مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

اصلاح و نوسازی ساختار تجارت داخلی به ویژه در حیطه اصناف

دسته بندی :مدیریت مدیریت 27

اصلاح ونوسازی ساختار تجارت داخلی به ویژه در حیطه اصناف، نیازمند حداقل سه اقدام اساسی است تهیه بسترهای مناسب قانونی، اصلاح ساختار مدیریت اصناف در بخش دولتی و اراده معطوف به تغییر و تحول اصناف و بازرگانان در بخش خصوصی

دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 19 کیلو بایت
تعداد صفحات 22
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

اصلاح و نوسازی ساختار تجارت داخلی به ویژه در حیطه اصناف

مقدمه
اصلاح ونوسازی ساختار تجارت داخلی به ویژه در حیطه اصناف، نیازمند حداقل سه اقدام اساسی است: تهیه بسترهای مناسب قانونی، اصلاح ساختار مدیریت اصناف در بخش دولتی و اراده معطوف به تغییر و تحول اصناف و بازرگانان در بخش خصوصی. گذر قانون نظام صنفی در تاریخ24/12/1384 از تصویب مجلس شورای اسلامی، نخستین و مهمترین اقدام برای تمهید بسترهای قانونی این تحول نوظهور بود. تاسیس مركزاصناف و بازرگانان از طریق ادغام ساخت‌های قبلی مدیریتی دومین گام مهم در این راه تلقی می شود و اراده معطوف به تغییر و تحول اصناف و بازرگانان كشور از خلال شورای اصناف كشور و رویكردهای جدید ناظر به توانمندسازی وتجدید ساختار، ارتقاء دانش و تسهیل تعامل اصناف و بازرگانان با اقتصاد جهانی و تحقق سهم بخش اصناف بر اساس افزایش بهره وری عوامل انسانی، سرمایه‌ای و … سومین گام مهمی است كه امید است تعامل منطقی این سه اقدام، نوسازی و تحول ساختار تجارت داخلی در حیطه اصناف وبازرگانان را موجب شود.
مركز اصناف و بازرگانان ایران با الهام از قانون نظام صنفی و با تعامل منطقی با سازمان‌های صنفی كشور سعی دارد در چارچوب برنامه‌های منظم و زمانمند اصلاح رفتار و عملكرد صنفی را از خلال توسعه فرهنگی، تحول و نوسازی در بینش و دانش اصناف، توسعه ظرفیت‌های حقوقی با هدف حمایت‌های قانونی از توسعه اصناف، توسعه و بهسازی منابع مادی و انسانی و نوسازی ابزارآلات، رویه‌ها و مكان یابی بهینه واحدهای صنفی را پیگیری كند. این مركز تحقق اهداف مذكور را با دو بال انجام امور تحقیقاتی- مطالعاتی و انجام امور اجرایی پیگیری خواهد كرد. در این راستا اقدام به تهیه گزارش«نگاهی به الزامات، فرصت‌ها و چالش‌های مربوط به فعالیت نمایندگی شركت‌های خارجی در ایران» كرده است، با این امید كه مورد استفاده متولیان امر ساماندهی اصناف كشور قرار گیرد.
امید است با عنایت به خداوند متعال و از پرتو همت كارشناسان و متخصصان مومن و متعهد، این مركز بتواند با تهیه گزارش‌های ارزشمند، در بالابردن سطح آگاهی و اطلاعات موردنیاز بخش‌های صنفی تولیدی، توزیعی، خدماتی و خدمات فنی و مالاً ارتقاء سطح فرهنگ اقتصادی و بازرگانی كشور، گام‌های موثری بر دارد.

چكیده:

-به استناد آمارهای موجود سالانه 4 میلیارد دلار از واردات كشور از طریق كشور امارت متحده عربی و به صورتREEXPORTانجام می‌شود.
-ارزش افزوده این فعالیت علاوه بر فرصت‌های شغلی، تجاری، فرهنگی، انتقال تكنولوژی به داخل و… حداقل 200 میلیون دلار در سال می‌باشد.
-ظهور این مشكل معلول علل مختلفی است ازجمله: سیاست‌های پول و مالی، توسعه نیافتگی زیر ساخت‌ها خصوصاً شبكه‌های اطلاعاتی و از همه مهمتر فقدان یك استراتژی همه جانبه نگر و مستمر و با تمركز مدیریتی در مورد واردات كشور است
-برای تدوین چنین استراتژی از الزامات قانونی لازم برخوردار هستیم. از جمله: موارد مربوط به حذف موانع غیرتعرفه‌ای، تسهیل فرایندهای تجاری مبتنی بر استانداردهای جهانی، تلاش برای مقررات زدایی، توسعه و بهبود ظرفیت‌های بازرگانی
-عدم وجود استراتژی مشخص برغم الزامات قانونی فوق‌الذكر، اقدامات و برنامه‌ریز‌های پایین دستی را نیز با مشكل مواجه ساخته است
-جز 9 بند «ر» تبصره 19 قانون بودجه سال‌های 1382و1383 مهمترین فرصت قانونی برای تسهیل و روان سازی جریان واردات مجاز و شناسنامه دار و ممانعت از ورود غیرقانونی كالاست
-برغم الزامات قانونی و فرصت‌های فوق‌الذكر این حوزه با چالش‌های خاص خود نیز مواجه است ازجمله: فقدان ظرف سازمانی لازم با امكانات مكفی در وزارت بازرگانی، عدم انطباق ضوابط مذكور باواقعیت‌های بیرونی، نگاه عمدتاً قضایی و انتظامی بر تنظیم ضوابط مذكور و ضعف یا نبود مطالعات و نیازسنجی‌های علمی.
-برغم این مشكلات، مركز اصناف و بازرگانان با تاسیس اداره نمایندگی‌ شركت‌های خارجی اقداماتی در جهت روان سازی امور اجرایی انجام داده است به طوری كه تاكنون حدود 350 شركت نمایندگی اخذ كرده‌اند، علاوه بر آن 28 شركت مربوط به ماشین آلات سنگین و سبك نیز موفق به اخذ نمایندگی شده‌اند.

چكیده……………
مقدمه…..
الزامات قانونی………………………………
فرصت‌ها ………………………………….
چالش‌ها………………………………………….
اقدامات انجام شده ……………………
جداول…………
پیشنهادات و راهكارها……………….

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: