عوامل موثر بر قیمت گذاری و بررسی اهداف قیمت گذاری

عوامل موثر بر قیمت گذاری و بررسی اهداف قیمت گذاری
هدف از این تحقیق عوامل موثر بر قیمت گذاری و بررسی اهداف قیمت گذاری می باشد.
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۳۷ |
حجم | ۲۱۸ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مدیریت |
توضیحات کامل
هدف از این تحقیق عوامل موثر بر قیمت گذاری و بررسی اهداف قیمت گذاری می باشد.
ارائه محصولات بهتر نسبت به سایر رقبا و استفاده از گامهای صحیح در انتخاب استراتژی برای رسیدن به موقعیت مطلوب در مقابل رقبا، جزء اصول مهم برای رسیدن به سودآوری در مدل کسب و کار میباشد. بنابراین یک بنگاه باید قادر به قیمت گذاری محصولاتش به گونهای باشد که بتواند درآمدهایی متناسب با ارزش ارائه شده به مشتری بدست آورد و به این ترتیب موقعیتش را نسبت به مشتریان، کالاهای مکمل، رقبا و تازه واردین بالقوه حفظ نماید. قیمت گذاری مهمترین جزء از مدل کسب و کار میباشد و تصمیمات در مورد آن تاثیر زیادی بر روی سودآوری بنگاه به همراه دارد. چنانچه قیمت بتواند هزینه های متغیر و برخی از هزینه های ثابت را پوشش دهد، شرکت میتواند همچنان به حیات تجاری خود ادامه دهد.
برای قیمت گذاری درست و رضایت بخش باید عوامل موثر بر قیمت گذاری را شناسایی کرده و آنها را تنظیم ساخت. یکی از صاحبنظران معتقد است سه دسته کلی عوامل بر تصمیمات قیمتگذاری موثرند
(کاتلر،۲۰۰۰) که عبارتند از:
۱٫ عوامل سازمانی
عوامل سازمانی آنهایی هستند که بر قیمتگذاری موثرند و با منابع و اهداف سازمان سروکار دارند. مانند: چرخه عمر محصول (PLC)، و پورتفولیوی قیمتگذاری خط محصول
۲٫ عوامل مشتری
عواملی هستند که از طرف مشتری بر قیمتگذاری موثرند زیرا بین قیمت و تقاضا رابطه معکوس وجود دارد. مانند: منافع و ارزشهای مشتری، تقاضای ایجاد شده یا ذاتی
۳٫ عوامل بازار
عوامل بازارعواملی هستند که از طرف بازار بر قیمتگذاری موثرند.(کاتلر،۲۰۰۰ )
فهرست مطالب
۲-۱۲- قیمت گذاری 4
۲-۱۲-۱-اهمیت قیمت گذاری 7
۲-۱۲-۲- عوامل موثر بر قیمتگذاری 7
۲-۱۲-۳- اهداف قیمت گذاری 8
۲-۱۲-۳-۱- به حداکثر رساندن سود فعلی 8
۲-۱۲-۳-۲- به حداکثر رساندن سهم بازار 9
۲-۱۲-۳-۳- کشیدن عصاره بازار 9
۲-۱۲-۳-۴- پیشرو شدن از نظر کیفیت 10
۲-۱۲-۴- مراحل قیمت گذاری 10
۲-۱۲-۵- قیمت گذاری منعطف 13
۲-۱۲-۵-۱- حراج و مزایده 13
۲-۱۲-۵-۲- ارتقاء 15
۲-۱۲-۵-۳- فروش ها 15
۲-۱۲-۶- قیمت گذاری منعطف در بازار الکترونیک 17
۲-۱۲-۷- قیمت گذاری منعطف(پویا) در حراجی ها 18
۲-۱۲-۸- مزایای قیمت گذاری منعطف در شرکت ها 19
۲-۱۲-۹- تعیین قیمت های دقیق و درست 21
۲-۱۲-۱۰- مزایای قیمت انعطاف پذیر برای مشتریان 21
۲-۱۲-۱۱-استراتژیهای پیشرفته قیمتگذاری منعطف 23
۲-۱۲-۱۱-۱- قیمتگذاری منعطف مبتنی بر سفارش سازی 23
۲-۱۲-۱۱-۲- قیمت گذاری چند بعدی 25
۲-۱۲-۱۱-۳- قیمت گذاری گروهی 26
۲-۱۲-۱۱-۴- قیمت گذاری منعطف تشویقی(ترفیعی) 26
۲-۱۲-۱۱-۵- قیمتگذاری دو بخشی 27
۲-۱۲-۱۱-۶- قیمت گذاری بر اساس تخفیفات مقداری 27
– پیشینه تحقیق 28
۲-۱۶-۱- پیشینه تحقیقات انجام شده در داخل کشور 28
۲-۱۶-۲- پیشینه تحقیقات انجام شده در خارج از کشور 30
فهرست منابع 34
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت