اختلال در ارتباطات والد و کودک و آسیب شناسی آن
اختلال در ارتباطات والد و کودک و آسیب شناسی آن
هدف از این پایان نامه اختلال در ارتباطات والد و کودک و اسیب شناسی آن می باشد.
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۷۰ |
حجم | ۲۷۸ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
توضیحات کامل
هدف از این پایان نامه اختلال در ارتباطات والد و کودک و اسیب شناسی آن می باشد.
کار بالبی که برچگونگی سازگاری اولیه و استمرار تجربه تأکید دارد ، چهارچوبی برای مفهوم سازی اختلال های روابط اولیه و رابطه آنها با آسیب شناسی روانی ، فراهم می کند . روابط اولیه مختل ، فرایندی است که افراد را در برابر تنیدگی های معمولی و ایجاد اسیب روانی ، آسیب پذیر می گرداند ( سامروف ، امده ،1989 ) .
الگوهای ارتباطی ، شیوه خاص تنظیم عاطفی و انتظارات ، باورها و نگرش های بنیادین فردند که از دوره نوباوگی به دوره های بعدی منتقل می شوند . علت تناوب راهبردهای مقابله ای که افراد در برابر تنیدگی های معمولی استفاده می کنند ، و همین طور تفاوت افراد در طلب حمایت دیگران ، و نیز استفاده از پیام های درونی ، گوناگونی الگوهای تنظیمی اولیه و تحریف هایی است که در آنها ایجاد شده است .
در نتیجه آن افرادی که تاریخچه دلبستگی ناایمن دارند به احتمال زیاد روابطی برقرار می کنند که غیر حمایتی بوده و به آسانی گسسته می شوند . تجارب اولیه کودکی که تاریخچه اجتنابی دارد ، باعث می شود او خود را مستحق مراقبت ندانسته ،خود را ناتوان از نزدیکی هیجانی ببیند و سبک رفتار انزواطلبی را اتخاذ نماید . کودکی که تاریخچه تجربه مراقبتی غیر قابل پیش بینی یا بی ثبات دارد ، هیجان های منفی به جای ترمیم روابط بیشتر موجب تخریب آنها شده ، و مانع از ایجاد روابط نزدیک با ثبات می شوند . استمرار این الگوها ، تا حدی ، به این دلیل است که فرایندهای زیربنایی ناهشیار ، بخشی از یک مبادله اجتماعی هوشیار نبوده و در معرض بازخودرهای محیطی و بازبینی قرار ندارند ( اسروف و همکاران ،1999)
کودکانی که تاریخچه اجتنابی یا مقاوم دارند ،در برابر هیجاناتی که باید ارتباط عاطفی و مبادله را تسهیل کنند ، یا به صورت دفاعی واکنش نشان می دهند یا رابطه را قطع می کنند . در نتیجه ، زمانی که کودک تجربه ای ناراحت کننده دارد ممکن است نتواند پیامی مستقیم مبنی بر نیاز به حمایت ، ارسال کند ،دچار هیجان منفی شود ،و قادر نباشد روابط اجتماعی بالقوه حمایت کننده ، برقرار نماید . در افرادی که تاریخچه دلبستگی آشفته دارند ، فرایندهای تنظیم و یکپارچه سازی حالت های رفتاری و هیجانی ، احتمالاً به دلیل قرار گرفتن در بافت های مراقبتی شدیداً خشن یا آشفته ، دچار اختلال شده اند ( کارلسون و اسروف ) . اگر بافت مراقبتی ناکافی باشد ، و یا ضربه های روانی مکرر وجود داشته باشد ، سطح برانگیختگی ممکن است جداسازی یا تقسیم عواطف شدید را ایجاب کند ،و در این شرایط پدیده گسست رخ می دهد ( پوتنام ،1994 ). به طور خلاصه ، بروز اختلال های اولیه در روابط دلبستگی ،که عموماً آسیب روانی محسوب نمی شوند یا به طور مستقیم منجر به اسیب روانی نمی گردند ، پایه های اختلال هایی را در فرایندهای تحولی بناید می نهند که ممکن است در نهایت منجر به آسیب روانی شوند .
فهرست مطالب
انواع الگوهای ارتباطی
الگوهای ارتباطی عاطفی والد در هنگام آشفتگی کودک
طبقه بندی مادران با توجه به مدل کاری درونی متخصام – درمانده
سطوح پردازش در ارتباط های والد – کودک
سطح فردی : مدل کار درونی از خود درگیری
سطح میان فردی : دریافت و ارسال پیام ها
سطح فراشناختی : روز آمد کردن و باز بینی
نقش ارتباط باز در ایجاد دلبستگی ایمن
چرخه ایمن و چرخه اضطرابی در ارتباطات والد و کودک
آسیب شناسی روانی و ساختارهای تحولی
نقش تجربه اولیه و سازگاری
اختلال در رابطه اولیه و آسیب شناسی روانی
رابطه دلبستگی و برخی اختلالات خاص
اختلال های اضطرابی
رفتارهای ضد اجتماعی
افسردگی
مداخله
یشینه تحقیقاتی
پیشینه داخلی
پیشینه خارجی
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت