مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ادبیات تحقیق و مبانی نظری بررسی تطبیقی روش‌های موجود تجزیه و تحلیل مالی

دسته بندی :حسابداری مدیریت 31

ادبیات تحقیق و مبانی نظری بررسی تطبیقی روش‌های موجود تجزیه و تحلیل مالی

دسته بندی حسابداری
فرمت فایل doc
حجم فایل 44 کیلو بایت
تعداد صفحات 29
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

ادبیات و مبانی نظری بررسی تطبیقی روش‌های موجود تجزیه و تحلیل مالی ( برگرفته از تحقیق و پژوهش ارشد مدیریت مالی ) به همراه منابع و مواخذ تحقیق

فایل اصلی : Word

تعداد کل صفحات : 26 صفحه +3صفحه منابع

حجم فایل zip : 45k

فهرست مطالب به شرح زیر می باشد :

مقدمه

مفهوم تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی

آشنایی با تاریخچه تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی از طریق نسبت‌ها

صورت‌های مالی و نقش آن در گزارش‌گری

خصوصیات كیفی اطلاعات حسابداری

نیازهای استفاده‌كنندگان از اطلاعات مالی

مراحل و فنون تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی

كاربرد فنون تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی

نسبت‌های مالی و طبقه‌بندی آنها

نارسائی‌ها و محدودیت‌های تجزیه وتحلیل‌نسبت‌های مالی

روش‌های‌متداول‌تجزیه‌و‌تحلیل‌صورت‌های‌مالی‌

پیشینه تحقیق

فهرست منابع فارسی

فهرست منابع فارسی

مقدمه

تجزیه و تحلیل مالی یكی از شناخته شده‌ترین ابزارهای مدیریت مالی محسوب می‌شود . مدیران و برنامه‌ریزان واحدهای تجاری با بررسی اطلاعات منعكس در صورت‌های مالی و تجزیه و تحلیل آن شمایی كلی از عملكرد واحد تجاری به دست می‌آورند . در این راستا با بررسی وضعیت موجود برنامه‌های بلندمدت و استراتژیك واحد تجاری تهیه می‌گردد . این امر باعث می‌شود تا ضمن شناسایی نقاط قوت و ضعف با اتخاذ راهبردهای شایسته ، موجبات بهینه‌سازی فعالیت‌ها و به‌دنبال آن بهره‌‌جویی قابل قبول از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و نهایتاً حداكثر كردن ثروت سهام‌داران را فراهم آورند .

امروزه تجزیه وتحلیل نسبت‌های‌مالی ابزارمناسبی برای ارزیابی‌عملكردمدیریت ، تجزیه و تحلیل وضعیت اعتباری و غیره محسوب می‌گردد . این نسبت‌ها از جانب گروه‌های مختلف استفاده‌كنندگان نظیر سرمایه‌گذاران ، اعتبار دهندگان ، مدیران ، كارگزاران دولتی ، تحلیل‌گران و مشاوران مالی مورد استفاده و تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد .

تجزیه و تحلیل نسبت‌های مالی موجب عمق بخشیدن دیدگاه استفاده‌كنندگان می‌گردد . استفاده‌كنندگان صورت‌های مالی با تجزیه و تحلیل نسبت‌های مالی برای تشخیص ارتباط بین اقلام مندرج در این صورت ها و ارزیابی وضعیت واحد تجاری به نحوه گسترده‌ای استفاده می‌نمایند . براین اساس تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی می‌تواند زمینه لازم را برای شناسایی مشكلات پیش‌روی شركت‌ها و راه‌گشای بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها باشد .

تجزیه و تحلیل نسبت‌ها برای واحدهای تجاری مختلف از نقش حساسی برخوردار است . زیرا اگر واحدی از عملكرد گذشته ، حال و چشم‌انداز آینده و همچنین نقاط قوت و ضعف و جایگاه خویش در مقایسه با سایر واحدهای تجاری در صنعت آگاهی نداشته باشد و نتواند با بهینه‌سازی منابع و فعالیت‌ها بر مسائل و مشكلات موجود در ساختار مالی و سازمانی خویش چیره شود ، در پاسخ‌گویی به نیازهای محیطی و تأمین اهداف واحد تجاری و سهام‌داران ناتوان و ادامه فعالیت و حیات آن نیز دیری نخواهد پائید .

از این‌رو در این فصل به بررسی تاریخچه و پیشینه تجزیه و تحلیل مالی و مبانی نظری موضوع تحقیق پرداخته خواهد شد .

مفهوم تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی

صاحب‌نظران و اندیشمندان مدیریت مالی ، تعاریف گوناگونی از تجریه و تحلیل صورت‌های مالی ارائه نموده‌اند . برخی از این تعاریف عبارتند از :

” ضرورت تفسیر صورت‌های مالی به‌نحوی كه نیاز استفاده‌كنندگان مختلف از صورت‌های مالی را برآورد به پیدایش و توسعه روش‌ها و فنونی انجامیده كه روابط بین ارقام مندرج در صورت‌های مالی را تعیین و امكان مقایسه ، تعبیر و تفسیر آنها را فراهم كرده است . مجموعه این روشها و فنون كه در جریان پیشرفت حسابداری در پاسخ به نیازهای فزاینده به اطلاعات مالی ابداع ، توسعه و تكامل یافته است تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی نامیده می‌شود . هدف از آن ارزیابی گذشته واحد تجاری به ویژه چگونگی‌سودآوری‌،كارآیی، نقدینگی و امكان واریز بدهی‌های آن از یكسو و فراهم آوردن‌اطلاعات‌لازم‌برای‌طرح‌ریزی‌عملیات‌آینده‌از سوی‌دیگراست“.(اكبری،1378،ص الف)

” تجزیه و تحلیل مالی ابزاری برای شناخت و ارزیابی عملكرد مالی گذشته ، جاری و پیش‌بینی وضعیت آینده شركت است و معمولاً شامل تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی و جریان نقدی آن می‌شود “ . ( مدرس و عبدا…‌زاده ، 1380 ، ص16)

” تجزیه و تحلیل مالی تجدید طبقه‌بندی و تلخیص مجدد اطلاعات مندرج در صورت‌های مالی به منظور تشخیص ارتباطات بین اقلام اصلی صورت حساب‌ها و تعیین ر
وندهای آنها در طی سالیان متمادی می باشد“.( Foulk 1972 )

” تجزیه و تحلیل صورت های مالی باعث می‌شود مدیران شركت‌ها ، صاحبان سرمایه ، وام‌دهندگان و سرمایه‌گذاران بتوانند از وضع مالی حال و آینده شركت‌های سهامی‌موردنظرخودآگاه‌شوندودرباره‌آن‌قضاوت‌كنند.درسایه‌همین‌تجزیه‌و تحلیل صورت‌های

مالی است كه عده‌ای به عملكردهای آینده برخی از شركت‌های سهامی دل می‌بندند “ . ( نوو ، جهانخانی و پارسائیان ، 1375 ، ص33 )

واژه تجزیه و تحلیل در ارتباط تنگاتنگی با واژه تفسیر می‌باشد ، لیكن این دو مترادف هم نیستند . تفسیر عبارت است از فرآیند دستیابی به عقیده و نتایجی در مورد فعالیت‌های واحد تجاری براساس تجزیه و تحلیل‌های انجام شده ، بدین‌ترتیب تفسیر مسبوق بر تجزیه و تحلیل و حاصل آن است . بنابر آنچه بیان گردید تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی عبارت از فرآیند علت‌یابی و بیان كمی ارتباطات اساسی بین اقلام مختلف صورت‌های مالی می‌باشد كه نتایج حاصل از آن به‌عنوان مبنایی در تصمیم‌گیری بكار می‌رود .

بخش عمده‌ای از تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی و مرسوم‌ترین فنون آن تجزیه و تحلیل نسبت‌های مالی می‌باشد .

منابع انگلیسی

1.Beaver.W.H “Financial Ratios as predicators of failure Empirical

Research in Accounting selected studies” supplement to journal of accounting reserch 1966.

2.Belkaoui Ahmed “Accounting theory” 1st. Ed. New york: Harcourt Bracej vanovich 1985 .

3. Churchill G.N jr “Marketing Research: Methodological Foundation” 1st. ed. Hinsdalc IL: The Drydenpress.1976.

4.Foulk Roy A “ Practical financial statement Analysis”
Mc Graw- Hill Book Company 1972 .

5. Helfert Erich.A “Techniques in Financial Analysis” 6Th. ed. Irwin: 1987.

6.Horrigan.j ”A short History of Financial Ratios Analysis” Accounting Reviw 1968.

7. Sellitz C. L. J. Wrightsman and S.W.Cook “Research Methods in Social Relations” 3rd ed. Newyork : Holt Rinehart and Winston 1976 .

8. Oppen heim A.N “Questionnaire Design and Attitude Measurement” Newyork: Basic Books 1966.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: