مطالعه شانزدهم کمیسیون بین المللی آموزش ریاضی
مطالعه شانزدهم کمیسیون بین المللی آموزش ریاضی
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 31 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 30 |
1) مقدمه:
ریاضی علمی سرگرم کننده، مفید و خلاقانه است.برای اینکه ریاضیات در دسترس افراد بیشتری قرار بگیرد، چه باید کرد؟
تلاشها و فعالیتهای اخیر به منظور پروراندن خلاقیت دانش آموزان با استفاده از وسایلی چون پژوهش ،حل مسائل، ارتباطات مستقیم و ابزارهای دیگرو … به نظر می رسد که به عنوان وسایلی که به ایجاد چالش فکری منجر می شود مفیدمی باشند.
مطالعه شانزدهم کمیسیون بین المللی آموزش ریاضی
چالشهای ریاضی
سند مذاکرات:
1) مقدمه:
2) تشریح مسئله
الف ( چالش:
ب ( چگونه می توان بستر چالش را ایجاد نمود؟
ج) بستر این چالشها در کجا پیدا می شود؟
با زیها
ویا چالشهای دیگری که ریاضیات را به سایر رشته ها پیوند می زند،مثل:
بستر ایجاد چالش را می توان در مکانهایی از جمله موارد زیر پیدا کرد:
3) زمینه های کاری رایج و معمول
الف)تجربیات و مثالها
مسابقات
مسابقات تخصصی و همگانی
یک مسابقه استثنایی وبه روش ارتباطی
مدلی دیگر از یک مسابقه جمعی
استفاده از کلاس به عنوان مکانی برای ایجاد چالش
حل مسئله:
ایجاد چالشها در روشهای آموزش سنتی
یک مثال:
نمایشگاهها:
ما چند نمونه از آنها را بیان می کنیم:
انتشارات ،شامل انتشارات اینترنتی
مجلات ریاضی در مدارس
کتابها
گروههای ریاضی
روز ریاضی در مدرسه
باشگاههای ریاضی
خانه های ریاضیات
کلاسهای پژوهشی
ب-جهت دهی ها (روندها)
ج ) مسائل شناسایی شده:
4) سوالات مطرح
فراتر از فعالیتهای کلاسی:
تحقیقات:
سوالهای عمومی دیگر:
در خواست ارسال مقاله
کمیته بین المللی برنامه ریزی (IPC):
مشاوران در کمیته نظارت ICMI
قوانین ارسال دیدگاه در سایت