شناسایی رابطه تصویر شرکت و بازاریابی رابطه مند با قصد استفاده مشتریان از خدمات بانکداری اینترنتی با تأكید بر اعتماد به عنوان متغیری مداخله گر
شناسایی رابطه تصویر شرکت و بازاریابی رابطه مند با قصد استفاده مشتریان از خدمات بانکداری اینترنتی با تأكید بر اعتماد به عنوان متغیری مداخله گر
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 160 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 17 |
باپیدایشتجارتالكترونیكی بسیاریازبخشهایاقتصادیوصنعتی،كمابیشتحتتأثیراینفناورینویدبخشقرارگرفتهاند.با اینوجود،نفوذتجارتالكترونیكیدرهیچصنعتیمانندصنعتبانكداریمشهودنبودهاست. امروزه استفاده از بانکداری اینترنتی بیش از آنکه یک مزیت باشد، یک ضرورت است و بانکها ناچاراند برای بقا خود وکاهش هزینه ها خدماتشان را به صورت الکترونیکی ارائه دهند.اما به نظر میرسد این خدمات چنان که باید وشاید مورد استقبال واقع نشده است. با توجه به این نکته و با انجام مطالعه در زمینۀ عوامل مؤثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی ، مشخص گردید که تصویر شرکت و بازاریابی رابطه مند می توانند بر قصد استفاده مشتریان از خدمات بانکداری اینترنتی تأثیر بسزایی داشته باشند. در واقع این دو عامل سبب افزایش اعتماد مشتریان می شوند و اعتماد متغیری است که در پذیرش بانکداری اینترنتی نقشی بسیار حیاتی دارد.هدف از اینپژوهش شناسایی رابطهتصویر شرکت و بازاریابی رابطه مند با قصد استفاده مشتریان از خدمات بانکداری اینترنتی می باشد.در این پژوهش با استفاده از روش پیمایشی نمونهای متشكل از 384 نفر از مشتریان بانك ملت كه از بانكداری اینترنتی این بانک استفاده میكنند با استفاده از روش تحلیل عاملی تاییدی و با بهرهگیری از معادلات ساختاری خطی نرم افزازLISRELمورد بررسی قرار گرفتند. یافتههای تحقیق نشان میدهد كه تصویر شرکت و بازاریابی رابطه مند رابطه مثبتی با اعتماد مشتریان دارند. همچنین اعتماد رابطه مثبتی با قصد استفاده مشتریان از خدمات بانکداری اینترنتی دارد.
قوانین ارسال دیدگاه در سایت