مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری وپیشینه تحقیق عملکرد صادراتی

دسته بندی :مدیریت مدیریت 39

مبانی نظری وپیشینه تحقیق عملکرد صادراتی

دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 62 کیلو بایت
تعداد صفحات 29
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

عملکرد صادراتی

از دهه70 تاکنون، حجم عظیم متون تحقیقاتی راجع­به عوامل موثر بر روی عملکرد صادراتی بوده­است (Sousa et al. 2008; Parhizkar et al. 2010) .اکثریت مطالعات راجع به عملکرد صادراتی بر روی مجموعه­ای از متغیر­های کاملا متفاوت از­یکدیگر متمرکز­می­باشند . بهرحال درحالیکه عملکرد صادراتی بطورگسترده موضوع تحقیق­بوده­است ، یکی از ساخت­های در حیطه بازاریابی بین­المللی­ست که بسیار کم فهمیده­شده­است . ( Katsikeas et al. 2000)

اغلب محققین برروی روابط بین عمکرد و عوامل سازمانی و محیطی متمرکز هستند و کمتر راجع به ارتباط عملکرد و به ویژه اهمیت اجرای استراتژی تاکید دارند. درحالیکه اغلب تحقیقات انجام شده که در ایالات متحده و اروپا توسط محققین صورت پذیرفته درآنها بر روی عملکرد صادراتی تمرکز داشته وکارهای محدودی درکشور های درحال توسعه به ویژه درکشور های حوزه خاورمیانه صورت پذیرفته است .( Matanda & Freeman 2009) حجم­کار درحال­رشد بیانگر مشکلات عدیده­ای­ایست­که صادرکنندگان از کشور­های در­حال توسعه در رقابت با­یکدیگر با آن روبرو­می­شوند .( Etemad 2004) بطور کلی پذیرفته­شده­است که افزایش­صادرات کشور دارای اثرمثبتی برروی رشد اقتصادکشور و همچنین موفقیت شرکت­های خصوصی است .­ افزایش صادرات برای شرکت­هایی که درکشور­های درحال­توسعه حضوردارند بسیار حائز­اهمیت­می­باشد که بانگاهشان بر بازارهای جهانی به عنوان وسیله­ای برای حصول اطمینان از رشد ، بقا یا رقابت­شان می­باشد. عملکرد صادراتی یک جنبه اصلی برای اتخاذ تصمیمات در حوزه تجارت بین المللی است . محققین برروی تعریف عملیاتی یا مفهومی آن اتفاق نظر ندارند . تحقیق در زمینه عملکرد صادراتی بر روی دوبعد متمرکزمی­باشد، اولی تفهیم این­ساختار و ثانیا شناسایی عوامل موثر برآن . درحال حاضراجماع گسترده ای وجوددارد که عملکرد، درک چندبعدی وگسترده­ای را شامل می­گردد که مولفه­های اصلی آن اقصادی و استراتژیک می­باشند . ولی همچنان عدم اتفاق نظر گسترده برروی سنجش خاص آن و چگونگی عملکرد ابعادش هنوز وجود دارد . بنابراین، این ساخت به تنهایی هنوز به عنوان مفهوم­سازی و عملیات­سازی بطور­کلی پذیرفته­نشده (Katsikeas et al. 2000; Papadopoulos & Martin Martin 2010) . عملکرد صادراتی می­تواند به عنوان نتیجه فعالیت­های بین­المللی قلمدادگردد . ازاین­منظر، عملکرد صادراتی حوزه­ای­است که شرکت به اهدافش زمانیکه درحال صادرکردن محصول به بازارخارجی است، دست­می­یابد . (Navarro et al. 2010) اندازه گیری عملکرد صادراتی بنابه دلائل زیادی یک مساله بسیار مهم­است. شرکت­ها نوعا جزئیات مالی فعالیت­های صادراتی­شان را گزارش­نمی­دهند ، دسترسی به داده­های آرشیوی و معتبر بسادگی میسر نمی­باشد. ازسوی دیگر، مقامات شرکت ممکن است تمایلی به افشای اطلاعات محرمانه به افراد خارج از شرکت نداشته باشند، به خصوص راجع به بخش خاصی از شرکت­شان. (Leonidou et al. 2002) کاتسیکیاس بالغ بر 100 مطالعه تجربی در مورد اندازه­گیری عملکردصادراتی را موردنقد و بررسی ­قرار­داده­است، و42 اندازه گیری فردی را شناسایی و نتیجه­گیری کرد که اندازه­گیری این ساخت از مشکلات ومحدودیت های عملیاتی و روش­شناختی که مانع پیشرفت نظریه دراین زمینه می­شوند رنج­می­برد.( Katsikeas et al. 2000)شایان ذکراست؛اهمیت اندازه­گیری­های عملکرد صادراتی گوناگون می­تواند برحسب سطح توسعه شرکت از لحاظ بین­االمللی متفاوت­باشد و با اهداف فروش شاید در مراحل اولیه مرتبط­تر باشد ولی اندازه­گیری سود درمراحل بعدی حائض اهمیت می­باشد . (Papadopoulos & Martin Martin 2010)

1.2 عوامل موثر بر عملکرد صادراتی

افزایش رقابت در مقیاس جهانی باعث شده است که شرکت­های بیشتری به دنبال کسب فرصت در بازارهای بین­المللی باشند تا به اهداف خود ­دست­یابند و جایگاه و بقای خود در بازار را تضمین نمایند. صادرات از قدیم محبوب ترین شیوه­ی ورود به بازار بین­المللی بوده­است که شرکت­های کوچک و متوسط از آن بهره­مند­شده­اند. در پایه­ای­ترین شکل، صادرات نیازمند حداقل منابع مالی و انسانی و دیگر منابع لازم است که شامل سرمایه­گذاری اندک و خطرات­مالی است و انعطاف­پذیری ساختاری و راهبردی بیشتر در بازار را ممکن می سازد. ولی دستیابی به پیروزی در ب
ازار صادرات کار آسانی نیست و دلیل آن ماهیت چندگانه ، ‌متنوع و ویژه­ی محیط خارجی است . پژوهش­های تجربی بسیاری انجام گرفته تا عوامل دخیل در صادرات موفق شناسایی­شوند. به طور­خاص، توجه­به پژوهش­ها بر 5 گروه اصلی از متغیرها متمرکز­شده­است که بر عملکرد صادراتی اثر­می­گذارند: ” (الف) ویژگی­های مدیریتی ، ‌شخصی،‌ تجربی، دیدگاهی،‌ رفتاری و پیوسته­ی تصمیم­گیرندگان شرکت صادرکننده؛ (ب) عناصر سازمانی مربوط به ویژگی­ها، عملیات­ها،‌ منابع و اهداف سازمان صادرکننده؛ (پ) عوامل محیطی شکل­دهنده­ی عمل و محیط­های کلان که صادرکنندگان بازارهای داخلی و خارجی در­آن عمل­می­کنند؛‌ (ت) هدف یابی، ‌شناسایی، گزینش و تفکیک بازارهای بین­المللی؛ (ث) متغیرهای ترکیبی بازاریابی، محصول صادراتی شرکت،‌ هزینه­یابی،‌ توزیع و راهبرد ارتقاء ” رابطه­ی این متغیرها با عملکرد صادراتی در پژوهش­های مختلف مفهوم سازی­شده­است. تحلیل ما از این بررسی سه مجموعه ی مجزا از متغیرها را آشکار ساخت که می­توان مدل عملکرد صادراتی ساده­ شده را بر­مبنای آن ایجاد­کرد. نخستین گروه شامل متغیرهای مربوط به عوامل مدیریتی، سازمانی ومحیطی است که به عنوان نیروهای پیشین عمل می­کنند، ‌بدین­معنی­که اثرغیرمستقیم بر عملکرد صادراتی دارند.گروه دوم شامل متغیرهای مربوط به راهبرد بازاریابی شرکت می­باشد (مثل هدف­یابی و برنامه های ترکیب بازاری) که رابطه­ی مستقیم با عملکرد صادراتی دارند. گروه سوم شامل سنجش­های اقتصادی و غیراقتصادی عملکرد صادراتی شرکت­هاست. مکانیسم اجرایی پایه­ی مدل شامل رابطه­ی علی یک سویه است. عوامل مدیریتی ، ‌سازمانی و محیطی بر هدف­یابی و ترکیب بازاریابی صادرات شرکت اثر می­گذارند و در عوض برعملکرد صادراتی نیز اثرگذار هستند. همانطور که در شکل زیرنشان داده شده است، این تأثیرها نشان دهنده ی خلاصه ای از کار مفهومی پیشین هستند و مبنایی برای تحلیل را در بردارند .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: