ترجمه مقاله کنترل تغییرات زمان تحویل با استفاده از تجهیزات حمل و نقل معتبر (یک طرح انگیزشی برای هماهنگی زنجیره تأمین)
ترجمه مقاله کنترل تغییرات زمان تحویل با استفاده از تجهیزات حمل و نقل معتبر (یک طرح انگیزشی برای هماهنگی زنجیره تأمین) در ۲۱ صفحه قابل ویرایش با فرمت doc به همراه مقاله اصلی انگلیسی
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۲۱ |
حجم | ۱۱۲۹ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مهندسی صنایع |
توضیحات کامل
ترجمه مقاله کنترل تغییرات زمان تحویل با استفاده از تجهیزات حمل و نقل معتبر (یک طرح انگیزشی برای هماهنگی زنجیره تأمین) در ۲۱ صفحه قابل ویرایش با فرمت doc به همراه مقاله اصلی انگلیسی
توضیحات
عنوان انگلیسی مقاله : Lead time variation control using reliable shipment equipment: An incentive scheme for supply chain coordination
عنوان فارسی مقاله : کنترل تغییرات زمان تحویل با استفاده از تجهیزات حمل و نقل معتبر: یک طرح انگیزشی برای هماهنگی زنجیره تأمین
تعداد صفحات: ۲۱ صفحه با فرمت doc
سال انتشار مقاله: ۲۰۱۴ میلادی
توجه: لازم به توضیح است که مقاله بصورت خلاصه اما بسیار دقیق و جامع ترجمه شده و شامل کلیه چارچوب و ساختار اصلی مقاله می باشد.
فهرست مطالب
مقدمه
نوآوری مقاله
مفروضات
مدل سازی
تصمیم گیری در حالت غیرمتمرکز
تصمیم گیری در حالت متمرکز
حالت هماهنگ
شرایط خرده فروش برای مشارکت
مثال عددی
آنالیز حساسیت
مدل در حالت عدم قطعیت در تقاضا
نتیجه گیری
مقدمه این مقاله
با توجه به تعاملات گسترده بین اعضای زنجیره تامین، تصمیمات هر عضو بر دیگر اعضا تاثیر می گذارد. سود آوری هر عضو نیز به عملکرد همه اعضای زنجیره بستگی دارد. مدل های زنجیره تامین هماهنگ راه کارهایی برای بهینه سازی تصمیمات در کل زنجیره تامین ارائه می دهد. تصمیمات بازپرسازی را می توان به دو گروه تقسیم کرد، تصمیمات مقدار سفارش و تصمیمات مربوط به نقطه سفارش مجدد. خرده فروش ها معمولا با عدم قطعیت در تقاضای بازار و زمان تحویل مواجه هستند. این عدم قطعیت باعث می شود تا کمبود افزایش پیدا کند و سطح پایینی از خدمت ارائه شود. برای جلوگیری از کمبود، نیاز به تعیین نقطه سفارش مجدد بهینه است. افزایش نقطه سفارش مجدد باعث کاهش احتمال کمبود و افزایش هزینه های نگهداری موجودی می شود و برعکس.
سطح خدمت بهینه (از نظر خرده فروش) باعث افزایش سودآوری خرده فروش می شود ولی لزوما باعث افزایش سودآوری کل زنجیره تامین نمی شود. در زنجیره تامین غیر متمرکز و صرف نظر از تامین کننده، خرده فروش سطح خدمت زنجیره تامین را مشخص می کند. در این مقاله از روش هایی برای تشویق خرده فروش جهت مشارکت در زنجیره تامین استفاده شده است.
از جمله عواملی که باعث متغیر شدن زمان تحویل می شوند می توان به عدم اطمینان به تسهیلات حمل و نقل یا استفاده از حمل و نقل کند اشاره کرد. اگر چه حمل و نقل سریع بیشتر از حمل و نقل منظم هزینه دارد اما می تواند باعث افزایش کیفیت خدمات در زنجیره تامین شود.
سیستم های تحویل به موقع باعث کاهش ضایعات می شوند. اگر مواد اولیه با زمان تحویل متغیر به دست تامین کننده برسد، روند تولید با تاخیر روبه رو می شود که با تحویل به موقع می توان این مشکل را رفع کرد. همچنین اگر زمان تحویل کالا به خرده فروش دارای واریانس بالا باشد، خرده فروش با کمبود مواجه می شود. در اینجا تامین کننده می تواند از کامیون های کوچک استفاده کند تا واریانس زمان بارگیری، ارسال و تخلیه را کاهش دهد. در این مقاله یک زنجیره تامین دو سطحی شامل تامین کننده و خرده فروش در نظر گرفته شده است. بازار زنجیره تامین محدود است. تقاضا برای خرده فروش ثابت است اما زمان تحویل تصادفی است و از توزیع نرمال با میانگین و واریانس مشخص پیروی می کند. کمبود به صورت فروش از دست رفته می باشد بنابراین سطح خدمت پایین می تواند سود بالادستی را تحت تاثیر قرار بدهد. مقدار سفارش خریدار با توجه به محدودیت در بار کامیون ها، مسائل بسته بندی و ذخیره سازی، ثابت فرض شده است. تامین کننده از استراتژی lot-for-lot برای بازپرسازی استفاده می کند و ضریبی ثابت و از پیش تعیین شده برای سفارش خرده فروش تعیین کرده است. انتخاب سطح پایین خدمات از طرف خرده فروش بر سود تامین کننده تاثیر گذاشته و باعث کاهش حجم فروش محصولات در زنجیره تامین می شود. تامین کننده می تواند با پرداخت بیشتر و استفاده از تجهیزات معتبر و سریعتر، زمان تحویل را کنترل کند.
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت