پرسشنامه سبک های یادگیری کلب (2005)

پرسشنامه سبک های یادگیری کلب (2005)
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 9 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 3 |
پرسشنامه سبک های یادگیری کلب (2005)
كلب برای سنجش سبكهای یادگیری، پرسشنامهی سبك های یادگیری را تدوین كرده است. این پرسشنامه دوازده سؤال دارد و برای هر یك از سؤالها 4 پاسخ پیشنهاد میدهد. پاسخهای پیشنهادی را باید از نمرهی 1 تا 4 رتبهبندی كنید. با جمع امتیاز هر یك از این 4 گزینه در 12 جملهی پرسشنامه ( یعنی امتیاز گزینه های هم شماره در 12 سئوال را باهم جمع کنیم) چهار نمره به دست میآید كه شیوههای یادگیری فرد را نشان میدهند.
این ابزار آزمودنی ها را بر اساس الگوییادگیری کلب که مشاهده تاملی در مقابل آزمایشگری فعال و تجربه عینی در مقابل مفهوم سازی انتزاعی، در یکی از چهار سبک یادگیری همگرا، واگرا، جذب کننده، و انطباق یابنده طبقه بندی می نماید.در این ابزار سوالهای شماره 1تا6 تجربه عینی و مفهوم سازی انتزاعی و سوال های شماره 7تا 12 مشاهده تاملی و آزمایشگری فعال را می سنجد.
برای تعیین اعتبار ابزار، از روش اعتبار محتوا و به منظور پایایی ابزار به روش آزمون مجدد با فاصله ده روز با اجرا بر روی تعدادی از نمونه ها ضریب توافق محاسبه گردید که نمره 80/0 برای این ضریب به دست آمد ( به نقل از رنجبر و اسماعیلی، 1386).
قوانین ارسال دیدگاه در سایت