مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بررسی شیمیایی و میكروبی آب آب‌انبارهای روستایی در استان گلستان

دسته بندی :عمران مدیریت 23

جمع‌آوری و ذخیره آب باران برای مصارف مختلف، از جمله مصرف شرب، از دیرباز در ایران و سایر كشورهای جهان معمول بوده است شهرستان مینودشت دارای جمعیتی بالغ بر 260000 نفر است كه حدو 200000 نفر آن در روستاها سكونت دارد و از 1366 آب انبار برای جمع‌آوری آب باران برای مصارف مختلف استفاده می‌كنند لذا آنالیز شیمیایی و میكروبی آب‌های جمع‌آوری شده از پشت بام‌ها

دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 57 کیلو بایت
تعداد صفحات 17
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

فهرست مطالب

چكیده: 1

مقدمه 2

روش انجام تحقیق 3

روش‌ها و دستگاه‌های مورد استفاده 4

نتایج 4

بحث و نتیجه‌گیری 5

هدایت الكتریكی 5

قلیاییت 6

سختی كل 6

كلرور 8

آهن 8

منگنز 9

سرب 9

كروم 10

پارامترهای میكربی 10

پیشنهاد برای ارتقای كیفیت آب آب انبارها 11

نتیجه‌گیری و نظریات شخصی: 12

چكیده:

جمع‌آوری و ذخیره آب باران برای مصارف مختلف، از جمله مصرف شرب، از دیرباز در ایران و سایر كشورهای جهان معمول بوده است. شهرستان مینودشت دارای جمعیتی بالغ بر 260000 نفر است كه حدو 200000 نفر آن در روستاها سكونت دارد و از 1366 آب انبار برای جمع‌آوری آب باران برای مصارف مختلف استفاده می‌كنند. لذا آنالیز شیمیایی و میكروبی آب‌های جمع‌آوری شده از پشت بام‌ها در آب انبارها، برای شناسایی منابع احتمالی آلودگی، یافتن روش مناسب برای جمع‌آوری و ذخیره آب باران و بهسازی مطلوب آب انبارها ضروری به نظر می‌رسد.

برای انجام این تحقیق، تعداد 114 نمونه آب، برای آنالیز پارامترهای شیمیایی و 68 نمونه آب برای آنالیز میكروبی از آب انبارهای روستاهای دهنه و صوفیان در شهرستان مینودشت، در مدت 8 ماه مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج نشان داد كه پارامترهای شیمیایی شامل: هدایت الكتریكی، قلیاییت، سختی، كلرور، نیترات و منگنز، در مقایسه با استاندارد آب آشامیدنی در حد مطلوب می‌باشند، اما غلظت بعضی از پارامترهای شیمیایی از جمله آهن در 9 درصد، سرب در 69 درصد و كروم در 6 درصد نمونه‌های جمع‌آوری شده، از حد مجاز بیشتر بود. از لحاظ پارامترهای میكروبی در 100 میلی‌لیتر از نمونه‌ها، كلیفرم در 56درصد، اشرشیاكلی در 32 درصد و استرپتوكوك فیكالیس در 26 درصد از نمونه‌های جمع‌آوری شده بیش از حد مجاز بود.

كیفیت آب تعداد قابل ملاحظه‌ای از آب انبارها، از نظر پارامترهای شیمیایی و میكروبی، به علت آلودگی برای شرب مناسب نمی‌باشد. آلودگی‌های شیمیایی و میكروبی آب انبارها، می‌تواند ناشی از نفوذ فاضلاب‌های كشاورزی، فضولات حیوانی و انسانی و همچنین استفاده از آب رودخانه می‌باشد.

مقدمه

آمارهای منتشره از سوی سازمان بهداشت جهانی و دیگر سازمان‌های بین‌المللی، نشان دهنده این واقعیت است كه آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، بیش از هر عامل دیگر در سلامتی انسان‌ها موثر است.

به عنوان نمونه در ایالت اوتارپرادش در كشور هندوستان، پس از بهسازی شبكه توزیع آب، میزان مرگ از بیماری ویا، 1/74 درصد، بیماری‌های اسهالی 7/42 درصد، حصبه 6/63 درصد و اسهال خونی 1/23 درصد كاهش یافت.

بنابراین وجود میكروارگانیسم‌ها در آب آب انبارها، از طریق منطقه جمع‌آوری و یا ذخیره‌سازی آن است. مطالعات نشان داده است كه آب انبارهای ضدعفونی شده می‌تواند محیط مناسبی برای میكروارگانیسم‌های بیماری‌زا باشد. از حمله بیماری‌ها می‌توان از بیماری سیستم گوارشی كه عامل آن سالمونلا، زخم معده كه عامل آن هلیكوباكتر، عفونت‌های تنفسی مثل بیماری لژیونر و عفونت‌های خونی كه عامل آن كورنی باكتریوم است را نام برد.

افزایش سریع احداث و تكامل آب انبارها، در حدو یكصد سال پیش شروع شد، در حالی كه در تمدن‌های اروپایی باستان تامین آب مورد نیاز برای شرب، پخت و پز غذا و تا حدی شست و شوی ظروف، از طریق احداث فضایی به منظور جمع‌آوری آب باران از سقف یا حیات منزل صورت می‌گرفت و منصوب به ویرانه‌های كاخ ناس مركز عصر مفرغ در جزیره كرت می‌باشد.

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: