مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بررسی روش ارزیابی متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد با تشریح مدل های ارزیابی عملکرد

بررسی روش ارزیابی متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد با تشریح مدل های ارزیابی عملکرد

هدف از این پایان نامه بررسی روش ارزیابی متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد با تشریح مدل های ارزیابی عملکرد بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۹۵
حجم ۳۸۹ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

روش ارزیابی متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد با تشریح مدل های ارزیابی عملکرد

هدف از این پایان نامه بررسی روش ارزیابی متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد با تشریح مدل های ارزیابی عملکرد بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد

مقدمه
سنجش‌های مالی شاخص‌های خوبی برای انعکاس رخدادهای گذشته می‌باشند، ولی در نشان دادن عوامل و محرکه ‌های واقعی ارزش آفرینی در سازمان‌های امروزی یعنی دارایی‌های نامشهودی نظیر دانش و قابلیت کارکنان، شبکه‌های اطلاعاتی و روابط با مشتریان، ناکافی و ناکارآمدند. سنجه‌های مالی را شاخص‌های تابع یا پیامد  می‌نامند. روش ارزیابی متوازن ضمن حفظ این شاخص‌های تابع یا پیامد، شاخص‌های مربوط به محرک‌های عملکرد آینده یعنی شاخص‌های هادی  را نیز مدنظر قرار می‌دهد. در روش ارزیابی متوازن، سنجه‌های ‌هادی و تابع بر اساس چشم انداز و استراتژی سازمان تعیین می‌شوند. چشم انداز و استراتژی هسته مرکزی این روش ارزیابی را تشکیل می‌دهد. با استفاده از این چارچوب، روش ارزیابی متوازن، چشم انداز و استراتژی سازمان را به اهداف کلی، سنجه‌های مربوط، اهداف کمی و برنامه‌ ها و ابتکارات اجرایی جهت تحقق آن‌ها، سوق می‌دهد. (اسکندری و سایرین، ۲۰۱۰ : ۵۲-۳۷). 

بهبود مستمر عملکرد سازمانها، نیروی عظیم هم‌افزایی  ایجاد می‌کند که این نیروها می‌تواند پشتیبان برنامه رشد و توسعه و ایجاد فرصت‌های تعالی سازمانی شود. دولتها و سازمانها و مؤسسات تلاش جلوبرنده ‌ای را در این مورد اعمال می‌کنند. بدون بررسی و کسب آگاهی از میزان پیشرفت و دستیابی به اهداف و بدون شناسایی چالشهای پیش روی سازمان و کسب بازخور و اطلاع از میزان اجرا سیاستهای تدوین شده و شناسایی مواردی که به بهبود جدی نیاز دارند، بهبود مستمر عملکرد میسر نخواهد شد. تمامی موارد مذکور بدون اندازه‌گیری و ارزیابی امکان‌پذیر نیست.لرد کلوین فیزیکدان انگلیسی در مورد ضرورت اندازه‌‌گیری می گوید: «هرگاه توانستیم آنچه درباره آن صحبت می کنیم را اندازه گرفته و در قالب اعداد و ارقام بیان نماییم می توانیم ادعا کنیم درباره موضوع مورد بحث چیزهایی می دانیم. در غیر این صورت آگاهی و دانش ما ناقص بوده و هرگز به مرحله بلوغ نخواهد رسید». علم مدیریت نیز مبین مطالب مذکور است. هرچه را که نتوانیم اندازه‌گیری کنیم نمی‌توانیم کنترل کنیم و هرچه را که نتوانیم کنترل کنیم مدیریت آن امکان‌پذیر نخواهد بود. موضوع اصلی در تمام تجزیه و تحلیل‌های سازمانی، عملکرد است و بهبود آن مستلزم اندازه‌گیری است و از این رو سازمانی بدون سیستم ارزیابی عملکرد قابل تصور نمی‌باشد (رحیمی، ۱۳۸۵). کاپلان و نورتون معتقدند اندازه گیری پیش نیاز مدیریت است و “اگر نتوانی اندازه گیری کنی از مدیریت آن عاجزی!” (رمضان زاده، ۱۳۹۰)

مدل های ارزیابی عملکرد
با شکل گیری سازمانها در طول دوره های مختلف، از الگوهای و مدل های متعددی جهت ارزیابی عملکرد استفاده شده است. سازمان ها به فراخور نیاز در ابتدا تنها از شاخص ها و معیارهای محدودی برای ارزیابی عملکرد استفاده می کردند. گسترش فعالیتها و حوزه عملکردی سازمانی، پویایی محیط و مطرح شدن موضوع ها و مسائل نوین مدیریتی مانند رضایت مشتری، مسئولیت اجتماعی و… سازمانها را بر آن داشت تا به شاخص های محدود اکتفا نکنند. از این رو مدل های جامع و چند معیاره برای ارزیابی سازمان ها شکل گرفت و به تدریج تکامل یافت. این الگوها سازمان را از ابعاد مختلف مورد ارزیابی قرار می دهند و با درنظرگرفتن شاخص های چندگانه، ابزارهای مناسبی را برای ارزیابی عملکرد سازمانهای نوین فراهم   می سازند (مجیبی میکلایی، ۱۳۸۵).

فهرست مطالب

کارت امتیازی متوازن
۲-۲-۱- نظام کارت امتیازی متوازن    ۲۴
۲-۲-۲- تعاریف و مفاهیم  کارت امتیازی متوازن    ۲۴
۲-۲-۳- سیر تکاملی کارت امتیازی متوازن    ۲۶
۲-۲-۳-۱- کارت امتیازی متوازن نسل اول    ۲۶
۲-۲-۳-۲- کارت امتیازی متوازن نسل دوم    ۲۷
۲-۲-۳-۳- کارت امتیازی متوازن نسل سوم    ۲۷
۲-۲-۴-روش ارزیابی متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد    ۳۳
۲-۲-۵-  ویژگیهای نظام ارزیابی عملکرد سازمانی کارآمد    ۳۵
۲-۲-۶- مدل های ارزیابی عملکرد    ۳۵
۲-۲-۶-۱- مدل سینک و تاتل (۱۹۸۹)    ۳۶
۲-۲-۶-۲- ماتریس عملکرد (۱۹۸۹)    ۳۷
۲-۲-۶-۳-  تحلیل ذینفعان (۲۰۰۱)    ۳۸
۲-۲-۶-۴- چارچوب مدوری و استیپل (۲۰۰۰)    ۳۹
۲-۲-۶-۵- الگوی فیشر برای ارزیابی عملکرد    ۴۰
۲-۲-۶-۶- مدل تعالی سازمانی اروپا (EFQM)    ۴۰
۲-۲-۶-۷- مدل دمینگ     ۴۱
۲-۲-۶-۸- مدل مالکولم بالدریج    ۴۲
۲-۲-۶-۹- مدل تعالی در کسب و کار کانجی(KBEM)    ۴۲
۲-۲-۷- کارت امتیازی متوازن مدلهای ارزیابی متوازن عملکرد    ۴۳
۲-۲-۸- بررسی سیستم های ارزیابی عملکرد و انتخاب مناسب ترین سیستم    ۴۴
۲-۲-۸-۱- دلایل انتخاب کارت امتیازی متوازن    ۴۴
۲-۲-۹- معرفی وروابط بین ابعاد استراتژی (سنجه های مالی وغیرمالی)    ۴۷
۲-۲-۱۰- منظرهای روش کارت ارزیابی متوازن     ۴۹
۲-۲-۱۰-۱- منظر مالی    ۵۰
۲-۲-۱۰-۲-منظر مشتری    ۵۴
۲-۲-۱۰-۳- منظر فرآیندهای داخلی کسب و کار    ۵۸
۲-۲-۱۰-۴- منظر یادگیری و رشد    ۶۳
۲-۲-۱۰-۴-۱- اندازه گیری شاخص رضایت کارکنان    ۶۵
۲-۲-۱۰-۳-۲- اندازه گیری شاخص نگهداری کارکنان    ۶۶
۲-۲-۱۰-۳-۳- اندازه گیری شاخص بهره وری کارکنان    ۶۶
۲-۲-۱۱- روش ارزیابی متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد    ۶۸
۲-۲-۱۱-۱- برطرف کردن مانع مربوط به انتقال استراتژی    ۶۸
۲-۲-۱۱-۲- برطرف کردن مانع مربوط به عدم هم‌سویی کارکنان    ۶۹
۲-۲-۱۱-۳- برطرف کردن مانع مربوط به عدم تخصیص منابع لازم    ۶۹
۲-۲-۱۱-۴- برطرف کردن مانع مربوط به عدم تعهد مدیریت ارشد    ۷۰
۲-۲-۱۲- توازن در ارزیابی متوازن    ۷۰
۲-۲-۱۲-۱- توازن بین سنجه‌های مالی و غیر مالی (از لحاظ اهمیت)    ۷۰
۲-۲-۱۲-۲- توازن بین ذینفعان داخلی و خارجی سازمان    ۷۱
۲-۲-۱۲-۳-  توازن بین اهداف بلند مدت و کوتاه مدت    ۷۱
۲-۲-۱۲-۴- توازن بین شاخص‌های هادی و تابع عملکرد    ۷۱
۲-۲-۱۳- اساس موفقیت    ۷۲
۲-۲-۱۳-۱- حمایت مدیریت ارشد    ۷۲
۲-۲-۱۳-۲- مدیریت پروژه    ۷۲

بخش: پیشینه تحقیق
۲-۳-۸ – پژوهش های داخلی    ۸۱
۲-۳-۹-  تحقیقات خارجی    ۸۳

منابع

توضیحات بیشتر و دانلود

صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: