مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بررسی رابطه بین پرخاشگری والدین و افسردگی كودكان کلاس چهارم شهر تهران

دسته بندی :روانشناسی مدیریت 21

بررسی رابطه بین پرخاشگری والدین و افسردگی كودكان کلاس چهارم شهر تهران

دسته بندی روانشناسی
فرمت فایل docx
حجم فایل 113 کیلو بایت
تعداد صفحات 73
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

تحقیق روانشناسی و علوم تربیتی با موضوع بررسی رابطه بین پرخاشگری والدین و افسردگی كودكان کلاس چهارم شهر تهران

فهرست مطالب

عنوان صحفه

چكیده …………………………………………………………………………………………………….1

فصل اول: كلیات تحقیق …………………………………………………………………………………. 2

مقدمه …………………………………………………………………………………………………….3

بیان مسئله ……………………………………………………………………………………………….4

اهداف تحقیق ……………………………………………………………………………………………..4

اهمیت و ضرورت تحقیق ………………………………………………………………………………….4

فرضیه تحقیق ………………………………………………………………………………………………5

متغیرهای تحقیق …………………………………………………………………………………………..5

واژه ها و مفاهیم و تعاریف عملیاتی ……………………………………………………………………….5

فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق ………………………………………………………………………..7

پرخاشگری ………………………………………………………………………………………………….8

تعریف پرخاشگری …………………………………………………………………………………………..9

انواع پرخاشگری ……………………………………………………………………………………………10

انواع دیگر رفتار پرخاشگرانه……………………………………………………………………………….. 11

علل وانگیزه های پرخاشگری ………………………………………………………………………………12

نظریه زیستی پرخاشگری ………………………………………………………………………………….12

كروموزم های جنسی و پرخاشگری ……………………………………………………………………….14

بلوغ جنسی و پرخاشگری …………………………………………………………………………………14

نظریه ناکامی – پرخاشگری ……………………………………………………………………………….15

درستی و نادرستی نظریه ناکامی – پرخاشگری …………………………………………………………16

نظریه یادگیری اجتماعی …………………………………………………………………………………..17

پرخاشگری چگونه یادگرفته می شود ……………………………………………………………………..20

بازی های رایانه ای و پرخاشگری ………………………………………………………………………….21

نقش رسانه های گروهی و فیلم های تلویزیونی درآموزش پرخاشگری …………………………………. 22

آیا پرخاشگری همواره زیان آور است یا فایده هایی نیز دارد؟ ……………………………………………..24

كنترل پرخاشگری …………………………………………………………………………………………..25

شیوع افسردگی شدید ……………………………………………………………………………………26

اختلال دو قطبی ……………………………………………………………………………………………29

دیس تایمی و سیكلو تایمی ……………………………………………………………………………….31

دیس تایمی یا افسرده خویی مزمن ……………………………………………………………………….31

سیكلو تایمی یا افسرده خویی ادواری …………………………………………………………………….31

ابعاد اختلالات خلقی ……………………………………………………………………………………….32

سیكوتیك در برابر نوروتیك …………………………………………………………………………………..32

افسردگی درون زاد در مقابل افسردگی واکنشی ………………………………………………………..34

افسردگی قطبی ……………………………………………………………………………………………39

نظریه های مربوط به افسردگی …………………………………………………………………………….41

نظریه های زیست شناختی…………………………………………………………………………………41

نقش وراثت در اختلالات دو قطبی ………………………………………………………………………….44

الگتروشوك درمانی ………………………………………………………………………………………….47

شبکه ارتباطی عصبی-بدنی و انتقال دهنده آن ………………………………………………………….. 48

نظریه های روان یویایی ……………………………………………………………………………………..49

درمان افسردگی از نقطه نظر یادگیری ……………………………………………………………………..52

نظریه شناختی ……………………………………………………………………………………………..56

نظریه شناختی بك درباره افسردگی ……………………………………………………………………….57

اسناد (نسبت دادن) و بی پناهی در افسردگی …………………………………………………………..57

بی پناهی آموخته شده اولیه………………………………………………………………………………..58

فصل چهارم: روش تحقیق……………………………………………………………………………………59

جامعه آماری ………………………………………………………………………………………………..61

حجم نمونه ………………………………………………………………………………………………….62

روش نمونه گیری ……………………………………………………………………………………………62

ابزار اندازه گیری (اعتبار و روانی آنها) ………………………………………………………………………62

روش آماری مربوط به فرضیه ها …………………………………………………………………………….63

روش تحقیق ………………………………………………………………………………………………..63

فصل چهارم: یافته ها وتجزیه وتحلیل داده ها ……………………………………………………………..64

یافته ها و تجزیه و تحلیل داده ها ………………………………………………………………………….67

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات …………………………………………………………………….70

بحث و نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………….71

محدودیت ها ………………………………………………………………………………………………..71

پیشنهادات ………………………………………………………………………………………………….72

چکیده :

هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه بین پرخاشگری و افسردگی در بین دانش آموزان مقطع چهارم ابتدایی شهر تهران كه فرضیه عنوان شده عبارتند از اینكه بین پرخاشگری و افسردگی رابطه معنی داری وجود دارد كه جامعه مورد مطالعه دانش آموزان مقطع چهارم ابتدایی شهر تهران است که 70 نفر بصورت روش نمونه گیری طبقه ای و به عنوان حجم نمونه انتخاب گردیده كه پرسشنامه های افسرگی و پرخاشگری بر روی آنها اجرا گردیده است كه بعد از اجرای پرسشنامه در بین آزمودنی ها و بدست آوردن نمرات خام از طریق روش آماری ضریب هم بستگی آمار را بدست آورده كه نتایج بدست آمده حاكی از آن است كه بین افسردگی و پرخاشگری رابطه معنی داری وجود دارد و سطح معنی داری آن برابر 0/05<pاست.

واژگان کلیدی:افسرگی، پرخاشگری، شهر تهران، چهارم ابتدایی.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: