مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بررسی ساختار و نحوه ارتباط در DPLC

دسته بندی :برق مدیریت 14

بررسی ساختار و نحوه ارتباط در DPLC

دسته بندی برق
فرمت فایل docx
حجم فایل 1.823 مگا بایت
تعداد صفحات 50
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

بررسی ساختار و نحوه ارتباط در DPLC

مقدمه:

به دلیل گستردگی شبكه به هم پیوسته تولید و انتقال نیرو در صنعت برق و پراكندگی ایستگاه ها در نقاط بعضا دور از دسترس، احداث و بهره بردار سیستم های مخابراتی از نیازهای اساسی صنعت برق می‌باشد. كاربریهای عمده مخابرات در صنعت برق عبارتند از :

1- انتقال اطلاعات و ارسال فرامین خودكار حفاظتی برای جداسازی بخشهای حادثه دیده و معیوب در كوتاهترین زمان و جلوگیری از گستردگی حوادث جزئی به كل شبكه و پیشگیری از حوادث احتمالی.

2- انتقال اطلاعات جمع آوری شده از پست ها و نیروگاه ها به مراكز كنترل و انتقال فرامین كنترلی از مراكز كنترل به ایستگاه‌ها.

3- هماهنگی عملیات بهره برداری و برقراری ارتباط بین بخش های ستادی و عملیاتی از طریق شبكه تلفنی مستقل برق.

سیستم های مخابراتی مورد استفاده در شبكه مخابرات صنعت برق شامل بیسیم، مایكروویو، PLC، DTS، فیبر نوری و سیستم سوئیچینگ می باشد.

– PLC سیستم مخابراتی است كه از خطوط فشار قوی در فركانس های 40 تا 400 كیلوهرتز برای انتقال پیام های مخابراتی استفاده می كند.

– DTS شبكه اختصاصی و Hot Line تلفنی دیسپاچینگ می باشد.

– كابلOPGWدر خطوط انتقال نیرو بجای سیم زمین برای انتقال اطلاعات با حجم و امنیت زیاد بكار می رود.

سیستمPower Line Carrier یكی از شیوه های نوین انتقال داده می باشد كه مخفف آن PLC است اما نه كنترل كننده های منطقی برنامه پذیر ، بلكه خطوط انتقال قدرت.

توسعه منابع تولید، انتقال و توزیع انرژی الكتریكی نیاز مبرمی به وجود یك شبكه مخابراتی بین نقاط كلیدی سیستم برق رسانی مثل مراكز تولید، تبدیل، تصمیم گیری و توزیع كه اكثرا در فواصل دور از هم واقع شده اند را به وجود آورده است. از خطوط انتقال می توان برای ارسال امواج فركانس بالای حامل اطلاعات در سیستم های مخابراتی استفاده نمود. سیستمی كه برای این گونه انتقال اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرد را ابزار “انتقال موج حامل اطلاعات بر روی سیستم فشار قوی” یا PLC می نامند.

موارد زیر ضرورت ایجاد یك شبكه مخابراتی PLC را به وضوح روشن می نماید:

1- شبكه های مخابرات عمومی جوابگوی نیازهای ارتباطی جهت بهره برداری موثر از شبكه فشار قوی نمی باشد.

2- تبادل‌اطلاعات بین مراكز دیسپاچینگ و سایر پست‌ها‌توسط یك شبكه‌مخابراتی مطمئن‌و اختصاصی، از ضروریات این گونه مراكز می باشد.

3- با استفاده از یك شبكه جامع مخابراتی، پست ها می توانند به تجهیزات حفاظتی مجهز گردند كه باعث قابلیت اعتماد بیشتر و بهره برداری موثر از شبكه می گردد.

4- عدم وجود یك شبكه مخابراتی اختصاصی، ضعف ارتباط از طریق شبكه مخابراتی شركت مخابرات، عدم دسترسی اكثر پست های واقع در خارج شهر به خطوط ارتباطی PTT مشكلاتی هستند كه در صورت وجود یك شبكه مخابراتی مطمئن بر طرف گشته و امكان بهره برداری موثرتر از شبكه را ایجاد می كند.

با توجه به نكات فوق جهت مرتفع نمودن اشكالات ذكر شده و بهره برداری از شبكه، می توان با استفاده از سیستم‌هایPLCچنین شبكه‌های مخابراتی را برای استفاده در شبكه‌های برق رسانی طراحی نمود.

استفاده از PLC به جای سایر سیستم های ارتباطی نظیر كابل تلفنی، امواج رادیویی و مایكروویو و … دارای مزایایی می باشند كه عبارتند از :

1- به علت ناچیز بودن افت سیگنال حامل اطلاعات در هر كیلومتر، مراكز تولید و توزیع انرژی الكتریكی كه معمولا در فواصل دوری از یكدیگر واقعند را می توان مستقیما توسط كانال های PLC بدون استفاده از تكرار كننده به یكدیگر مرتبط ساخت.


برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: