مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پایان نامه بررسی رابطه امكانات رفاهی و افت تحصیلی در بین دانش آموزان مقطع سوم دبیرستان شهر ابهر

دسته بندی :روانشناسی مدیریت 19

پایان نامه بررسی رابطه امكانات رفاهی و افت تحصیلی در بین دانش آموزان مقطع سوم دبیرستان شهر ابهر

دسته بندی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 71 کیلو بایت
تعداد صفحات 125
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

تحقیق بررسی رابطه امكانات رفاهی و افت تحصیلی در بین دانش آموزان مقطع سوم دبیرستان شهر ابهر

فهرست مطالب :

چكیده

فصل اول :

مقدمه

بیان مسأله

اهداف تحقیق

اهمیت ضرورت

فرضیه های تحقیق

متغیرهای تحقیق

اعاریف عملیاتی

فصل دوم :

در مورد فرایند شناختی و عوامل افت تحصیلی

كه در فصل دوم امده است

فصل سوم

جامعه اماری

حجم نمونه

روش نمونه گیری

ابزار اندازه گیری

روش آماری مربوط به فرضیه ها

روش تحقیق

فصل چهارم

جدول 1-4 : نمرات خام آزمودنی ها از ازمون افت تنحصیلی

جدول 2-4 نتایج تفاوت آزمودنی ها در افت تحصیلی

جدول 3-4 : نتایج تفاوت تفریحات در دانش آموزان روستایی و شهری

فصل پنجم :

بحث و نتیجه گیری

پیشنهادات

محدودیت ها

ضمائم

منابع و مأخذ

چكیده :

هدف از تحقیق حاضر مقایسه افت تحصیلی در بین دانش آموزان روستائی و شهری شهرستان ابهر و روستاهای عمید آباد است كه فرضیه های عنوان شده كه بین دانش آموزان روستائی و شهری از لحاظ افت تحصیلی تفاوت معنی داری وجود دارد و آیا امكانات بالا و عدم امكانات در دانش آموزان شهری و روستائی باعث افت می شود یا نه همینطور آیا عدم تفریحات در دانش آموزان روستائی و تفریحات در دانش آموزان شهری از لحاظ افت تحصیلی تفاوت دارد یا نه كه جامعه آماری عنوان شده دانش آموزان مقطع سوم دبیرستان كه در حدود 500 نفر است كه از این 500 نفر 50 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده اند كه پرسشنامه افت تحصیلی كه دارای 50 سؤال است كه دارای گزینه های بله و خیر است و نمرات خام ان جمع نمرات جوابهای بله است و بعد از آن از روش آماری t متغیر مسائل استفاده شده كه نتایج ان به این صورت بوده است كه افت تحصیلی در دانش اموزان روستایی بیشتر از دانش آموزان شهری است البته هم از لحاظ عدم امكانات كافی و هم به علت تفریحات سالم می باشد و سطح معنی داری آن برابر 05/0 = α است .

مقدمه :

یكی از شاخص های توسعة كشورهای همگانی شدن آموزش و پرورش و تعمیم آموزش اجباری است . در ممالك پیشرفته سعی می شود آموزش رسمی از سنین پایین تر شروع می شود و اجباری و همگانی بودن آن در سنین بالاتری را شامل می گردد . در فرلانسه كودكان 2 تا 5 ساله از آموزش پیش دبستانی اختیاری برخوردارند و گروههای فشار سعی در اجباری كردن آن دارند و پایان آموزش اجباری ، 16 سالگی ( پایان دورة اول متوسطه ) در نظر گرفته شده است . ( مشایخ ، 1376 ) با اینكه در كشور ما آموزش رسمی و اجباری از شش سالگی و اول دبستان شروع می شود ولی هنوئز همة بچه های لزم التعلیم را تحت پوشش قرار نداده است و محاسبات گذر تحصیلی در مقطع ابتدائی نشانگر این واقعیت است كه شمار خروجی ها برابر با عدة ورودی ها نیست و توسعه در كشور ما از این لحاظ كم تر تحقق یافته است .

برای توسعه همه جانبة جوامع ، اگر آموزش و پرورش نقش اول را نداشته باشد حداقل پایین تر از سازمانهای دیگر قرار نمی گیرد . اگر در تولید گندم ، سیمان ، آهن ، مرغ و سایر اقلام مصرفی افت تولید نشان داده شود بلافاصله سازمانهای مربوط و به ویژه مردم عكس العمل نشان می دهند اگر اتومبیل فقط یك ماه چند در صد كمتر تولید شود همة رسانا ها خبر پراكنی كرده جامعه را از تعادل خارج می سازند می توان گفت كه افت تولید اقلام مصرفی خیلی سریع در جامعه قابل مشاهده است اما در آموزش و پرورش همواره افت تحصیلی و ركورد وجود داشته است و ضربه های جبران ناپذیری به كشور وارد شده است ولی به دلیل تدرییجی بودن و آشكار نبودن نتایج آن یا متوجه قضیه نیستیم و یا به عمد از كنارش می گذریم .

آمارها نشان می دهد كه در برنامة 5 سالة اول ( گلشن فومنی ، 1375 ، ص 160 ) 517 میلیارد ریال هزینه دانش آموزانی شد كه پایه های تحصیلی را تكرار كردند .

روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش میزان افت تحصیلی را تنها در سال تحصیلی 81-80 در پایة ابتدائی 4% راهنمایی 12 % ، دبیرستان 30 % ( روزنامه همشهری ، 21/1/81 ) و مردودی های سال تحصیلی 82-81 را در مقاطع ابتدائی ، راهنمایی و اول متوسطه به ترتیب 194120 ، 431949 و 407342 نفر اعلام كرد . به عبارت دیگر آموزش و پرورش در سال یاد شده در ابتدائی 8/2 درصد ، راهنمایی 1/9 دذرصد و اول دبیرستان 27 درصد ، فقط بابت مردودی ، افت داشته است . ( روزنامه ایران ، 27/1/83 )

لازم است این پرسش مطرح شود كه دانش آموزانی كه پارسال در مدرسه ثبت نام كرده بودند امسال به چه سرنوشتی دچار شده اند ؟ چند اتفاق امكان تحقق دارد : عده كثیری از آنها صرف آن ها صرف نظر از كیفیت تحصیلات ، ارتقاء یافته اند ، شماری مردود و همان پایه را تكرار می كنند و در نهایت عده ای به دلائل مختلف مدرسه را ترك كرده اند . كدام یك ار این ها افت تحصیلی تلقی می شود .

تعریف و مفهوم افت تحصیلی

اصطلاح افت یا اتلاف در آموزش و پرورش از زبان اقتصاد دانان گرفته شده است . اگر محصول نهایی این نهایی این نهاد ، نیروی انسانی باشد ، افت ، آن قسمت از سرمایه و موا اولیه است كه در تولید نیروی نیروی انسانی نتیجه مطلوب ر نداده است .

( گلشن فومنی ، 1375 ، ص 159 ) افت تحصیلی موارد متعددی از قیبیل مردودی ، ترك تحصیل ، و غیره ر در بر می گیرد . در اینجا منظور كاهش عملكرد دانش آموزان از سطح رضایت بخش به سطح نامطلوب است ، بطوری كه اگر بین استعداد بالقوه و بالفعل دانش آموزان فاصله ای وجود داشته باشد این فاصله نشان از افت تحصیلی دارد و بهترین شاخص آن مقایسه عملكرد قبلی و فعلی دانش آموز است .

مفهوم افت یا شكست تحصیلی بسیار گسترده تر و واقعی تر از اعداد و ارقامی است كه اعلام می شود و آن عدم استفاده از ظرفیت نا محدود یادگیری و قوه ابتكار دانش آموزان است كه با آن متولد می شوند و فقط در سال های اول عمر اجازه استفاده از آن ها داده می شود و سپس سیستم های آموزشی به فراخور سیاست ها ، برنامه ها و خط مشی ها این توانایی ها را به شدت تضعیف می كنند .


پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: