مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

آشنایی با شغل طراحی وب یا اینترنت

آشنایی با شغل طراحی وب یا اینترنت

دسته بندی فناوری اطلاعات
فرمت فایل docx
حجم فایل 45 کیلو بایت
تعداد صفحات 30
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

چكیده
وب مانند بقیه خدمات اینترنت مبتنی بر خدماتی است كه از طریق آن می‌توان به گستره وسیعی از منابع اینترنت دسترسی پیدا كرد. برخلاف پیچیدگی اینترنت، ماهیت خود وب نسبتاً ساده است. از طرف دیگر وب جهانی بزرگترین و متنوع‌ترین مجموعه اطلاعاتی است كه تا به حال گردآوری شده است و تلاشی است برای مرتبط ساختن انبای بشر با روش قدرتمند. این شبكه با امكانات گسترده خود یكی از پیشرفته‌ترین ابزار و خدمات اطلاع‌رسانی كتابخانه‌ها و مراكز اطلاع‌رسانی است. هدف اصلی از ایجاد آن اشتراك مسائل تحقیقاتی و همكاری میان فیزیكدانان در نقاط مختلف و همچنین محور قرار دادن خواننده به جای نویسنده و گذار از متن به فرامتن (Hypertext) است. رشد و گسترش كاربرد وب نسبت به دیگر ابزارها و خدمات اینترنت به دلیل دو خاصیت عمده آن یعنی قابل استفاده بودن در محیط چندرسانه‌ای و قابلیت فرامتنی است. این مقاله بر آن است كه ضمن تعریف و ارائه تاریخچه شبكه جهانی وب به مباحث مختلفی از قبیل خدمات وب، جذابیت وب، زبان وب جهانی، مرورگر وب، عواملی كه باعث شهرت این شبكه شده است بپردازد و در پایان نیز نحوه كار وب را ارائه می‌دهد.

كلیدواژه‌ها: وب/ اینترنت/ مرورگر وب/ فرامتنی/ چندرسانه‌ای

مقدمه
وب جهانی یا جهان تارگستر1 هم اكنون پس از پست الكترونیكی پرطرفدارترین سرویس شبكه اینترنت است كه به دلیل دو خاصیت عمدهء آن یعنی قابلیت فرامتنی2 و همچنین چندرسانه‌ای3 بودن محیط وب استفاده از آن به سرعت رو به رشد است. وب مانند بقیه خدمات اینترنت مبتنی بر نظام خدمت گیرنده و خدمت دهنده عظیمی است كه از طریق آن می‌توان به گستره وسیعی از منابع اینترنت دسترسی پیدا كرد.

وب كه با اتصال به اینترنت برای هر كاربری قابل دسترسی است حاوی مقادیر تقریباً نامحدودی متن، صدا، ویدئو و داده‌های دیگری است كه در میلیونها كامپیوتر (یا خدمت‌رسان4) در كل دنیا قرار دارد. فراپیوندها5 كه در صفحات وب به صورت متن زیر خطدار با تصویر دیده می‌شوند مثل یك چسب صفحات وب را به هم می‌چسبانند. این فراپیوندها به شما امكان می‌دهند كه به فوریت به سند و موضوع وب مرتبط دسترسی پیدا كنید. این سند در پنجره‌ای از برنامه مرورگر (خدمات گیرنده6) ظاهر می‌شود. پیش از اختراع وب، كاربران كامپیوتر مجبور بودند كه نشانی فایل واقع در یك خدمات دهنده مشخص را تایپ كنند یا از فهرستهای طولانی منوها برای یافتن اطلاعات بهره بگیرند. زمانی كه به اینترنت متصل می‌شوید و از برنامه مرورگر وب استفاده می‌كنید، می‌توانید اطلاعاتی را كه به آن دستیابی دارید بدون توجه به اینكه در راینه محلی ذخیره شده یا در سوی دیگر جهان باشد بخوانید یا مشاهده كنید یا بشنوید. داستانی كه در رایانه‌ای در سنگاپور ذخیره شده است ممكن است با اطلاعات بورس نیویورك، تصویری كه در فرانكفورت ذخیره شده است و فایل صوتی كه در توكیو ذخیره شده است ارتباط برقرار كند.
مجموعهء خدمتگرهای وب، اینترنت و مرورگر وب این اطلاعات را گردآوری و به صورت یك مجموعه متحد ارائه می‌كند. در واقع وب یك برنامهء خدمت گیرنده و خدمت دهنده است كه از بسیاری جهات شبیه گوفر عمل می‌كند. وب مانند گوفر امكان دستیابی به اطلاعات را بدون دانستن محل نگهداری آنها در اینترنت فراهم می‌سازد و تنها برنامه‌ای در اینترنت است كه به صورت فرامتن عمل می‌كند. برخی از منابع فرامتنی كه در اینترنت وجود دارند فقط فایل‌های متنی ساده هستند. همچنین در وب ممكن است با فرامتن‌هایی مواجه شوید كه شاهكارهای گرافیكی باشند و اینها هستند كه باعث شهرت وب به عنوان یك رابط گرافیكی بسیار مطلوب شده‌اند. اگر رایانه شما به قابلیت‌های تصویری و صوتی مجهز باشد، می‌توانید تمام تصاویر و اصوات مرتبط به منابع وب را دریافت كنید و مورد استفاده قرار دهید. چنانچه این قابلیت‌ها در نظام تعبیه نشده باشد، وب منابعش را فقط به شكل ساده ارائه می‌دهد. ساخت فرامتن به عملیات بسیار زیادی نیاز دارد. هر كلمه متن ممكن است با منابع اطلاعاتی دیگر ارتباط و پیوند داشته باشد. این كار با استفاده از یك ویرایشگر فوق متن صورت می‌گیرد و متن را به زبانی می‌كند كه برقراری ارتباط با اسناد دیگر میسر باشد. عملاً وب اولین كوشش برای متصل ساختن بشر از طریق اینترنت نیست. وب چهارمین كوشش از چنین كوشش‌هاست. سه مورد دیگر فهرست‌های پستی، یوزنت، و گوفر هستند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: