چارچوب نظری و پیشینه پژوهش انگیزه و انگیزش
چارچوب نظری و پیشینه پژوهش انگیزه و انگیزش
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزه و انگیزش که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۷۶ |
حجم | ۱۲۹ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
توضیحات کامل
چارچوب نظری و پیشینه پژوهش انگیزه و انگیزش عنوان نوشتار برای فصل دوم پایان نامه می باشد.
آلپورت (1970) انگیزه را وضعیت درونی ارگانیزم تلقی می کند که رفتار و تفکر فرد ناشی از آن است. با توجه به تعاریف مذکور می توان مفهوم انگیزه و انگیزش را چنین تعریف کرد: انگیزه گرایش ویژه با گرایش رفتار نسبتاً ثابت زمانی است که به موقعیت بستگی ندارد مانند انگیزش پیشرفت و انگیزه پیوندجویی، انگیزش، مجموع متغیرهای پیچیده ارگانیزمی و محیطی است که کنش آنها به فعالیت عمومی و جهت دار احساس و رفتار منجر می شود. (به نقل از خداپناهی، ۱۳۸۱). پژوهش ها نشان داده اند که رابطه مثبتی بین پیشرفت و شاخص های انگیزشی از قبیل انتخاب، تلاش و پشتکار وجود دارد (پینتریج و شانک، ۲۰۰۲).
انگیزش دورنی علاوه بر عوامل مربوط به مسئولیت پذیری شخصی، جنبه هایی از شایستگی را نیز در بر می گیرد. این جنبه های شایستگی شامل مواردی از قبیل: داشتن توانایی برای یادگیری در کلاس، توانایی شروع و اتمام سریع کار و توانایی استفاده از فنون کمک دهنده بر یادگیری است. در انگیزش درونی، فرد خود را برای انجام دادن کاری، توانمند احساس کرده و نسبت به خودش باور دارد که می توان آن کار را نظم و کنترل ببخشد. در انگیزش درونی، هدف، لذت بردن از خود فعالیت است، نه رسیدن به پاداش و تقویت (کرونو و رارکمپر ، ۱۹۸۵). برعکس انگیزش درونی، در انگیزش بیرونی، فرد از بیرون برانگیخته می شود. در واقع افراد تا حد زیادی بر اثر نتایج تقویتی رفتار خود با یک مدل مشاهده در گذشته برانگیخته می شوند.
فهرست مطالب
فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزه و انگیزش
بخش اول: مبانی نظری 21
۲-۲-۷- انگیزه و انگیزش 21
۲-۲-۷-۱- تعریف انگیزه و انگیزش 21
۲-۲-۷-۲- انگیزش درونی و بیرونی 23
۲-۲-۷-۳- انگیزه و انگیزش 25
۲-۲-۷-۴- اجزاء انگیزه و انگیزش 29
۲-۲-۷-۴-۱-خودکارآمدی: 29
۲-۲-۷-۴-۲- شکلگیری باورهای خودکارآمدی 30
۲-۲-۷-۴-۳- خودکارآمدی و انتظارات پیامد 32
۲-۲-۷-۴-۴- خودکارآمدی در موقعیتهای تحصیلی 32
۲-۲-۷-۴-۵- ارزشگذاری درونی تکلیف 35
۲-۲-۷-۴-۶- اضطراب امتحان 37
۲-۲-۸- رویکردهای مختلف انگیزشی 42
۲-۲-۸-۱- رویکرد رفتاری 42
۲-۲-۸-۲- رویکرد شناختی 44
۲-۲-۸-۳- رویکرد انسانگرایی 46
۲-۲-۸-۴- رویکرد اجتماعی – فرهنگی 48
۲-۲-۸-۵- رویکرد انتظار ضرب در ارزش 49
۲-۲-۸-۶- رویکرد شناختی – اجتماعی 49
۲-۲-۹- رابطه خودتنظیمی و انگیزش 51
۲-۵- پیشینه تحقیقاتی
۲-۵-۱- پیشینه داخلی
۲-۵-۲- پیشینه خارجی
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت