ارتباط میان فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی
ارتباط میان فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی
هدف از این پایان نامه بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی می باشد.
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۸۴ |
حجم | ۶۰۲ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مدیریت |
توضیحات کامل
هدف از این پایان نامه بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی می باشد.که در آن پس از تعاریف مفاهیم و متغییر ها ، ویژگی ها و ضرورت آنها را مورد بررسی قرار می دهیم.سپس تقسیم بندی و سطوح آنها را خواهیم داشت و در آخر ابعاد ف مدلها و الگوهای این دو تشریح می شوند.
مقدمه
برای انجام هرکاری اولین و اصلی ترین کار، ارائه تعاریفی درباره مفاهیم موجود در آن فعالیت است. علوم انسانی جزء آن دسته از علومی است که نمی توان همانند فیزیک و شیمی به بیان تعاریف قطعی در حوزه های مرتبط با آن پرداخت. تعاریف نسبی هستند و نمی توان تعریف قطعی برای مفاهیم علوم انسانی بیان کرد. در این میان کارآفرینی سازمانی مفهوم جدیدی است که به تازگی وارد ادبیات و علوم انسانی شده است و در مدت کوتاهی در مباحث توسعه پیدا کرده و توانسته سهم بسزایی در تبیین مسائل توسعه کسب کند.
لذا در این نوشتار با توجه به اینکه موضوع پژوهش بررسی ارتباط میان فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی است، ابتدا به بررسی موضوعات فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی از قبیل مفاهیم و تعاریف، ویژگی ها، مزایا، ضرورت و اهمیت، تاریخچه، اهداف و اصول، مراحل یا فرآیندها، ابعاد، مدل ها، نظریه ها، الگوها، تئوری ها، عوامل تأثیرگذار و … بررسی خواهند شد. سپس در بخش دوم که تحت عنوان پیشینه پژوهش می باشد، به بررسی پیشینه های مرتبط با فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی می پردازیم.
کارآفرینی سازمانی می تواند باعث بالابردن شایستگیهای سازمانی و توسعه فرصتها از طریق ایجاد نوآوری داخلی شود. ایجاد نوآوری داخلی نیازمند اقدام در جهت برانگیختن افراد و گروهها است که تحت تأثیر ویژگیهای سازمانی قرار دارند(راسل،۱۹۹۹، نقل از صالحی و شوقی،۱۳۹۱، ص۶۸). همچنین کارآفرینی سازمانی در بقاء، رشد، سودآوری و نوسازی سازمان، بویژه در سازمان های بزرگ، نقش بسیار مهمی ایفا می-کند(هنیونن و کورولا،۲۰۰۴،ص۱۴). بهمین دلیل کارآفرینی-سازمانی برای اطمینان از بقاء از طریق بازسازی عملیات سازمان ها، تعریف مجدد مفهوم کسب و کار و افزایش ظرفیت های نوآوری و کیفیت مورد نیاز در محیط پویا، ضروری است(اکولز و نک ،۱۹۹۸،ص۷۷).
اسمیرکیچ (۱۹۸۳) فرهنگ را مجموعهای از معانی مشترک میداند و معتقد است در هر سازمانی الگوهایی از باورها، نمادها، آیینها و تشریفات و اقدامات وجود دارد که شکل گرفته و در طول زمان تکامل یافتهاند(شوقی و نظری،۱۳۹۱، ص۹).شاین (۱۹۹۹)، بیان می دارد که فرهنگ سازمانی الگویی از مفروضات اساسی است که توسط گروه معینی کشف و اختراع شده یا توسعه یافته بطوری که انطباق با محیط خارجی و انسجام درونی را به آن ها می آموزد. اگر این الگو در طی زمان، کارایی خوبی داشته باشد، اعتبار می یابد، بطوری که شیوه صحیح ادراک، اندیشه و احساس اعضای جدید را درباره مشکلاتشان شکل می دهد (قاسمی،۱۳۸۲، ص۱۱۴).
فهرست مطالب
مقدمه ۱۱
۱-۲-کارآفرینی سازمانی ۱۱
۲-۱-۱٫ مفاهیم و تعاریف کارآفرینی ۱۲
۲-۱-۲٫ انواع کارآفرینی از دیدگاه صمد آقایی (۱۳۸۲) ۱۴
۲-۱-۳٫ مفهوم کارآفرینی سازمانی ۱۵
۲-۱-۴٫انواع کارآفرینی سازمانی از دیدگاه (تورنبری،۲۰۰۳) ۱۷
۲-۱-۵٫ ضرورت و اهمیت کارآفرینی سازمانی ۱۸
۲-۱-۶٫ رشد و توسعه کارآفرینی سازمانی ۱۸
۲-۱-۷٫ موانع و محدودیتهای کارآفرینی سازمانی ۱۹
۲-۱-۸٫ سازمان کارآفرین ۱۹
۲-۱-۹٫ ویژگی های سازمان کارآفرین ۱۹
۲-۱-۱۰٫ مقایسه ویژگی های سازمان های سنتی و سازمان های کارآفرین ۲۰
۲-۱-۱۱٫ ساختار سازمان کارآفرین ۲۱
۲-۱-۱۲٫ عوامل مؤثر بر کارآفرینی سازمانی از دید مقیمی(۱۳۸۷) ۲۲
۲-۱-۱۳٫ ابعاد کارآفرینی سازمانی ۲۳
۲-۱-۱۴٫ مدل های کارآفرینی سازمانی ۲۴
۲-۲٫ فرهنگ سازمانی ۲۶
۲-۴-۱٫ تعاریف و مفاهیم فرهنگ سازمانی ۲۷
۲-۴-۲٫ اهمیت شناخت فرهنگ سازمانی ۲۸
۲-۴-۳٫ نحوه شکل گیری و تداوم فرهنگسازمانی ۳۰
۲-۴-۴٫ مراحل ایجاد فرهنگ سازمان ۳۱
۲-۴-۵٫ سطوح فرهنگ سازمانی ۳۱
۲-۴-۶٫ نقش و کارکردهای فرهنگ سازمان ۳۲
۲-۴-۸٫ ویژگی های فرهنگسازمانی ۳۴
۲-۴-۹٫ تقسیم بندی انواع فرهنگسازمانی ۳۶
۲-۴-۱۰٫ مدل ها و الگوهای فرهنگ سازمانی ۳۷
۲-۴-۱۰-۲٫ ابعاد فرهنگ سازمانی ۴۱
۲-۴-۱۱٫ فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی ۴۲
۲-۳٫ پیشینه پژوهش ۴۶
۲-۳-۱٫ پیشینه خارجی ۴۶
۲-۳-۲٫ پیشینه داخلی ۴۹
۲-۳-۳٫ مدل مفهومی تحقیق ۵۳
فهرست منابع
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت