مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بررسی سبک های مقابله ای و انواع مقابله های کارآمد

بررسی سبک های مقابله ای و انواع مقابله های کارآمد

هدف از این تحقیق بررسی سبک های مقابله ای و انواع مقابله های کارآمد می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۴۵
حجم ۸۱ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

بنابراین رفتار سالم، سلامتی را پیش بینی می کند و ارزیابی های شناختی در فرایند ترس و سلامتی نقش مهمی را دارند. در نتیجه می توان گفت سلامتی روانی و جسمانی افراد هم تحت تاثیر ارزیابی شناختی و هم شیوه مقابله ای آنان قرار دارد (کاسیدی، ۲۰۰۲؛ به نقل از کاکاوند و پارسامنش، ۱۳۸۹؛ چین آوه و همکاران، ۲۰۱۰). در هر صورت مقابله نقش مهم و مؤثری در سازش رفاه و سلامتی انسان دارد پژوهش های مختلف نشان می دهد که روش های مقابله مساله مدار از روش های مقابله غیرمساله مدار بر رفاه و سلامتی افراد تأثیر می گذارد (چین آوه و همکاران، ۲۰۰۹).

 

 

 

 

در نظریه شناختی هیجانی، بیان می گردد که استرس زا بودن رویدادها، پدیده ای اساساً شخصی است و کارکرد تعامل فرد با محیط و ارزیابی او از وقایع بالقوه تهدید کننده و چالش برانگیز است (لازاروس، ۱۹۷۷). بنابراین در رویکرد فوق، فرض بر این است که استرس در صورتی ایجاد می شود که شخص موقیعتی را چالش برانگیز و طاقت فرسا ارزیابی کند یا منابع کافی برای سازگاری با این موقعیت در اختیار نداشته باشد. بنابراین لازم است که تمامی افراد به راهبردهای مقابله با آن آشنا باشند. لازاروس و فولکمن (۱۹۹۷)، راهبردهای مقابله را به عنوان مجموعه ای از  پاسخ های رفتاری و شناختی تعریف کرده اند که هدفشان به حداقل رساندن فشارهای موقعیت    استرس زاست.   

 

 

 

 

به طور کلی در برخورد با وضعیت های استرس زا دو نوع مقابله از طریق افراد به کار گرفته  می-شود ۱- مقابله های کارآمد و ۲- مقابله های ناکارآمد.
 آن چه تحت عنوان مهارت های مقابله ای مطرح می شود همان روش های برخورد با مسائل است که از طرف فرد به طورآگاهانه طراحی و به اجرا در  می آید و نتیجه آن حل مسئله و یا افزایش ظرفیت روان شناختی فرد برای سرگذراندن موفقیت آمیز شرایط بحرانی و دور ماندن از آسیب های ناشی از بحران های روحی پیش آمده است. مقابله های ناکارآمد نیز تلاش هایی هستند که گر چه برای مقابله با شرایط دشوار به کارگرفته می شوند ولی نوعاً به بدتر شدن اوضاع و پیچیده ترشدن وضعیت منجر می شوند. لذا نمی توان از این دسته مقابله ها به مهارت تعبیر کرد. مثلاً فردی که برای کاستن از استرس به مواد مخدر روی می آورد گر چه نوعی مقابله با استرس و هیجان منفی در کوتاه مدت به وقوع می پیوندد ولی باید هزینه این لذت های کوتاه مدت را به صورت تحمل وابستگی به مواد و عوارض شوم آن بپردازد (لازاروس، ۱۹۹۶).

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
تعریف نظری سبک های مقابله

تعریف عملیاتی  سبک های مقابله
۱۳-۲- سبک های مقابله 
۱۴-۲- انواع شیوه های مقابله ای 
۱۵-۲- انواع مقابله های کارآمد 
مقابله متمرکز بر مسئله
مقابله متمرکز بر هیجان
انواع مقابله های ناکارآمد و غیرمفید
 برنامه ریزی
۱۶-۲- پژوهش های پیشین 
فهرست منابع 
منابع فارسی 
منابع انگلیسی 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: