بررسی رابطه بین تیپهای شخصیتی مدیران و اثربخشی آنان از دیدگاه ذی نفعان
بررسی رابطه بین تیپهای شخصیتی مدیران و اثربخشی آنان از دیدگاه ذی نفعان
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 473 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 170 |
فهرست مطالب:
فصل اول. 1
1-1 مقدمه. 2
1-2- بیان مسئله. 4
1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش… 8
1-4- اهداف پژوهش… 10
1-5- فرضیههای پژوهش… 10
1-6- متغیرها و تعاریف آنها 11
1-6-1 تعاریف نظری متغیرها 11
1-6-2 تعاریف عملیاتی متغیرها 12
1-7- تعاریف اصطلاحات.. 13
فصل دوم: پیشینه تحقیق. 15
2-1 شخصیت.. 16
2-2 تعاریف شخصیت.. 16
2-3 حوزههای شخصیت.. 18
2-3-1 ساختار 19
2-3-2 فرآیند. 19
2-3-3 رشد و نمو 20
2-3-4 آسیب شناسی روانی و تغییر رفتار 22
2-4 مضامین عمده در نظریه شخصیت.. 22
2-4-1 وحدت رفتار و مفهوم خویشتن. 24
2-4-2 سطوح مختلف آگاهی و مفهوم ناهشیار 25
2-4-3 رابطه بین شناخت، عواطف و رفتار مشهود 26
2-4-4 اثرات گذشته، حال و آینده بر رفتار 26
2-5 نظریههای شخصیت.. 27
2-5-1 نظریه روان كاوی در شخصیت.. 27
2-5-2 زیگموند فروید 27
2-5-3 نظریه روان پویشی فروید(روانكاوی در شخصیت): 29
2-5-4 سطوح شخیت: هشیار3، نیمه هشیار2 و ناهشیار 29
2-5-5 ساختار شخصیت: نهاد، من و فرامن. 30
2-6 نظریه نوروان كاوی. 33
2-6-1………………………………………………………………….. كار گوستاو یونگ 33
2-6-2 نكات برجسته ی نظریات یونگ.. 36
2-7 روان شناسی فردی. 36
2-7-1…………………………………………………………………………. آلفرد آدلر 36
2-7-2 بررسی نظریات آدلر 37
2-8 نظریه اختلالات شخصیتی. 39
2-8-1 كارن هورنای. 39
2-8-2 بررسی نظریات هورنای. 40
2-9 نظریه روان پزشکی بین فردی. 41
2-9-1………………………………………………………………. هری استاك سالیوان. 41
2-9-2 بررسی نظریات سالیوان. 42
2-10………………………………………………… تظریه پدیدار شناختی (فرد- محور) 43
2-10-1 كارل راجرز……………………………………………………………………… 43
2-10-2 بررسی نظریات و كارهای راجرز 44
2-10-3 تشکیل رویکرد پدیدار شناختی راجرز 45
2-10-4 ساختار شخصیت از دیدگاه راجرز 46
2-11………………………………………… نیازهای زیستی و روانی در پیدایی شخصیت.. 47
2-11-1آبراهام مازلو……………………………………………………………………………………………………………………… 47
2-12…………………………………………………… نظریه رویكرد صفات در شخصیت.. 48
2-12-1گوردون آلپورت……………………………………………………………………………………………………………….. 48
2-12-2 بررسی نظریات آلپورت.. 49
2-13 نظریه چندبعدی شخصیت.. 51
2-13-1هانس ج آی سنك………………………………………………………………………………………………………….. 51
2-13-2بررسی نظریات آیسنک…………………………………………………………………………………………………… 52
2-13-3 ابعاد اساسی شخصیت.. 53
2-14………………………………………………… نظرریه رویكرد تحلیلی عاملی صفات.. 54
2-14-1ریموند كوته……………………………………………………………………………………………………………………… 54
2-14-2 بررسی نظریات كتل در شخصیت.. 54
2-15…………………………………………………….. نظریات رابطه شغل و شخصیت.. 56
2-15-2 شخصیت نوع A.. 59
2-15-3 شخصیت نوع B.. 60
2-16 بررسی چند خصوصیت شخصیتی در شغل. 62
2-16-1 اثر كانون كنترل. 62
2-16-2 ماكیاول گرایی 63
2-16-3 مناعت طبع یا عزت نفس. 65
2-16-4 سازگاری با موقعیت.. 66
2-16-5خطر پذیری……………………………………………………………………………………………………………………… 67
2-17 شخصیت از دیدگاه اسلام و قرآن. 68
2-17-1……………………………………………………………….. شخصیت در قرآن. 69
2-18 تیپ شناسی. 71
2-19 نظریههای تیپ شناسی. 73
2-19-1 زندگینامه. 73
2-19-2نظریات رورشاخ در سنجش شخصیت…………………………………………………………………………… 74
2-19-3 تیپ شناسی در تست رورشاخ. 75
2-20…………………………………………………….. ظریه ساخت بدن و خلق وخوی. 76
2-21 نظریه شلدن (ریخت شناسی) 78
2-22 نظریه تیپ گال و جمجمه شناسی روانی: 79
2-23 تیپشناسی یونگی. 79
2-23-1 اساس درك واقعی ذهنی از نظر یونگ.. 79
2-23-2 كاركردهای غیر عقلانی. 80
2-23-3 كاركردهای عقلانی. 80
2-23-4 روابط كاركردی. 81
2-23-5 انواع كاركرد 82
2-23-6 تیپهای روانشناختی یونگ.. 84
2-23-7 توصیف تیپهای شانزدهگانه. 85
2-23-8 اهمیت شناخت تیپهای روانشناختی. 90
2-23-9 نقد تیپ شناسایی یونگی. 91
2-24 اثر بخشی 93
2-25 شاخصهای اثربخشی از دیدگاههای مختلف.. 94
2-25-1 كمرون و ویتون: 94
2-25-2 سیشور: 95
2-25-3 آرجریس: 95
2-25-4 پیترز وواترمن: 95
2-25-5 مالفورد: 96
2-25-6 بس و هرسی – بلانچارد 97
2-25-7 هوی و میكسل و چستر بارنارد 97
2-25-8 كالدول و اسپینكس… 97
2-25-9 لوتانز و همكارانش… 97
2-25-10 دیدگاه راجرز و همكاران: 98
2-25-11مطالعات بسكر و چیرنز: 99
2-25- 12 مدل پارسونز: 99
2-26مقایسه ی دیدگاههای ارزشیابی اثر بخشی سازمانی. 100
2-27 نظریات جدید در اثربخشی. 101
2-27-1 مطالعات رابرت واترمن وتام پترز 101
2-28 مدلهای ارزیابی اثربخشی. 102
1-
مدل هدف منطقی: که سازمان را در رسیدن به اهدافش کاملا ارزیابی می کند. 102
2-29 نظریه ریچارد ال دفت.. 104
2-29-1 روش مبتنی بر تامین هدف.. 104
2-29-2 روش مبتنی بر تامین منابع. 105
2-29-3 روش مبتنی بر فرآیند درونی. 106
2-29-4 روش مبتنی بر تامین رضایت گروههای ذی نفع. 108
2-30 كارهای دیگران. 110
2-30-1 تحقیقات انجام گرفته در مورد تیپ شناسی یونگی. 110
2-30-1-1 تحقیقات خارج از كشور 110
2-30-1-2 تحقیقات انجام گرفته در داخل كشور 113
2-30-2 اثر بخشی. 118
2-30-2-1 تحقیقات انجام شده در داخل كشور 118
2-30-2-2 تحقیقات انجام گرفته در خارج از كشور 121
2-31 استنتاج و نتیجه گیری. 126
2-32………………………………………………………………… لگوی نظری پژوهش… 128
فصل سوم: توصیف داده ها……………………………………………………………………………………………………. 129
3-1 مقدمه. 130
3-2 روش اجرای پژوهش… 130
3-2-1 برآورد حجم نمونه. 131
3-3 ابزار گرد آوری دادهها 132
3-3-1 تاریخچه و توصیف (MBTI) 133
3-3-2 نمره گذاری پاسخنامه. 135
3-3-3 توصیف تیپهای شانزده گانه. 136
3-5 اعتبار پرسشنامهها 140
3-5-1 اعتبار پرسشنامه شخصیتی، تیپ نمای مایزر – بریگز 141
3-5-2 اعتبار پرسشنامه اثر بخشی: 142
3-5-3 اعتبار درونی پرسشنامه. 143
3-5-4 اعتبار زمانی. 143
3-6 محاسبه روایی: 144
3-6-1 محاسبه روایی پرسشنامه شخصیتی مایرزبریگز 144
3-6-2 محاسبه روایی پرسشنامه اثر بخشی: 146
3-7 روشهای آماری. 146
3-8 ویژگیهای تحقیق: 146
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها……………………………………………………………………………………. 147
4-1 تجزیه و تحلیل یافتههای تحقیق. 148
4-2 توصیف یافتههای تحقیق. 149
4-3 آزمون فرضیات تحقیق. 161
4-3-1 فرضیه فرعی اول. 165
4-3-2 فرضیه فرعی دوم. 166
4-3-3 فرضیه فرعی سوم. 167
4-3-4 فرضیه فرعی چهارم. 168
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری………………………………………………………………………………………….. 169
5-1 هدف و مسائله ی پژوهش… 170
5-2 نتایج فرضیه اصلی. 170
5-3 نتایج مربوط به فرضیه فرعی اول. 172
5-4 نتایج مربوط به فرضیه فرعی دوم. 173
5-5 نتایج مربوط به فرضیه فرعی سوم. 175
5-6 نتایج مربوط به فرضیه فرعی چهارم. 176
5-7 نتیجه گیری كلی. 177
5-8 محدودیتها: 180
5-9 پیشنهادات.. 181
فهرست منابع: 182
منابع انگلیسی. 187
پیوست و ضمائم : 189
قوانین ارسال دیدگاه در سایت