میزان مسئولیت پذیری در حیطه خانواده و جامعه بین دانش آموزان

میزان مسئولیت پذیری در حیطه خانواده و جامعه بین دانش آموزان
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 289 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 115 |
میزان مسئولیت پذیری در حیطه خانواده و جامعه بین دانش آموزان
امروز جامعه در حال پیشرفت، نیازمند افرادی مسئول و خودكفا است و آموزش مسئولیت پذیری به كودكان نیازمند جوی خاص در خانه و مدرسه است.
بایستی شرایطی فراهم كرد تا كودكان و نوجوانان، ابزارهای نگرش و ارزشیابی پیدا كنند تا به كمك آنها بتوانند بهتر تصمیم گیری كنند.تصمیماتی كه آنان را در این دنیای پیچیده به سوی زندگی بارور و رضایت بخش رهنمون كند. انسانهای امروز بیش از بیش نیازمند پذیرش مسئولیت برای زندگی و سرنوشت خود هستند و این امر میسر نمی شود مگر اینكه مبنای آموزش و پرورش آنها مبتنی بر افزایش درك كودكان و نوجوانان در مورد نقش خود آنها به تعیین سرنوشت و ساخت كیفیت زندگیشان باشد و برای رسیدن به این اهداف، سعی و كوشش و برنامه ریزی دقیق لازم است.
آغاز زندگی اجتماعی كودك
مهمترین مراحل تحول شخصیت اجتماعی كودكان از نظر مید :
جامعه پذیری
عوامل یا كارگزاران جامعه پذیری
عوامل دیگر
هدفهای جامعه پذیری
اجتماعی شدن
گونه های اجتماعی شدن
تأثیر هنجار ها بر اجتماعی شدن فرد
اهداف اجتماعی شدن
عوامل اجتماعی شدن
خانواده
روابط همالان
مدارس
رسانه های همگانی
سایر عوامل اجتماعی شدن
باز اجتماعی شدن
روشهای پرورش مسئولیت پذیری و رشد عزت نفس
« فصل دوم »
چهارچوب عملی تحقیق
موضوع تحقیق
اهداف تحقیق
هدف کلی
هدف جزئی
طرح مسئله تحقیق
فرضیات
تعاریف و مفاهیم
« فصل سوم »
توصیف یافته های آماری
« فصل چهارم »
تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیات
« فصل پنجم »
ضمائم
نتیجه گیری
قوانین ارسال دیدگاه در سایت