چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هوشمندسازی مدارس
چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هوشمندسازی مدارس
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوشمندسازی مدارس که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۴۸ |
حجم | ۸۰ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مدیریت |
توضیحات کامل
چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هوشمندسازی مدارس عنوان نوشتار برای فصل دوم پایان نامه می باشد.
طرح راهبردی هوشمندسازی مدارس بر اساس فرمایشات حضرت امام خمینی (ره)، منویات مقام معظم رهبری، سیاستهای کلی نظام، سند چشمانداز، نقشه جامع علمی کشور، برنامه درس ملی و قانون پنج ساله توسعه، طراحی و عملیاتی گردیده است. در این برنامه معلم نقش کلیدی دارد، کتاب جایگاه خاص خود را دارد و هدف گذاری برای آموزش دانشآموزان ، معلمان و اولیا (خانواده) مورد تاکید قرار گرفته است . با رویکرد تحولی این طرح جریان تعلیم و تربیت با توجه به پیشرفتهای علمی و فناوری و نیازها و مهارتهای زندگی امروز تغییر مییابند و با تنوع در رسانههای آموزشی و متنوعسازی فضا و محیطهای یاددهی و یادگیری در برنامه درسی ملی، این امکان را فراهم خواهد ساخت تا دانشآموزان و معلمان تجارب جدیدی را در حوزه دانش و پژوهش کسب نمایند.
الحسینی(۱۳۹۰)در پژوهشی با عنوان «بررسی وضعیت مدارس راهنمایی و متوسطه اراک با توجه به شاخص های ارزیابی مدارس هوشمند در سال تحصیلی ۹۰-۱۳۸۹ » در تحقیق خود بیان می کند که۱-اکثر دبیران متوسطه و راهنمایی اراک متاسفانه از محتواهای الکترونیکی موجود در مدارس که البته تعداد آن ها هم کم است در کلاس استفاده نمی کنند ، البته این در حالی است که تقریباتمام مدارس راهنمایی و اکثر مدارس متوسطه نیز فاقد امکانات لازم مثل کارگاه رایانه به صورت شبکه و نرم افزار مدیریت محتوا هستند ، ضمن اینکه بیشتر دبیران با روش های تولید محتوای الکترونیکی و روش های پیشرفته جستجوی الکترونیکی نیز آشنایی ندارند و در نتیجه از دانش آموزان نیز تکلیف الکترونیکی نمی خواهند. ۲- در مدارس راهنمایی و متوسطه به تعداد کافی چاپگر واسکنر وجود دارد ولی این مدارس از نظر وجود رایانه همراه و ویدیو پروژکتور بسیار فقیرند و تارسیدن به حد نرمال فاصله ی زیادی دارند ، تعداد سایت های رایانه که مجهز به شبکه مرکزی باشد در مدارس راهنمایی و متوسطه بسیار کم است ولی در همان مدارس ی که شبکه و کارگاه رایانه ای وجود دارد خوشبختانه تعداد رایانه ها متناسب با تعداد دانش اموزان است .
فهرست مطالب
تعریف نظری هوشمندسازی مدارس
تعریف عملیاتی هوشمندسازی مدارس
فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد هوشمندسازی مدارس
۱-۲- تاریخچه استفاده از فناوری در آموزش 8
۲-۲- اهمیت و نقش فناوری در آموزش 13
۳-۲- جایگاه و نقش حیاتی فناوری در آموزش وپرورش 16
۴-۲-موانع و مشکلات استفاده از فناوری اطلاعات در آموزش 18
۵-۲- هوشمندسازی مدارس 21
۶-۲-اسناد پشتیبان هوشمند سازی مدارس 22
سند چشم انداز۲۰ ساله نظام جمهوری اسلامی ایران 22
برنامه پنجم توسعه 22
سند توسعه فاوای وزارت آموزش و پرورش 23
سند راهبردی نظام جامع فناوری اطلاعات کشور 23
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش 23
نقشه جامع علمی کشور 24
۷-۲- پیشینه هوشمندسازی مدارس 25
پیشینه هوشمندسازی مدارس در جهان 25
۸-۲-پیشینه هوشمندسازی مدارس در ایران 26
جدول( ۱-۲)-آمار مدارس هوشمند براساس اظهار ادارات کل استانها( تیرماه ۹۰) 28
۱۳-۲- پیشینه تحقیق 29
پیشینه خارجی 29
پیشینه داخلی 35
۱۴-۲- جمع بندی و نتیجه گیری 44
منابع و ماخذ 46
فهرست منابع : 46
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت