوامع بوده است. رژیمهای اروپای شرقی و اتحاد شوروی با عزمی راسخ در معرض این فرایند قرار گرفتند. ژاپن با سرعیتی اعجاب انگیز و با پیامدهایی مهم برا اقتصاد جهانی، صنعتی شده است. بسیاری از كشورهای در حال توسعه با سرعی بسیار در حال صنعتی شدن اند.
اینها رخدادهای جدا افتاده نیستند. صنعتی شدن یك جامعه، پیامدهای برای بسیاری از جوامع دیگر دارد. ما فقط باید به منشأ پوشاك، لوازم مصرفی باداوام، اجزاء قطعات اتومبیل نگاه كنیم، تا ماهیت پیچیده و پراكند ة تولید صنعتی را تشخیص دهیم. این رشد صنعت در سراسر جهان ممكن است تصورات متضاد بسیار ایجاد كند:
رایس جنكینز
نگاهی گذار به گونگی توزیع صنایع جهان، بی درنگ شكاف بین جهان توسعه یافته و جهان سوم را آشكار می سازد. كشورهای سرمایه داری توسعه یافتهجمعیت جهان، بوجود آورنده 64 درصد از صنایع كارخانه ای جهانند و بیش از نیمی از نرژی جهان را مصرف می كنند. جهان سوم، با زنزدیك به جمعیت جهان، فقط 14 درصد از كالاهای صنعتی جهان را تولید و تنها انرژی جهان را مصرف می كند.
فهرست مطالب:
مقدمه- چراباید صنعتی شدن رامورد مطالعه قراردهیم؟1
فصل اول: صنعتی شدن و توسعه3
– آیا تولید برای توسعه اهمیت دارد3
– آیا صنعتی شدن لازم است3
-معیارهایی برای ارزیابی صنعتی شدن4
-سود و زیان صنعتی شدن5
-صنعتی شدن و توسعه6
-راههای تعیین كننده فرایند صنعتی شدن در كشورهای جهان سوم8
– رشد صنعت و تجارت جهانی10
فصل دوم :تحلیل تطبیقی از یازده اقتصاد نیمه صنعتی12
– راهبردهای توسعه در یازده اقتصاد نیمه صنعتی ، طرح طبقه بندی13
– طبقه بندیهای متفاوت راهبردهای توسعه13
– طرح طبقه بندی چهار گروهی16
– اولین گروه،كره، سنگاپور، تایوان18
– دومین گروه: آرژانتین ،برزیل ،كلمبیا و مكزیك23
– سومین گروه :اسرائیل و یوگسلاوی30
– چهارمین گروه : شیلی و هندوستان32
– نتیجه گیری فصل دوم34
فصل سوم : بررسی رشد صنعتی ایران36
– راهبرد توسعه صادرات صنعتی
– اشاره ای به سیاستهای بازرگانی و ارزی و صنعتی كشور پس از پیروزی انقلاب37
– نگاهی به وضعیت بخش صنعت كشور و رشد آن39
فصل چهارم :بررسی رابطه توسعه صنعت با صادرات45
– توسعه صنعت ، ضرورت اقتصادی ملی است46
– برنامه توسعه صنعت و گسترش صادرات صنعتی50
– روند حركت بازارهای جهانی52
– سیاستهای كلان اقتصادی در پیشبرد صنعت كارساز است54
– منابع و مآخذ61
قوانین ارسال دیدگاه در سایت