روشهای جدید اجرایی خرید

روشهای جدید اجرایی خرید
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 736 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 27 |
تعدا دصفحات :27
- نام فرآیند : فرآیند خرید کالا
- معیار پایش : شاخص انطباق با برنامه ریزی خرید
شاخص :
هدف از اندازهگیری شاخص
- هدف بررسی نوع برنامه ریزی است که آیا نیازهای واحدهای مختلف بطور صحیح برنامه ریزی شده اند یا خیر . ( در واقع چه میزان برنامه ریزی منطبق با واقعیت می باشد ).
تعاریف مرتبط
- حجم خریدهای انجام شده ( وارده ) : تعداد کل خریدهایی که در یک دوره خاص توسط امور پشتیبانی انجام گرفته است واز نرم افزار مدیریت کالا بدست می آید .
- حجم خریدهای برنامه ریزی شده (نیاز ): منظور تعداد خریدهایی است که در ابتدای سال توسط واحد برنامه ریزی در کتابچه نیاز سالیانه شرکت در نظر گرفته شده است .
روش اندازهگیری
- نرم افزار مدیریت کالا ، گزارشات ، گزارش وارده صادره ، جمع ستون وارده .
- کتابچه نیاز سالیانه شرکت که توسط دفتر برنامه ریزی تهیه می شود این مقدار را به ما میدهد.
تذکر : باتوجه به تاخیر پرداخت وجوه خریداری شده وصدور اسناد مالی ، اطلاعات ریالی شاخص می باید از سیستم کالا بدست آید .
حدود پذیرش: %
دوره اندازه گیری: ماه
مسؤول اندازه گیری: مدیر امور پشتیبانی
نکات قابل توجه در تجزیه و تحلیل شاخص
عدم محاسبه شده جهت شاخص اگر از حدود پذیرش بیشتر باشد موارد زیر باید بررسی گردد ( بالاتر از 100%)
- آیا قیمت اقلام خریداری شده افزایش یافته است ؟ به چه نسبت ؟
- آیا ردیف اقلام خریداری شده افزایش داشته است ؟
برچسبها:مقاله;روش;های;جدید;اجرایی;خرید
قوانین ارسال دیدگاه در سایت