پرسشنامه انگیزش تحصیلی تست مك اینری و سینكالایر (1992)(SIMS)

پرسشنامه انگیزش تحصیلی تست مك اینری و سینكالایر (1992)(SIMS)
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 13 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 3 |
پرسشنامه انگیزش تحصیلی تست مك اینری و سینكالایر (1992)(SIMS)
پرسشنامه انگیزش تحصیلی : در این بررسی انگیزش تحصیلی (SIMS) توسط تست مك اینری و سینكالایر (1992) سنجیده شد . این تست در استرالیا تهیه شده و بر مبنای نظریه خود تعیین كنندگی ساخته شده است این تست در ایران بعد از تأیید روایی محتوا، پایائی آن به روش بازآزمایی به فاصله دو هفته (73/76) مورد تأیید قرار گرفته است و میزان آلفای كرونباخ آن 74 تا 88 درصد گزارش شده است. فرم كوتاه این پرسشنامه توسط بحرانی (1372) در شیراز ساخته شده است. این پرسشنامه دارای 49 عبارت است كه بر اساس مقیاس لیكرت از کاملا مخالفم(1) تا کاملا موافقم(4) تنظیم شده است كه دارای 11 عامل انگیزش تحصیلی است.از این 49 ماده، 5 ماده آن هدفمداری، 4 ماده رقابت جویی، 3 ماده گرایش به كار و تكلیف، 4 ماده گرایش به پیشرفت، 5 ماده وابستگی اجتماعی، 4 ماده همیاری اجتماعی، 4 ماده شهرت طلبی، 5 ماده پاداشهای مادی، 4 ماده قدرت طلبی، 6 ماده عزت نفس و 5 ماده اتكا به نفس را می سنجد.نمره گذاری در برخی سوالات معکوس صورت می گیرد. پایایی پرسشنامه 49 سؤالی مورد استفاده در این تحقیق توسط بحرانی از طریق باز آزمایی و محاسبه آلفای كرونباخ اندازه گیری شده است. در روش باز آزمایی ضریب پایایی كل آزمون 95/0 بود. ضرایب پایایی مقیاس های 11گانه نیز نسبتاً بالا و دامنه این ضرایب از 70/0 (مربوط به مقیاس گرایش پیشرفت ) تا 90/0 (مربوط به مقیاس انگیزش بیرونی ) متغیر بود. میانه ضرایب نیز معادل 77/0 بدست آمد. همچنین ثبات درونی پرسشنامه مورد استفاده برای كل پرسشنامه معادل 77/0 و برای مقیاس های مختلف از حداقل27/0(مقیاس گرایش به پیشرفت) تا حداكثر 77/0 (مقیاس انگیزش بیرونی ) با میانه 50 /0 بدست آمد. (جمشیدی، 1997).
قوانین ارسال دیدگاه در سایت