مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ابعاد و مدلهای فرهنگ سازمانی و عوامل سازمانی تاثیرگذار بر آن

ابعاد و مدلهای فرهنگ سازمانی و عوامل سازمانی تاثیرگذار بر آن

هدف از این تحقیق بررسی ابعاد و مدلهای فرهنگ سازمانی و عوامل سازمانی تاثیرگذار بر آن می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۳۸
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

دانلود تحقیق رشته مدیریت

ابعاد و مدلهای فرهنگ سازمانی و عوامل سازمانی تاثیرگذار بر آن

 
 
 
 
 
مقدمه
در دو دهه اخیر، مدیریت موفق علاوه برترکیب مهارت‌های فنی- انسانی و ایجاد زمینه‌ای برای کارایی و اثربخشی، نیاز به توانایی‌های جدید دیگری دارد، به‌همین دلیل مدیران برای موفقیت به نگرش، طرز تلقی و ذهنیتی نیازمندند که بتواند آن‌ها را در رویارویی و شناخت نیروهای داخل و خارج سازمان یاری دهد (رضائیان، ۱۳۷۰). موفقیت به‌کارگیری شیوه‌ها و تکنیک‌‌های مدیریت متضمن ایجاد پلی محکم و استوار بین این روش‌ها و فرهنگ و راه و رسم زندگی در هر جامعه و هر نظام اجتماعی است، و اگر بپذیریم که ویژگی‌های فرهنگی جوامع مختلف با یکدیگر تفاوت دارد، می‌توان ادعا کرد که رفتارها، عملکردها، و حتی هدف زندگی آن‌ها نیز از تفاوت‌های چشمگیری برخوردار است، بسیاری از صاحبان اندیشه، فرهنگ سازمانی را مجموعه‌ای از نگرش‌ها و باورهای مشترکی می‌دانند که بر رفتار افرد تأثیر می‌گذارد، و همین ویژگی موجب جدایی دو سازمان یا مؤسسه از یکدیگر می‌شود (میرسپاسی، ۱۳۷۶). 
 
شرایط محیطی به‌حدی پیچیده، پویا و نامطمئن شده که سازمان‌ها نمی‌توانند با تغییرات سطحی و ظاهری در ساختارها، روش‌ها، سیستم‌ها و…   بقای بلندمدت خود را تضمین کنند. سازمان‌ها برای مقابله با تهدیدات محیطی و استفاده از فرصت‌های احتمالی، ناچارند ظرفیت‌ها و توانمندی‌های درونی خود را بشناسند، ضعف‌ها و قوت‌های فرهنگی خود را شناسایی کنند و به ترمیم و اصلاح ضعف‌ها و تقویت قوت‌های خود بپردازند (Tabrizi, 2005, 142). در یک سازمان، فرهنگ سازمانی فضایی است که موجب تمایز سازمان از دیگر سازمان‌ها می‌شود و در واقع به سازمان شخصیت منحصر به‌فرد می‌دهد و در نتیجه هویت اجتماعی هر سازمان را مشخص می‌کند (Ameri, Sheikhalizadeh, 2006).
 
 
۲-۱-۲) منشاء و چگونگی شکل‌گیری فرهنگ سازمانی
یکی از جنبه‌های پیچیدگی فرهنگ سازمانی نحوه ایجاد آن است. چگونه دو سازمان با زمینه‌های محیطی و رهبران مشابه در طی سالیان به‌گونه‌ای متفاوت عمل می‌کنند. چرا به‌نظر می‌رسد بعضی اجزای فرهنگ به دفعات در برابر تغییرات پایداری می‌کنند و برخی دیگر از اجزاء با وجود اینکه هدف خاص و مفیدی ندارند ادامه حیات می‌دهند و چرا گاهی اوقات همین اجزاء با توجه به تلاش رهبران و برخی افراد برای ایجاد تغییر در آن‌ها به همان کل باقی می‌مانند (ممی‌زاده، ۱۳۷۳، ۳۲).
 
 
 
 
 
 
فهرست    
 

فصل دوم: ادبیات و مبانی نظری فرهنگ سازمانی

۲-۱ فرهنگ سازمانی
۲-۱-۱ مقدمه ۱۶

۲-۱-۲ منشأ و چگونگی شکل‌گیری فرهنگ سازمانی ۱۷

۲-۱-۳ تعریف مفهومی فرهنگ سازمانی ۱۸
۲-۱-۴ انواع فرهنگ سازمانی ۲۲

۲-۱-۵ ابعاد فرهنگ سازمانی ۲۴

۲-۱-۶ مدل‌های فرهنگ سازمانی ۲۷

۲-۱-۶-۱ فرهنگ سازمانی از دیدگاه هافستد ۲۷
۲-۱-۶-۲ فرهنگ سازمانی از دیدگاه شاین ۲۸
۲-۱-۶-۳ فرهنگ سازمانی از دیدگاه هرسی- بلانچارد ۲۸
۲-۱-۶-۴ فرهنگ سازمانی از دیدگاه کویین ۲۹
۲-۱-۶-۵ فرهنگ سازمانی از دیدگاه دنیسون ۲۹

۲-۱-۷ عوامل سازمانی تأثیرگذار بر فرهنگ سازمانی ۳۴

۲-۱-۸ مدیریت فرهنگ سازمانی ۳۵
۲-۱-۹ فرهنگ در سازمان‌های قدرت‌مدار ۳۷

۲-۱-۱۰ تحقیقات انجام شده در رابطه با فرهنگ سازمانی ۳۹

منابع
 
 
 
 
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: