مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

انواع مواد و مصالح سنتی و جدید ساختمانی و نحوه فراوری و کاربرد آنها در ساختمان

آجر مهندسی استاندارد بدون نیاز به پخت در دمای بالا به همت پژوهشگران دانشكده مهندسی معدن و متالورژی دانشگاه صنعتی امیركبیر طراحی و ساخته شد

انواع مواد و مصالح سنتی و جدید ساختمانی و نحوه فراوری و کاربرد آنها در ساختمان

دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 168 کیلو بایت
تعداد صفحات 205
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل
بتن انتقال دهنده نور
بتن انتقال دهنده نور با نام تجاری ™ Litracon محصول نسبتا جدیدی است که در سال 2004 توسط یک معمار 27
ساله مجارستانی به نام آرن لوسونزی ابداع گردید. این محصول با ترکیب 96% بتن معمولی و 4% فیبرهای نوری محصولی منحصر به فرد را برای هزاره جدید به ارمغان آورده است.
ساگا گلس یک پوشش خارجی الکترونیکی است که با کنترل اشعه های خیره کننده خورشیدی، دید محافظت شده و بی نقصی را ارائه می دهد. بر خلاف محصولات لعابی موجود در بازار که با جذب UV، (پرتوهای فرابنفش) این عمل را انجام می دهند، ساگا گلس فیلم نازکی از چندین لایه اکسید تنگستن می باشد که با صرف 0.28 w/ft2 وات بر فوت مربع، در عرض چند دقیقه شیشه را از حالت کاملاً شفاف و بی رنگ به موقعیت رنگی مبدل ساخته و باصرف 0.1w/ft2 این موقعیت پایدار می ماند.
اهم این ویژگیها در 5 بخش زیر، به تفکیک عنوان می گردد:
ارزانسازی
براساس مدارک موجود، بكارگیری سیستم پی.اس. اس در دیوار، سقف و كف، به میزان 4/30% میلگرد مصرفی در ساختمان و نیز 15% هزینه ساخت اسكلت ،تا پایان سفتكاری را، كاهش می دهد. بدین ترتیب اولین و مهمترین فاکتور در گزینش سیستم های PSS را می توان صرفه جویی در هزینه ها و ارزان سازی ساختمان دانست.
سبكسازی
با كاهش ضخامت دیوار خارجی و داخلی، حذف اندودهای اضافی و نیز كاهش دانسیته كفسازی، بار مرده ساختمان به میزان 370 كیلوگرم بر مترمربع، كاهش می یابد. این تقلیل بار، معادل اختلاف بارمرده ساختمان در كشور ژاپن نسبت به سیستم ساختمانسازی سنتی ایران است. همچنین در سیستم های ساختمانی PSS، با ایجاد سطوح صاف در ساختمان، هرگونه نماسازی با كمترین ضخامت و وزن قابل اجرا میباشد؛ بدین منظور توصیه میگردد از اندودهایی با ضخامت کم برای نمای ساختمان استفاده گردد.
مقاوم سازی
نظر به اینكه مقاومت میدان قابها به هنگام زلزله، تأثیر منفی در حركت آزاد سازه دارد؛ لذا استفاده از مصالح خردشونده در مقابل فشار از طریق آییننامه 2800 زلزله ایران توصیه میگردد. بدین منظور، بتن سبك تولیدی این شركت، در ردیف مصالح خردشونده در مقابل فشار، جای گرفته و می تواند نقش بسیار بالایی در مقاوم سازی بنا برعهده گیرد.
از سویی دیگر، با توجه به این اصل که نیروی ناشی از زلزله، ارتباط مستقیم با وزن ساختمان دارد؛ لذا با كاهش چشمگیر آن در سیستم پی.اس.اس مقاومت سازه بنا به هنگام وقوع زلزله افزایش می یابد.
سهولت اجرای سیستم تأسیسات مكانیكی و برقی
در سیستم های ساختمانی PSS، با وجود سوراخهایی به قطر 5/3 سانتیمتر در داخل پانلهای دیواری، نیازی به لولهگذاری در دیوار نمیباشد. وجود حفرههای بزرگ در سقف نیز جاسازی هرگونه تجهیزات و لولههای مكانیكی را میسر می سازد. همچنین با استفاده از فومبتن در كفسازی، امكان طراحی سیستم گرمایش به طریق ازمیری، حذف رادیاتور و نتیجتاً كاهش هزینه به طور قابل ملاحظهای فراهم میگردد.
سرعت اجرا
نظر به اینكه، با شروع عملیات ساختمانی در پیسازی، امكان ساخت قطعات سقفی و دیواری در كارخانه تحت پوشش شركت پاسارگاد سبک سازه مقدور میباشد؛ بنابراین با كاهش 30% زمان اجرا، صرفهجویی قابل توجهی در زمان اجرا، امکانپذیر می باشد.
آجر مهندسی استاندارد بدون نیاز به پخت در دمای بالا به همت پژوهشگران دانشكده مهندسی معدن و متالورژی دانشگاه صنعتی امیركبیر طراحی و ساخته شد.
در این طرح برای ساخت آجر از روشی جدید استفاده شده كه علاوه بر بی نیازی از مصرف سوخت و انرژی بالا و نیز عدم تولید آلودگیهای زیست محیطی از بالاترین استانداردهای روز در ساخت آجر بهرهمند بوده و میتواند جایگزین مناسبی برای خشت زنی سنتی در مناطق محروم باشد.
امروز پسماندهای صنعتی كه در اغلب موارد سمی و خطرناك هستند به یكی از مهمترین دغدغههای مهندسان و صنعتگران تبدیل شدهاند. رشد صنعتی سریع جهان در دو دهه اخیر، افزایش جمعیت و افزایش مصرف تولیدات صنعتی باعث شده است كه روزانه صدها میلیون تن مواد صنعتی وارد محیط زیست شوند كه تبعاتی همچون گرم شدن دمای زمین، سوراخ شدن لایه ازن از بین رفتن زیستگاههای طبیعی جانداران و به هم خوردن تعادل میزان آب شیرین و شور در آب اقیانوسها را در پی داشته باشد.
این آجر سبز از ویژگیهایی چون مقاومت فشاری بالا، مقاومت در مقابل یخ زدگی، درصد جذب آب پایین، عدم وجود تحدب و تعقر در سطوح خارجی، پایین بودن درصد مواد محلول، استاندارد بودن و عدم نیاز به پخت در دمای بالا برخوردار است.
كاهش مصرف سوخت و انرژی، كاهش خطرات ناشی از زلزله، چند منظوره بودن، امكان ساخت آجر در مناطق محروم و تبدیل سرباره و ذوب آهن به عنوان پسماند صنعتی به یك محصول صنعتی پرمصرف از دیگر ویژگیهای این آجر سبز است.
در حالی كه آجرهای كنونی باید در دمای 900 تا 1000 درجه سانتیگراد به مدت حداقل 10 ساعت پخته شوند، آجر سرباره تنها به خشك كردن طی مدت 12 ساعت در دمای 85 سانتیگراد نیازمند است.
بتون ویژه با قابلیتهای مهندسی هستهای توسط دو دانشجوی بخش مهندسی هستهای دانشكدهمهندسی دانشگاه شیراز برای نخستین بار دركشورساخته شد.
عمدتا چگالی بتونهای هسته ای كه به كشور وارد میشود سه هزار و ‪ ۵۰۰كیلوگرم بر مترمكعب و مقاومت آن ‪ ۳۵۰تا ‪ ۴۰۰كیلوگرم بر سانتی مترمربع است و قیمت آن نیز ‪ ۳۰برابر بتون معمولی است.
ویژگی بتون جدید تولید داخل به اطن شرح است:
چگالی آن چهارهزار و ‪ ۶۰۰كیلوگرم بر مترمكعب است كه تاكنون ساخت بتونی با این میزان چگالی در دنیا گزارش نشده است و بالاترین چگالی كه به عنوان فوقالعاده سنگین تا كنون برای ساخت بتون اعلام شده است بین سه هزار و ‪ ۸۰۰كیلوگرم برسانتی متر مربع تا چهار هزار ۲۰۰كیلوگرم برسانتی متر مربع بوده است. ‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬
مقاومت بتونی كه توسط دانشجویان مهندسی هستهای دانشگاهشیرازساخت شده است حداقل بین ‪ ۸۰۰تا یك هزار كیلوگرم بر سانتی مترمربع است و قیمت آن نیز كمتر از دو برابر بتون معمولی است.
بتون ساخته شده توسط این گروه باتوجه به ویژگیهایی همچون افزایش چگالی بالا، قابلیت تقریبا دو برابر جذب اشعه درمقایسه با بتونهای ویژه، افزایش مقاومت و نیز قیمت، به لحاظ اقتصادی برای كشوربسیار مقرون به صرفه است و ایران میتواند در این زمینه ساخت بتون نیزخودكفا شود و حتی صادركننده به سایر كشورها باشد.
ساخت این نوع بتون باهدف بهینهسازی حفاظگذاری بخشهای رادیوتراپی،شتابدهنده (دارای كاربرد پزشكی)، راكتورهای هستهای، صورت گرفته است.
هم اینك بتون یكی از وسیعترین حفاظهایی است كه در مقابل پرتوهای نافذی مانند گاما مورد استفاده قرار میگیرد و یكی ازدلایل استفاده فراوان از بتون در مقایسه با حفاظهای مرسوم دیگر همچون سرب و فولاد این است كه قیمت بتون به مراتب بسیار پایین تر از دو فلز یاد شده است. از سوی دیگر به سبب مصرف دوگانه از بتون كه هم در حفاظ و هم به عنوان ماده ساختمانی مورد استفاده قرار میگیرد این ماده بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.
هم اینك چگالی بتون معمولی دو هزار و ‪ ۳۵۰كیلوگرم بر مترمكعب است و این میزان چگالی در مقابل پرتوهایی مانند گاما چگالی پایینی است و به همین دلیل استفاده از آن به عنوان حفاظ در مقابل پرتوهای پر انرژی مستلزم افزایش ضخامت است.
تا حد مشخصی میتوان این چگالی را افزایش داد ولی در شرایط معمول اگر بخواهیم میزان چگالی را افزایش دهیم ازمقاومت آن نیز كاسته میشود.
برای ساخت این بتون،از یك كانی سرب به نام گالنا با چگالی بین هفت هزار و ‪ ۲۰۰كیلوگرم برمترمكعب تا هفت هزار و ‪۶۰۰ كیلوگرم بر مترمكعب، استفاده شده است و با توجه بهآماراعلام شده مبنی بر اینكه ایران چهارمین صادركننده سرب در جهان است و در آینده نیز در زمره بزرگترین صادركنندگان این فلز در دنیا قرار میگیرد، ساخت این نوع بتون بااستفاده از سرب به سبب فراوان بودن این فلز در كشورمان، به لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است.
یكی از موادی كه هم اینك در حفاظگذاری ها مورد استفاده قرار میگیرد بتون است ولی مشكل موجوداین ماده ضخامت فراوان آن نسبت به دیگر مادهها از جمله سرب است. بتون در مقایسه با سرب به ضخامت بیشتری نیازداردتا بتواند حفاظت لازم را ایجاد كند و بتونی كه جدید ساخته شده است دارای چگالی منحصر بفردی است و به سبب چگالی بالای این بتون بدون اینكه ضخامت دیوارها را افزایش دهند قابلیت ایجاد حفاظت لازم را در مقابل پرتوها را داراست . ‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬
خاصیت نفوذپذیری و تخلخل بتن بهترین نمونه برای توصیف یک ماده نفوذ پذیر و متخلخل است.تخلخل مقدار منافذ و سوراخهای داخل بتن می باشد که با درصدی از مجموع حجم ماده نشان داده می شود. نفوذپذیری نیز بیانی از چگونگی ارتباط میان منافذ می باشد. این خاصیت ها به کمک یکدیگر اجازه تشکیل مسیری برای انتقال آب به درون ماده را همراه با ایجاد شکافی که هنگام انقباض بوجود می آید می دهد.

بتن انتقال دهنده نوربتن انتقال دهنده نور با نام تجاری ™ Litracon محصول نسبتا جدیدی است که در سال 2004 توسط یک معمار 27ساله مجارستانی به نام آرن لوسونزی ابداع گردید. این محصول با ترکیب 96% بتن معمولی و 4% فیبرهای نوری محصولی منحصر به فرد را برای هزاره جدید به ارمغان آورده است.ساگا گلس یک پوشش خارجی الکترونیکی است که با کنترل اشعه های خیره کننده خورشیدی، دید محافظت شده و بی نقصی را ارائه می دهد. بر خلاف محصولات لعابی موجود در بازار که با جذب UV، (پرتوهای فرابنفش) این عمل را انجام می دهند، ساگا گلس فیلم نازکی از چندین لایه اکسید تنگستن می باشد که با صرف 0.28 w/ft2 وات بر فوت مربع، در عرض چند دقیقه شیشه را از حالت کاملاً شفاف و بی رنگ به موقعیت رنگی مبدل ساخته و باصرف 0.1w/ft2 این موقعیت پایدار می ماند.اهم این ویژگیها در 5 بخش زیر، به تفکیک عنوان می گردد:ارزانسازیبراساس مدارک موجود، بكارگیری سیستم پی.اس. اس در دیوار، سقف و كف، به میزان 4/30% میلگرد مصرفی در ساختمان و نیز 15% هزینه ساخت اسكلت ،تا پایان سفتكاری را، كاهش می دهد. بدین ترتیب اولین و مهمترین فاکتور در گزینش سیستم های PSS را می توان صرفه جویی در هزینه ها و ارزان سازی ساختمان دانست.سبكسازیبا كاهش ضخامت دیوار خارجی و داخلی، حذف اندودهای اضافی و نیز كاهش دانسیته كفسازی، بار مرده ساختمان به میزان 370 كیلوگرم بر مترمربع، كاهش می یابد. این تقلیل بار، معادل اختلاف بارمرده ساختمان در كشور ژاپن نسبت به سیستم ساختمانسازی سنتی ایران است. همچنین در سیستم های ساختمانی PSS، با ایجاد سطوح صاف در ساختمان، هرگونه نماسازی با كمترین ضخامت و وزن قابل اجرا میباشد؛ بدین منظور توصیه میگردد از اندودهایی با ضخامت کم برای نمای ساختمان استفاده گردد.مقاوم سازینظر به اینكه مقاومت میدان قابها به هنگام زلزله، تأثیر منفی در حركت آزاد سازه دارد؛ لذا استفاده از مصالح خردشونده در مقابل فشار از طریق آییننامه 2800 زلزله ایران توصیه میگردد. بدین منظور، بتن سبك تولیدی این شركت، در ردیف مصالح خردشونده در مقابل فشار، جای گرفته و می تواند نقش بسیار بالایی در مقاوم سازی بنا برعهده گیرد.از سویی دیگر، با توجه به این اصل که نیروی ناشی از زلزله، ارتباط مستقیم با وزن ساختمان دارد؛ لذا با كاهش چشمگیر آن در سیستم پی.اس.اس مقاومت سازه بنا به هنگام وقوع زلزله افزایش می یابد.سهولت اجرای سیستم تأسیسات مكانیكی و برقیدر سیستم های ساختمانی PSS، با وجود سوراخهایی به قطر 5/3 سانتیمتر در داخل پانلهای دیواری، نیازی به لولهگذاری در دیوار نمیباشد. وجود حفرههای بزرگ در سقف نیز جاسازی هرگونه تجهیزات و لولههای مكانیكی را میسر می سازد. همچنین با استفاده از فومبتن در كفسازی، امكان طراحی سیستم گرمایش به طریق ازمیری، حذف رادیاتور و نتیجتاً كاهش هزینه به طور قابل ملاحظهای فراهم میگردد.
سرعت اجرانظر به اینكه، با شروع عملیات ساختمانی در پیسازی، امكان ساخت قطعات سقفی و دیواری در كارخانه تحت پوشش شركت پاسارگاد سبک سازه مقدور میباشد؛ بنابراین با كاهش 30% زمان اجرا، صرفهجویی قابل توجهی در زمان اجرا، امکانپذیر می باشد.آجر مهندسی استاندارد بدون نیاز به پخت در دمای بالا به همت پژوهشگران دانشكده مهندسی معدن و متالورژی دانشگاه صنعتی امیركبیر طراحی و ساخته شد.در این طرح برای ساخت آجر از روشی جدید استفاده شده كه علاوه بر بی نیازی از مصرف سوخت و انرژی بالا و نیز عدم تولید آلودگیهای زیست محیطی از بالاترین استانداردهای روز در ساخت آجر بهرهمند بوده و میتواند جایگزین مناسبی برای خشت زنی سنتی در مناطق محروم باشد.امروز پسماندهای صنعتی كه در اغلب موارد سمی و خطرناك هستند به یكی از مهمترین دغدغههای مهندسان و صنعتگران تبدیل شدهاند. رشد صنعتی سریع جهان در دو دهه اخیر، افزایش جمعیت و افزایش مصرف تولیدات صنعتی باعث شده است كه روزانه صدها میلیون تن مواد صنعتی وارد محیط زیست شوند كه تبعاتی همچون گرم شدن دمای زمین، سوراخ شدن لایه ازن از بین رفتن زیستگاههای طبیعی جانداران و به هم خوردن تعادل میزان آب شیرین و شور در آب اقیانوسها را در پی داشته باشد.این آجر سبز از ویژگیهایی چون مقاومت فشاری بالا، مقاومت در مقابل یخ زدگی، درصد جذب آب پایین، عدم وجود تحدب و تعقر در سطوح خارجی، پایین بودن درصد مواد محلول، استاندارد بودن و عدم نیاز به پخت در دمای بالا برخوردار است.كاهش مصرف سوخت و انرژی، كاهش خطرات ناشی از زلزله، چند منظوره بودن، امكان ساخت آجر در مناطق محروم و تبدیل سرباره و ذوب آهن به عنوان پسماند صنعتی به یك محصول صنعتی پرمصرف از دیگر ویژگیهای این آجر سبز است.در حالی كه آجرهای كنونی باید در دمای 900 تا 1000 درجه سانتیگراد به مدت حداقل 10 ساعت پخته شوند، آجر سرباره تنها به خشك كردن طی مدت 12 ساعت در دمای 85 سانتیگراد نیازمند است.بتون ویژه با قابلیتهای مهندسی هستهای توسط دو دانشجوی بخش مهندسی هستهای دانشكدهمهندسی دانشگاه شیراز برای نخستین بار دركشورساخته شد.عمدتا چگالی بتونهای هسته ای كه به كشور وارد میشود سه هزار و ‪ ۵۰۰كیلوگرم بر مترمكعب و مقاومت آن ‪ ۳۵۰تا ‪ ۴۰۰كیلوگرم بر سانتی مترمربع است و قیمت آن نیز ‪ ۳۰برابر بتون معمولی است.ویژگی بتون جدید تولید داخل به اطن شرح است:چگالی آن چهارهزار و ‪ ۶۰۰كیلوگرم بر مترمكعب است كه تاكنون ساخت بتونی با این میزان چگالی در دنیا گزارش نشده است و بالاترین چگالی كه به عنوان فوقالعاده سنگین تا كنون برای ساخت بتون اعلام شده است بین سه هزار و ‪ ۸۰۰كیلوگرم برسانتی متر مربع تا چهار هزار ۲۰۰كیلوگرم برسانتی متر مربع بوده است. ‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬مقاومت بتونی كه توسط دانشجویان مهندسی هستهای دانشگاهشیرازساخت شده است حداقل بین ‪ ۸۰۰تا یك هزار كیلوگرم بر سانتی مترمربع است و قیمت آن نیز كمتر از دو برابر بتون معمولی است.بتون ساخته شده توسط این گروه باتوجه به ویژگیهایی همچون افزایش چگالی بالا، قابلیت تقریبا دو برابر جذب اشعه درمقایسه با بتونهای ویژه، افزایش مقاومت و نیز قیمت، به لحاظ اقتصادی برای كشوربسیار مقرون به صرفه است و ایران میتواند در این زمینه ساخت بتون نیزخودكفا شود و حتی صادركننده به سایر كشورها باشد.ساخت این نوع بتون باهدف بهینهسازی حفاظگذاری بخشهای رادیوتراپی،شتابدهنده (دارای كاربرد پزشكی)، راكتورهای هستهای، صورت گرفته است.هم اینك بتون یكی از وسیعترین حفاظهایی است كه در مقابل پرتوهای نافذی مانند گاما مورد استفاده قرار میگیرد و یكی ازدلایل استفاده فراوان از بتون در مقایسه با حفاظهای مرسوم دیگر همچون سرب و فولاد این است كه قیمت بتون به مراتب بسیار پایین تر از دو فلز یاد شده است. از سوی دیگر به سبب مصرف دوگانه از بتون كه هم در حفاظ و هم به عنوان ماده ساختمانی مورد استفاده قرار میگیرد این ماده بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.هم اینك چگالی بتون معمولی دو هزار و ‪ ۳۵۰كیلوگرم بر مترمكعب است و این میزان چگالی در مقابل پرتوهایی مانند گاما چگالی پایینی است و به همین دلیل استفاده از آن به عنوان حفاظ در مقابل پرتوهای پر انرژی مستلزم افزایش ضخامت است.تا حد مشخصی میتوان این چگالی را افزایش داد ولی در شرایط معمول اگر بخواهیم میزان چگالی را افزایش دهیم ازمقاومت آن نیز كاسته میشود.برای ساخت این بتون،از یك كانی سرب به نام گالنا با چگالی بین هفت هزار و ‪ ۲۰۰كیلوگرم برمترمكعب تا هفت هزار و ‪۶۰۰ كیلوگرم بر مترمكعب، استفاده شده است و با توجه بهآماراعلام شده مبنی بر اینكه ایران چهارمین صادركننده سرب در جهان است و در آینده نیز در زمره بزرگترین صادركنندگان این فلز در دنیا قرار میگیرد، ساخت این نوع بتون بااستفاده از سرب به سبب فراوان بودن این فلز در كشورمان، به لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است.یكی از موادی كه هم اینك در حفاظگذاری ها مورد استفاده قرار میگیرد بتون است ولی مشكل موجوداین ماده ضخامت فراوان آن نسبت به دیگر مادهها از جمله سرب است. بتون در مقایسه با سرب به ضخامت بیشتری نیازداردتا بتواند حفاظت لازم را ایجاد كند و بتونی كه جدید ساخته شده است دارای چگالی منحصر بفردی است و به سبب چگالی بالای این بتون بدون اینكه ضخامت دیوارها را افزایش دهند قابلیت ایجاد حفاظت لازم را در مقابل پرتوها را داراست . ‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬خاصیت نفوذپذیری و تخلخل بتن بهترین نمونه برای توصیف یک ماده نفوذ پذیر و متخلخل است.تخلخل مقدار منافذ و سوراخهای داخل بتن می باشد که با درصدی از مجموع حجم ماده نشان داده می شود. نفوذپذیری نیز بیانی از چگونگی ارتباط میان منافذ می باشد. این خاصیت ها به کمک یکدیگر اجازه تشکیل مسیری برای انتقال آب به درون ماده را همراه با ایجاد شکافی که هنگام انقباض بوجود می آید می دهد.

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: