مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

اصول اخلاق حرفه ای از منظر نهج البلاغه و بررسی مصادیق قدرت برتر اخلاقی

اصول اخلاق حرفه ای از منظر نهج البلاغه و بررسی مصادیق قدرت برتر اخلاقی

هدف از این پایان نامه اصول اخلاق حرفه‌ای از منظر نهج البلاغه و بررسی مصادیق قدرت برتر اخلاقی می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۸۹
حجم ۵۵۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

 اصول اخلاق حرفه‌ای از منظر نهج البلاغه

باتوجه به بیانات حضرت امیر می توان اصول زیر را برشمرد:

۱- اصل مسئولیت‌پذیری
اصل مسئولیت‌پذیری می‌آموزد که هرکس در هر مرتبه‌ای که باشد، نسبت به تمام امور و کارهای مربوط به خود مسئول و پاسخگوست. هیچ کارگزاری نمی‌تواند هرگونه که خواست با مردم رفتار نماید و خود را نیز پاسخگو نداند. حضرت  امیردر نامه‌ای اداری به کارگزار خود در بصره چنین نوشته است:

پس، ابوالعباس! خدایت بیامرزد در آنچه بر زبان و دست تو جاری گردد، خوب باشد یا بد، کار به مدارا کن که من و تو در آن شریک خواهیم بود (نامه ۱۸) .امام (ع) خود را در همه اعمال و رفتار کارگزاران و کارکنانش شریک معرفی می‌کند و به هیچ وجه مسئولیت امور را به گردن دیگران نمی‌افکند و نمی‌فرماید که اگرانحرافی در امور اداری پیش آمد، آنان خود مسئولند و من هیچ مسئولیتی ندارم، بلکه برعکس آن حضرت خود را مسئول معرفی می‌کند، زیرا وی سبب بعید است و کارگزاران و کارکنانش سبب قریب (ابن هیثم،۱۳۶۲) .

۲- اصل خدمتگزاری
فلسفه وجودی نظام اداری، خدمتگزاری به مردمان است، و همه کارگزاران و کارکنان در تمام مراتب، خادمان مردمند. این امر به عنوان یک اصل در نظام اداری مطرح است و مادام که چنین احساسی وجود داشته باشد، کارگزاران و کارکنان نظام اداری با مردم رفتار مالکانه و فرمانفرمایانه نخواهند داشت، بلکه جایگاه و موقعیت خود را نعمتی می‌دانند که وسیله خدمت به مردمان است.

فهرست مطالب
بخش اول: حیطه‌های علم اخلاق در مطالعات مدیریت و سازمان    ۹
۲-۴-۱- اخلاق شغلی(اخلاق کار)    ۹
۲-۴-۲- اخلاق حرفه‌ای    ۹
۲-۴-۳- اخلاق سازمانی    ۱۱
۲-۴-۴- اخلاق کسب و کار    ۱۳
۲-۴-۵- اخلاق مدیریت    ۱۴
۲-۴-۶- نقش راهبردی اخلاق حرفه‌ای در سازمان و مدیریت    ۱۴
۲-۴-۷- تحویلی نگری در اخلاق حرفه‌ای    ۱۶
۲-۴-۸- ضرورت اخلاق حرفه‌ای برای مدیران    ۱۷
۲-۴-۸-۱- ضرورت اخلاق برای مدیران آموزشی    ۲۱
۲-۴-۹- قدرت برتر اخلاقی و مصادیق آن    ۲۳
۲-۴-۹-۱- تقوا و پرهیزگاری    ۲۳
۲-۴-۹-۲- رفق و مدارا    ۲۴
۲-۴-۹-۲-۱- آثار و پیامدهای رفق و مدارا    ۲۵
۲-۴-۹-۲-۲- رفق و مدارا،‌یا شدت و تندی؟    ۲۷
۲-۴-۹-۳- الفت و محبت    ۲۷
۲-۴-۹-۴- دفع بدی با خوبی    ۲۸
۲-۴-۹-۵- سعه‌ی صدر    ۲۹
۲-۴-۹-۵-۱- عوامل سعه‌ی صدر    ۳۱
۲-۴-۱۰- بستر شکل گیری اخلاق حرفه‌ای مدیران و پایداری آن    ۳۲
۲-۴-۱۰-۱- شایسته سالاری و اهلیت‌گرایی    ۳۳
۲-۴-۱۰-۱-۱- نیروی شایسته از منظر نهج البلاغه    ۳۴
۲-۴-۱۰-۲- علاقه‌مندی شخصی    ۳۴
۲-۴-۱۰-۳- قانون‌گرایی    ۳۴
۲-۴-۱۰-۴- تامین مالی    ۳۵
۲-۴-۱۰-۵- امنیت شغلی    ۳۵
۲-۴-۱۰-۶- نظارت    ۳۶
۲-۴-۱۰-۷- ارزشیابی وقدردانی    ۳۶
۲-۴-۱۱- اصول اخلاق حرفه‌ای از منظر نهج البلاغه    ۳۶
۲-۴-۱۱-۱- اصل مسئولیت‌پذیری    ۳۶
۲-۴-۱۱-۲- اصل خدمتگزاری    ۳۷
۲-۴-۱۱-۳- اصل امانت‌داری    ۳۷
۲-۴-۱۱-۴- اصل انضباط کاری    ۳۸
۲-۴-۱۱-۵- اصل پیگیری    ۳۸
۲-۴-۱۱-۶- اصل رفق‌ورزی    ۳۹
۲-۴-۱۱-۷- اصل نفی خودکامگی    ۳۹
۲-۴-۱۲- اصول اخلاق رهبری نورث هاوس    ۳۹
۲-۴-۱۳- آموزه‌های اخلاقی و مدیریتی سعدی    ۴۰
بخش دوم: پیشینه تحقیقات داخلی  و بین المللی    ۴۸
۲-۶-۱- تحقیقات داخلی    ۴۸
۲-۶-۲- تحقیقات خارجی    ۵۷
۲-۷- جمع بندی و چهارچوب نظری تحقیق    ۶۷
منابع    ۶۹

توضیحات بیشتر و دانلود

صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: