مبانی نظری بازاریابی خدمات، فروشندگی خدمات (فصل دوم تحقیق)
مبانی نظری بازاریابی خدمات فروشندگی خدمات( فصل دوم تحقیق)
مبانی نظری بازاریابی خدمات، فروشندگی خدمات (فصل دوم تحقیق)
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 38 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 21 |
دریافت فایل
توضیحات :
مبانی نظری بازاریابی خدمات فروشندگی خدمات( فصل دوم تحقیق) در 21 صفحه در قالب Word قابل ویرایش.
بخشی از متن :
مبانی نظری بازاریابی خدمات فروشندگی خدمات) فصل دوم تحقیق)
ماهیت و طبقه بندی خدمات
خدمت فعالیت ویا منفعتی نامحسوس و لمس نشدنی است که یک طرف به طرف دیگر عرضه می کند و مالکیت چیزی را به دنبال ندارد یا به عبارتی دیگر یك فعالیت تجاری است كه بدون فعالیت فیزیكی تولیدی یا صنعتی بوده و محصولی كه به مصرف كننده آن ارئه می گردد خدمت است .( دانیل یادین.2001)
خدمات می تواند بخش کمی از محصول و یا کل محصول را شامل شود که بر این اساس محصولات از لحاظ خدمات به پنج حالت زیر عرضه می گردد :
کالای کاملا فیزیکی : این نوع محصول کاملا ملموس بوده و هیچ گونه خدمتی را به همراه ندارد مانند نمک
کالای فیزیکی به همراه خدمت : این دسته از کالاها فروش موفقیت آمیزشان بستگی به میزان خدماتی دارد که به همراه دارند مانند اتومبیل
محصول مختلط : این دسته از محصولات به صورت کاملا یکسانی هم از از کالای فیزیکی و هم از خدمت تشکیل شده است مانند رستوران
عمدتا خدمت به همراه اندکی کالای فیزیکی و خدمات اضافی : مانند مسافر خطوط هوایی
خدمت محض : محصول ارائه شده اولا فقط خدمت است مانند بیمه
شکل 2-3-1 کالا – خدمت
در بازار خدمات در واقع مصرف كنندگان و فروشندگان و یا نمایندگان شازمانهای خدماتی با هم در تعامل می باشند . در چنین روابطی رضایت مشتری و در پی آن وفاداری مشتری به شازمان از اهمیت بالایی برخوردار است . لن بری در این خصوص این اعتقاد را دارد كه : توانایی ارائه خدمات به مشتریان آنگونه كه آنها انتظار دارند ، نیاز به كار گروهی تمامی افراد شاغل در سازمان را دارد . كیفیت خدمات فاصله میان انتظارات مشتری از یك خدمت و نتیجه درك وی از خدمات ارائه شده به مشتری بوده كه این هم حاصل همان كار گروهی می باشد. ( كاتلر ،فیلیپ ، 2001)
خصوصیات خدمات
کلیه خدمات از ویژگیهای زیر برخوردارند:
نامحسوس بودن : خدمات اصولا نامحسوس اند یعنی نمی توان قبل از خرید ، آنها را دید ، مزه کرد ، شنید و یا بوکرد به طور مثال نمی توان خدماتی را که یک شرکت بیمه ارایه می کند با حواس خود حس کرد اما معمولا وظیفه بازاریابان و یا فروشندگان در اینجا این است که به نوعی رفتار کنند که به نوعی این حال را در مشتریان خود ایجاد کنند .
تفکیک ناپذیری : یک کالای محض را در نظر بگیرید ابتدا تولید شده سپس انبار مسی شود و بعد فروخته می شود و به مصرف می رسد اما یک خدمت ابتدا فروخته شده سپس تولید می گردد و همزمان به مصرف می رسد . بنابرابن خدمت صرفنظر از اینکه ارائه کننده آن ماشین باشد یا انسان ، ازارائه کننده خود جداناشدنی است در اینجا مشتری نیز در طول خدمت حضور دارد و در واقع نوعی ارتباط متقابل میان خدمت دهنده و مشتری برقرار می گردد .
قوانین ارسال دیدگاه در سایت