مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش فناوری اطلاعات و ارتباطات ۵۵ صفحه
مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش فناوری اطلاعات و ارتباطات ۵۵ صفحه
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۵۵ |
حجم | ۱۷۱ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
توضیحات کامل
این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT قابل ویرایش با فرمت ورد doc بصورت جامع و کامل می باشد. در بخش اول (چارچوب) ادبیات نظری آموزش فناوری اطلاعات و ارتباطات تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق آموزش فناوری اطلاعات و ارتباطات در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.
فناور ی اطلاعات وارتباطات:
دفتر مرکزی منطقه ای آسیا و اقیانوسیه یونسکو، فناوری اطلاعات و ارتباطات را چنین تعریف کرده است: سخت افزار ها و نرم افزارهای کامپیوتری که جامعه را قادر می سازد تا اطلاعات مرتبط را خلق ، گردآوری یا تثبیت نماید ودر شکل های چند رسانه ای و برای مقاصد مختلف ارائه دهد(دفتر مرکزی منطقه ای آسیا و اقیانوسیه یونسکو، ۱۳۸۳، ۱۵۶).
فناوری اطلاعات و ارتباطات که همزمان با موج سوم پا به عرصه وجود گذاشته ، اکنون وظیفه هدایت و توسعه علم و آگاهی بشری را در درون اطلاعات بر عهده دارد . با گذراندن جامعه صنعتی به جامعه اطلاعاتی . ساختن جامعه دانش محور امکان پذیر شده است . فناوری اطلاعات و ارتباطات را می توان ابزار نیرومند برای ارتقای کیفیت و کارآیی آموزش مورد استفاده قرار گیرد . ( نادر نژاد ،۱۳۸۶ ص ۶ ) فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدت زمان کوتاهی که از پیدایش آن می گذرد توانسته است تغییرات فراوانی را در نحوۀ زندگی بشر به وجود آورد. یکی از زمینه هایی که سهم عمده ای از این تغییرات را به خود اختصاص داده است، یادگیری است.
نقش فناوری اطلاعاتی و ارتباطی در چرخه یادگیری بسیار اهمیت دارد. در یادگیری به شیوه سنتی ، فرد مجبور بود که به طور مداوم بخواند و بنویسد و ارتباط یک طرفه بود. اما با به کارگیری فناوری اطلاعاتی و ارتباطی، فرد علاوه بر مهارتهای پایه نیازمند داشتن مهارت در استفاده از فناوری اطلاعاتی و ارتباطی می باشد. یادگیری های مبتنی بر فناوریهای نوین اطلاعاتی، با ایجاد تغییرات بنیادین در مفاهیم آموزش سنتی، توانسته است بسیاری از ناکارآمدیهای نظامهای آموزشی را رفع کرده و دگرگونی های اساسی را در آموزش به وجود آورد. با استفاده از دنیای مجازی در یادگیری، می توان به روشهای نوین و کارآمدی از یادگیری دست یافت. علت کاربرد فناوری اطلاعاتی و ارتباطی در یادگیری ، آموزش بهتر و سریعتر می باشد ( اصنافی ، ۱۳۸۳ ، ص ۳ )
فهرست مطالب
۱-۷-۱ تعاریف نظری 10
۲-۷-۱ تعاریف عملیاتی . ۱۱
فصل دوم : ادبیات پژوهش
۵-۲-۲ فناوری چیست . 73
۱-۵-۲-۲ فناوری اطلاعات و ارتباطات .۷۴
۲-۵-۲-۲ فناوری اطلاعات و سواد اطلاعاتی.۷۶
۳-۵-۲-۲ آموزش فناوری۷۸
۴-۵-۲-۲ چگونگی ورود فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظام آموزشی ۸۰
۵-۵-۲-۲ سواد فناوری.۸۷
۶-۵-۲-۲ رویکرد تلفیق فناوری و آموزش۸۸
۷-۵-۲- ۲الگوی بهره گیری از فناوری در فرآیند یاددهی – یادگیری۸۹
۸-۵-۲- ۲ رویکرد های مواجهه با فناوری جدید ۹۰
۹-۵-۲- ۲ نقش سازمان فنی و حرفه ای در آموزش افراد در زمینه فناوری اطلاعات وارتباطات.۹۳
۶-۲-۲ پیشینه پژوهش
١-۶-٢.تحقیقات انجام شده در ایران
۲-۶-٢ تحقیقات انجام شده در خارج از کشور
منابع
منابع فارسی
منابع انگلیسی
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت