گزارش کارآموزی کارخانه آسفالت نیشابور

گزارش کارآموزی کارخانه آسفالت نیشابور

گزارش کارآموزی کارخانه آسفالت نیشابور در ۴۷ صفحه با فرمت word

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۴۷
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی مهندسی عمران

توضیحات کامل

گزارش کارآموزی کارخانه آسفالت نیشابور در ۴۷ صفحه با فرمت word

فهرست مطالب

مقدمه و آشنایی بامحل کارآموزی

کارخانه آسفالت نیشابور 

تولید آسفالت   

مصالح سنگی   

قیر  

تهیه آسفالت  

آسفالت راه و جاده 

اجرای لایه های آسفالت  

پخش آسفالت  

کوبیدن لایه های آسفالت  

انبار مرکزی شهرداری  

طرز تهیه بتن   

ویبره کردن بتن  

روند اجرایی کارهای ساختمانی 

فونداسیون 

کفراژبندی  

آرماتور بندی 

اندود دیوار ( خاک گچ یا کاه گل )  

فلسفه وجود کاه در خاک گچ    

اندود گچ ( سفید کاری )  

کاشی کاری 

کیفیت کاشی   

  نحوه سرامیک کاری  

شیب بندی پشت بام  

مقاطع تیپ و جزئیات اجرایی کانیو و کانال  

واحد عمران شهرداری نیشابور 

 متره و ریز متره یک متر از کانال های جمع آوری آبهای سطحی نیشابور 

بخشی از توضیحات:
کارخانه آسفالت نیشابور
من حدود ۶ روز از کارآموزی خود را در کارخانه آسفالت نیشابور بودم که به صورت پراکنده بود و مراحل تهیه آسفالت را در زیر توضیح داده ام.

تولید آسفالت:
آسفالت از اختلاط قیر و مصالح سنگی به دست می آید. آسفالت انواع مختلف دارد و از آن برای ساختن لایه های رویه، اساس و زیراساس روسازی راه ها و فرودگاه ها استفاده می شود.
مصالح سنگی:
مصالح سنگی آسفالت شامل مصالح سنگی درشت دانه و ریزدانه و گرد سنگ یا فیلر می باشد. فیلر به مصالحی گفته می شود که از الک شماره ۲۰۰ عبور کند و باید عاری از مواد رسی و آلی باشد.
مهم ترین نقش فیلر در آسفالت افزایش عمر روسازی و ازدیاد مقاومت آن در برابر تاثیر آب است. و اما مصرف بیش از اندازه فیلر، سبب کاهش تخلل، افزایش مقاومت در برابر تراکم و کاهش استقامت مصالح می شود.
قیر:
مقدار قیر آسفالت تابع خصوصیات و دانه بندی مصالح سنگی انتخاب می شود. مصرف قیر بیش از حد علاوه بر کاستن از استقامت آسفالت باعث کاهش مقاومت برشی آن می شود و این سبب می شود سطح روی جاده در اثر نیروی رانش چرخ های وسایل نقلیه سنگین تغییر شکل داده و موج بر دارد.
تهیه آسفالت:
در این کارخانه تهیه آسفالت به صورت متناوب است. در این کارخانه مقدار معینی از مصالح سنگی پس از توزین وارد مخلوط کن شده و پس از آن که به آن مقدار لازم قیر اضافه شد، مصالح سنگی با قیر اندود شده و سپس آسفالت به دست می آید و آسفالت به دست آمده را در کامیون های حمل آسفالت به طور پیوسته ریخته می شود.
کارخانه آسفالت از چند قسمت اصلی تشکیل شده که عبارتند از: سیلو های مصالح سنگی سرد، سیستم تسمه نقاله یا نوار مادر، کوره خشک کننده، سیستم گردگیر، سرند های لرزنده، سیلوهای مصالح سنگی سرد، مخازن قیر، مخزن فیلر تکمیلی و مخلوط کن.
مصالح سنگی لازم برای پختن آسفالت به صورت اندازه های مجزا در سیلوهای هرمی شکل انبار شده و نگهداری می شوند. این سیلوها که به سیلوهای مصالح سنگی سرد موس<م هستند دارای دریچه های مخصوصی می باشند که با تنظیم آن ها می توان مقدار و دانه بندی مصالح سنگی خارج شده از آن ها را کنترل کرد. مصالح سنگی خارج شده ازاین سیلوها توسط تسمه نقاله و بالا برنده ها به داخل خشک کن هدایت می شوند. خشک کن دو عمل مهم یعنی خشک کردن مصالح سنگی و گرم کردن آن ها را انجام می دهد. هر اندازه رطوبت مصالح بیشتر و درجه حرارت محیط پایین تر باشد مدت زمان بیشتری طول می کشد تا مصالح سنگی کاملاً خشک و گرم شود و دمای آن به ۱۳۰ تا ۱۷۰ درجه سانتی گراد برسد.

توضیحات بیشتر و دانلود

 

صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد
محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار جواد حسین وش عزیز (مدیریت سایت) میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان مارکتینگ پروژه

با عضویت در خبرنامه ویژه مارکتینگ پروژه از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!