مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کنترل عواطف در دانش آموزان ۸۹ صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کنترل عواطف در دانش آموزان ۸۹ صفحه

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق کنترل عواطف در دانش آموزان را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۸۹
حجم ۲۵۳ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق کنترل عواطف در دانش آموزان را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد. 

 

 

 

 

 

عواطف بخش مهمی از زندگی انسان را تشکیل می دهند به گونه ای که تصویر زندگی بدون آن پنداری دشوار است. ویژگی ها و تغییرات عواطف، چگونگی ارتباط گیری عاطفی و درک و تفسیر عواطف دیگران نقش مهم در رشد و سازمان شخصیت، تحول اخلاقی و روابط اجتماعی، شکل گیری هویت و مفهوم خود دارد (لطف آبادی، ۱۳۷۹). عواطف اهمیت زیادی دارند؛ نه فقط به واسطه ایجاد احساسات خوشایند یا ناخوشایند، بلکه همین احساسات هستند که چگونگی رفتار ما را مشخص می‌کنند.

 

 

 عواطف بر خلاف رفتار، در معرض کنترل سایرین نیستند؛ نه ما قادر به کنترل عواطف دیگران هستیم و نه دیگران می‌توانند عواطف ما را کنترل کنند و به بیانی دیگر، احساسات ما فقط متعلق به ماست. البته دیگران هم می‌توانند حداکثر کوشش خود را برای تأثیر روی احساسات ما انجام دهند اما فقط و فقط ما می‌توانیم انتخاب کنیم که این تأثیرات اعمال شود یا نه! در یک طبقه‌بندی کلی، احساسات را می‌توان به ۲ گروه تقسیم کرد: احساساتی که به ما کمک می‌کنند، عملکرد مؤثرتری داشته باشیم. داشتن سطح مناسبی از اضطراب است که عملکرد را ارتقاء می‌بخشد و در نتیجه، بهتر از زمانی که به‌صورت معمول و عادی به مسائل نظر داریم، اقدام می‌کنیم. و احساساتی که موجب می‌شوند عملکرد مؤثر ما پایین‌تر از سطح توانمندی های ما باشد، احساساتی مانند خشم، دلواپسی و احساس گناه هستند که غالباً مانع عملکرد مؤثر می‌شوند. در ضمن مادامی که‌ این حالات در ما وجود دارد، احساس ناخوشایندی خواهیم داشت. واضح است احساساتی که موجب ارتقای عملکرد می‌شوند، مطلوب و لذت‌بخش هستند، در مقابل احساساتی که باعث افت عملکرد می‌شوند، هم ناخواسته و هم ناخوشایند هستند(کریم پور، ۱۳۹۱).

 

 

 

هدف این پژوهش ایمانی و مهترپور(۱۳۹۱) بررسی وضعیت روانی و عاطفی دانش آموزان دوره متوسطه بود. که جامعه آماری آن شامل تمامی دانش آموزان دوره متوسطه شهرستان بندرعباس در سال۹۱-۱۳۹۰ بودند (۱۷۴۲ نفر). جهت انتخاب نمونه با توجه به جدول مورگان ۳۱۷ نفر به صورت تصادفی طبقه ای نسبی انتخاب شده بوداند. ابزار گرد آوری اطلاعات پرسش نامه بود که جهت تعیین پایایی کلیه ابزارهای پژوهش از ضریب آلفای کرانباخ استفاده گردید. جهت بررسی سوالات از آزمون ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون چندگانه، تحلیل واریانس و ضریب تعیین استفاده گردید. پس از تجزیه و تحلیل داده ها، نتایج نشان داده بود که: بین دو متغیر سلامت روانی و کنترل عواطف با وضعیت تحصیلی رابطه معناداری وجود دارد، بین ابعاد ناراحتی جسمانی، اضطراب و افسردگی با وضعیت تحصیلی در سطح کمتر از ۰۵/۰ رابطه معناداری وجود دارد، وضعیت تحصیلی با ابعاد خشم، خلق افسرده، اضطراب و عاطفه مثبت در سطح کمتر از ۰۵/۰ رابطه معناداری دارد. از ابعاد سلامت روانی مؤلفه های اضطراب و کارکرد اجتماعی توانایی بیشتری در پیش بینی وضعیت تحصیلی را دارا می باشند. همچنین از ابعاد کنترل عواطف، مؤلفه خلق  افسرده توانایی بیشتری در پیش بینی وضعیت تحصیلی را دارا می باشد. 
 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری کنترل عواطف

تعریف عملیاتی کنترل عواطف

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش کنترل عواطف

۲-۲- مبانی نظری مربوط به کنترل عواطف     16
۲-۲-۱- تعریف عواطف      16
۲-۲-۲- ویژگى هاى رشد عاطفى نوجوان     16
۲-۲-۳- انواع عواطف در دوره نوجوانى     17
۲-۲-۴- مقدمه ای بر کنترل عواطف     18
۲-۲-۵- عوامل عاطفى و همبستگى اجتماعى    20
۲-۲-۶- پرورش عواطف       21
۲-۲-۷- احساسات       23
۲-۲-۸- راهبردهای کنترل احساسات ناخوشایند    24
۲-۲-۹-  کنترل براساس یادگیری عاطفی    25
۲-۲-۱۰- عوامل تعیین کننده جو عاطفی خانواده    26
۲-۲-۱۱- بررسی مفاهیم مربوط به مؤلفه های کنترل عواطف    27

۱- خشم
ویژگی افراد ماهر در تخلیه خشم:
۲-۲-۱۱-۱-۲- دیدگاه های نظری خشم
۲-۲-۱۱-۲- افسردگی 
۲-۲-۱۱-۲-۱- تعریف افسردگی: 
علایم افسردگی: 
– انواع اختلال افسردگی
افسردگی یک‌قطبی: 
علایم و نشانه‌های هیجانی
نشانه‌های شناختی: 
نشانه‌های انگیزشی: 
 نشانه‌های جسمانی: 
 افسردگی دوقطبی: 
نشانه‌های شیدایی: 
۲-۲-۸-۲-۴- دیدگاه‎های افسردگی
درمان افسردگی از نقطه‎نظر یادگیری: 
۲-۲-۱۱-۳- اضطراب
۲-۲-۱۱-۳-۱- نشانه های اضطراب کدامند؟
۲-۲-۱۱-۳-۲- انواع اضطراب
۲-۲-۱۱-۴- عاطفه مثبت
۲-۲-۱۱-۴- ۱- اهمیت مطالعه عواطف مثبت
۲-۲-۱۱-۴- ۲- نقش عاطفه در تفکر و شناخت

یشینه تحقیقاتی 
پیشینه داخلی
پیشینه خارجی 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

لینک کوتاه: