مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بررسی رابطه راهبردهای شناختی و فراشناختی با میزان موفقیت تحصیلی دانش آموزان شهری و روستایی

دسته بندی :روانشناسی مدیریت 20

بررسی رابطه راهبردهای شناختی و فراشناختی با میزان موفقیت تحصیلی دانش آموزان شهری و روستایی

دسته بندی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 272 کیلو بایت
تعداد صفحات 100
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

بررسی رابطه راهبردهای شناختی و فراشناختی با میزان موفقیت تحصیلی دانش آموزان شهری و روستایی 100 ص

تحقیق كارشناسی ارشد روانشناسی عمومی

فصل اول

1ـ مقدمه

هدف از آموزش كمك به ارتقاء سطح یادگیری در دانشآموزان است. اما یادگیری موضوع مشخص واحدی نیست. بلكه تقریباً همه فعالیتهایی كه ما در طول زندگی انجام میدهیم از تجارب یادگیریمان سرچشمه میگیرد. ما موضوعهای مختلف درسی و غیردرسی مانند ریاضی، ادبیات، هنر، علوم دینی، طرز معاشرت را یاد میگیریم. علاوه بر این ما عواطف مختلف را نیز یاد میگیریم. تهیه فهرست كاملی از آنچه كه انسان در طول زندگی یاد میگیرد بسیار مفصل و شاید غیرممكن است. اما به طور كلی در مورد راهبردهای مختلف یادگیری به دو نوع از راهبردها یعنی راهبرد شناخت و راهبرد فراشناخت تأكید شده است. در سالهای اخیر شاهد پیشرفت عظیم روانشناسی پرورش به سوی كشف این راهبردها یعنی راههای یاد گرفتن و مطالعه كردن بودهایم (سیف 1379).

در سالهای اخیر در مورد تأثیر راهبردهای شناختی و فراشناختی تحقیقات گوناگون صورت گرفته است و سعی بر آن بوده است در مورد اهمیت و تأثیر هركدام از راهبردها اطلاعات لازم به معلمان ارائه شود تا نحوه یادگیری به نحوه مطلوبتری امكانپذیر گردد.

فهرست شكلها

شكل (2-1) طبقهبندی انواع راهبردهای یادگیری 13

شكل (2-2) نمونهای از نقشه مفهومی 30

شكل (2-3) طرح شعاعی 31

شكل (2-4) طرح هرمی 32

شكل (2-5) طرح همپوشی 32

شكل (2-6) الگوی پیشنهادی تنظیم فعالیتها و راهبردهای یادگیری 44

فهرست جداول

جدول (2-1) تاكتیكهای راهبرد تكرار و مرور 21

جدول (2-2) تاكتیكهای راهبرد بسط و گسترش معنایی 27

جدول (2-3) تاكتیكهای راهبرد سازماندهی 28

جدول (4-1) فراوانی و درصد دانشآموزان براساس جنسیت و محل سكونت 59

جدول (4-2) فراوانی و درصد دانشآموزان براساس رشته تحصیلی و كلاس 60

جدول (4-3) میانگین و انحراف معیار راهبردهای شناختی و فراشناختی براساس محل سكونت 60

جدول (4-4) آزمون همبستگی پیرسون برای مقایسه راهبردهای فراشناختی با معدل 61

جدول (4-5) آزمون همبستگی پیرسون برای مقایسه راهبردهای شناختی با معدل 62

جدول (4-6) آزمون t (تی) برای مقایسه معدل دانشآموزانی كه بصورت توأم از راهبردهای یادگیری استفاده میكنند با معدل سایر دانشآموزان 63

جدول (4-7) آزمون t برای مقایسه راهبردهای شناختی و فراشناختی دانشآموزان دختر با دانشآموزان پسر 64

جدول (4-8) آزمون t برای مقایسه راهبردهای شناختی و فراشناختی دانشآموزان شهری با دانشآموزان روستایی 65

فهرست مطالب

فصل اول

موضوع پژوهش

1ـ1 مقدمه 2

1ـ2 بیان مسئله 3

1ـ3 ضرورت و اهمیت پژوهش 4

1ـ4 اهداف پژوهش 5

1ـ5 فرضیات و سوال پژوهش 6

1ـ6 تعریف متغیرهای پژوهش 6

فصل دوم

پیشینه نظری و عملی پژوهش

2ـ1 مقدمه 10

2ـ2 تعریف راهبردهای یادگیری 13

2ـ3 راهبردهای شناختی 15

2ـ3ـ1 راهبردهای تكرار یا مرور 16

روش ها و راهکارهای راهبردهای تکرار 17

2ـ3ـ2 راهبرد بسط و گسترش معنایی 21

روشها و تاكتیكهای گسترش معنایی 22

2ـ3ـ3 راهبرد سازمان دهی 28

روشها و راهكارهای سازماندهی 28

2ـ4 راهبردهای فراشناختی 33

2ـ5 دانش ویژه راهبرد 40

2ـ6 دانش راهبرد اسنادی 40

2ـ7 تفاوتهای جنسی در استفاده از راهبرد 41

2ـ8 راهبردهای یادگیری و رشد 41

2ـ9 پیشینه عملی تحقیق 45

2ـ10 پژوهشهای خارجی 45

2ـ11 پژوهشهای داخلی 48

فصل سوم

3ـ1 مقدمه 53

3ـ2 نوع و روش انجام پژوهش 53

3ـ3 جامعه آماری 54

3ـ4 حجم نمونه 55

3ـ5 روش نمونهگیری 55

3ـ6 ابزار اندازهگیری پژوهش 55

3ـ6ـ1 پایایی 56

3ـ6ـ2 اعتبار 56

3ـ7 روش تجزیه و تحلیل دادهها 57

فصل چهار

تجزیه و تحلیل دادههای پژوهشی

4ـ1 مقدمه 59

4ـ2 ویژگی های جمعیت شناختی نمونه 59

4ـ3 آزمون فرضیهها و سوال تحقیق 61

مقدمه 61

آزمون فرضیه اول 61

آزمون فرضیه دوم 62

آزمون فرضیه سوم 62

آزمون فرضیه چهارم 63

آزمون سوال تحقیق 64

فصل پنجم

تفسیر نتایج آزمون فرضیهها و سوال تحقیق

5ـ1 مقدمه 67

5ـ2 فرضیه اول 67

5ـ3 فرضیه دوم 69

5ـ4 فرضیه سوم 71

5ـ5 فرضیه چهارم 72

5ـ6 سوال تحقیق 72

5ـ7 نتیجه کلی 73

5ـ8 محدودیت های محقق 73

5ـ9 پیشهادات 73

فهرست منابع فارسی 75

فهرست منابع انگلیسی 77

ضمیمه 79

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: