مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رویکردهای انگیزشی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رویکردهای انگیزشی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکردهای انگیزشی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۸۰
حجم ۱۲۹ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رویکردهای انگیزشی عنوان نوشتار برای فصل دوم پایان نامه می باشد.

 

 

یکی از مکاتب مهم روان شناسی یادگیری مکتب شناختی یا شناخت گرایی است. هلیگارد و باور (۱۹۷۵) این مکتب را به جهان بینی خردگرایی نسبت داده اند. در این مکتب عقل یا خرد منبع اصلی دانش است و یادگیری اندیشه ها از راه تعقل و استدلال صورت می گیرد. برای خردگرایان تجارب حسی داده های نامنظم و درهم بر هم هستند که مواد خام استدلال و عقل به حساب می آیند. این داده های خام را می توان تفسیر کرد. به عبارت دقیق تر برحسب طبقات معینی از فرض های ادراکی ذاتی که ذهن با آن ها به کار تفسیبر می پرازد (هلیگارد و باور، ۱۹۷۵؛ سیف،۱۳۸۰).

 

روان شناسان شناخت گرا، رفتار را به صورت وسیله یا سرنخی برای استنباط و استنتاج پدیده های شناختی یا آن چه درذهن انسان می گذرد مورد توجه قرار می دهند. علایق آن ها بیشتر معطوف به فرآیندهای ذهنی است که به اعتقاد آن ها رفتار ناشی از آن هاست. به سخن دیگر، شناخت گرایان راه هایی را مورد بررسی و مطالعه قرار می دهند که در آن فرد به شناسایی امور می-پردازد از این رو یادگیری برای شناخت گرایان، تغییرات حاصل در فرایندهای درونی شخص است. شناخت به آن فرآیندهای ذهنی اشاره می کند که از طریق آن ها، اطلاعاتی که از طریق حواس ما دریافت می شوند به راه های مختلف تغییر می یابند، به صورت رمز در می آیند، در حافظه ذخیره می گردند و برای استفاده های بعدی از حافظه بازیابی می شود (نی سر ، ۱۹۶۷ ؛ جعفری، ۱۳۸۸). ادراک، تخیل، حل مساله، یادآوری، بازشناسی و تفکر همه اصطلاحاتی هستند که به مراحل فرضی شناخت اشاره می کند (سیف، ۱۳۸۰).

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری باوردهای انگیزشی

تعریف عملیاتی باورهای انگیزشی

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد رویکردهای انگیزشی

بخش اول: مبانی نظری    21
۲-۲-۷- باورهای انگیزشی    21
۲-۲-۷-۱- تعریف انگیزه و انگیزش    21
۲-۲-۷-۲- انگیزش درونی و بیرونی    23
۲-۲-۷-۳- باورهای انگیزشی    25
۲-۲-۷-۴- اجزاء باورهای انگیزشی    29
۲-۲-۷-۴-۱-خودکارآمدی:    29
۲-۲-۷-۴-۲- شکلگیری باورهای خودکارآمدی    30
۲-۲-۷-۴-۳- خودکارآمدی و انتظارات پیامد    32
۲-۲-۷-۴-۴- خودکارآمدی در موقعیتهای تحصیلی    32
۲-۲-۷-۴-۵- ارزشگذاری درونی تکلیف    35
۲-۲-۷-۴-۶- اضطراب امتحان    37
۲-۲-۸- رویکردهای مختلف انگیزشی    42
۲-۲-۸-۱- رویکرد رفتاری    42
۲-۲-۸-۲- رویکرد شناختی    44
۲-۲-۸-۳- رویکرد انسانگرایی    46
۲-۲-۸-۴- رویکرد اجتماعی – فرهنگی    48
۲-۲-۸-۵- رویکرد انتظار ضرب در ارزش    49
۲-۲-۸-۶- رویکرد شناختی – اجتماعی    49
۲-۲-۹- رابطه خودتنظیمی و انگیزش    51
۲-۳- بخش دوم: پیشینه پژوهش    53
۲-۳-۱- پژوهشهای انجام شده در خارج از کشور    54
۲-۳-۲- پژوهشهای انجام شده در داخل کشور    65

 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

لینک کوتاه: