مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بررسی عوامل و رویکردهای تاثیرگذار بر رضایت شغلی و پیامدهای مثبت و منفی آن

بررسی عوامل و رویکردهای تاثیرگذار بر رضایت شغلی و پیامدهای مثبت و منفی آن

هدف از این پایان نامه بررسی عوامل و رویکردهای تاثیرگذار بر رضایت شغلی و پیامدهای مثبت و منفی آن می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۴۶
حجم ۹۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

این پایان نامه در مورد رضایت شغلی است و در آن به بررسی عوامل و رویکردهای تاثیرگذار بر رضایت شغلی و پیامدهای مثبت و منفی آن می پردازد.

عامل نیروی انسانی همواره به عنوان یکی از عوامل مؤثر در بقای سازمان ها مطرح است .بنابراین شناخت نیازها، انگیزه ها، تمایلات، عوامل رضایت و عدم رضایت کارمندان نه تنها لازم است بلکه جهت اتخاذ سیاست های صحیح، راهبردهای مناسب و برنامه های مؤثر ضروری می باشد. رضایت شغلی، یک حس مثبت و مطبوع و پیامد ارزیابی شغلی یا تجربه فرد است . این حالت کمک زیادی به سلامت فیزیکی و روانی افراد می کند. از نظر سازمانی ، سطح بالای رضایت شغلی، منعکس کننده جو سازمانی بسیار مطلوب است که منجر به جذب و بقای کارکنان می شود.

لوک ۱ معتقد است رضایت مندی شغلی ناشی از ارزیابی شغل به عنوان امری است که رسیدن یا امکان رسیدن به ارزش های مهم شغلی را فراهم می آورد. بنابراین فرد زمانی به طور مؤثر سازمان را در جهت رسیدن به اهداف آن یاری می رساند که ابتدا از شغل و حرفه خود راضی و خشنود باشد و نیز به کاری بپردازد که به آن علاقه مند است  ) فروغی ۱۳۸۶ (، دیدگاه ها و مفهوم ساز یهای متعدد و گاه متناقضی درباره تعریف » رضایت شغلی «شکل گرفته و توسعه یافته است. 

تجارب ارزنده ی سازمان های موفق و پیشرو درباره ی ارزش نیروی انسانی مبین اهمیت سرمایه ی انسانی شاغل در آن سازمان هاست . آن ها عظمت و بزرگی سازمان خود را به اندازه ی کسانی می دانند که برایشان کار می کنند و محور اصلی رشد، کسب و کار خود را بر مبنای کارکنان خود بنا نهاده اند ؛ زیرا اگر کارگران جامعه نارضایتی شغلی داشته باشند عواقب اقتصادی آن به شرکت و ملت بر می گردد . چون کار ناخوشایند موجب این می شود که میلیون ها نفر دیگر زندگی محدودتر و فاقد خلاقیت و غم باری داشته باشند.

در حالی که نزدیک به یک قرن از بررسی هایی در مورد رضایت شغلی و انگیزش توسط ثرندایک   در سال ۱۹۱۸ کسی که اولین بار رابطه ی رضایت شغلی را در ارتباط با کار بررسی کرد می گذرد (کاتزل  و همکاران ، ۱۹۹۲) . به اعتقاد روان‌شناسان، انگیزه پیشرفت، میل و اشتیاق یا تلاش و کوششی است که فرد برای دستیابی به یک هدف یا تسلط بر اشیا و امور یا افراد و اندیشه‌ها و رسیدن به یک معیار متعالی ابراز می‌دارد. در انگیزه پیشرفت، نگرش به سوی موفقیت است که اهمیت دارد، نه خود موفقیت، به طوری که ثابت شده است اصولاً با وجود توانایی‌های برابر ، فردی که از انگیزه پیشرفت بالاتر برخوردار است، موفق‌تر است.

فهرست مطالب
۴-۲: مفهوم رضایت شغلی کارکنان
۱-۴-۲: رضایت شغلی
۲-۴-۲: تعاریف و مفاهیم رضایت شغلی
۳-۴-۲: رویکردهای اساسی به رضایت شغلی
۱-۳-۴-۲  الگوی سنتی
۲-۳-۴-۲- الگوی روابط انسانی
۳-۳-۴-۲- الگوی منابع انسانی     

۴-۴-۲: رویکرد انگیزش در رضایت شغلی
۱-۴-۴-۲: تئوری های محتوایی انگیزش
۲-۴-۴-۲: تئوری دو عاملی هرز برگ
۳-۴-۴-۲:   تئوری سلسله ‏مراتب نیازهای مازلو
۴-۴-۴-۲: تئوری نیازهای مک کللند
۵-۴-۴-۲: تئوری ای . آر. جی
۶-۴-۴-۲: تئوری مک گریگور
۷-۴-۴-۲: تئوری های فرآیندی انگیزش
۸-۴-۴-۲: تئوری انتظار- ارزش
۹-۴-۴-۲: تئوری تقویت
۱۰-۴-۴-۲: تئوری برابری

۵-۴-۲:  تئوری های معاصر
۱-۵-۴-۲ : تئوری هدفگذاری
۲-۵-۴-۲ : تئوری اسناد
۳-۵-۴-۲ : – رویکرد عوامل اثرگذار بر رضایت شغلی

۶-۴-۲ : – عوامل سازمانی
۱-۶-۴-۲ حقوق و دستمزد
۲-۶-۴-۲: ترفیعات
۳-۶-۴-۲ : خط مشی‏های سازمانی

۷-۴-۲: عوامل محیطی
۱-۷-۴-۲:  سبک سرپرستی
۲-۷-۴-۲: گروه کاری
۳-۷-۴-۲: شرایط کاری
۴-۷-۴-۲: ماهیت کار     

۸-۴-۲: عوامل فردی
۱-۸-۴-۲-  کاربرد مهارت
۲-۸-۴-۲- سابقه خدمت
۳-۸-۴-۲- سطح تحصیلات     

۹-۴-۲- پیامدهای رضایت شغلی و عدم رضایت شغلی
۱-۹-۴-۲- پیامدهای رضایت شغلی
۲-۹-۴-۲- افزایش بهره وری فرد
۳-۹-۴-۲- افزایش روحیه فرد
۴-۹-۴-۲- تعهد سازمانی فرد
۵-۹-۴-۲-  تضمین سلامت فیزیکی و ذهنی فرد
۶-۹-۴-۲-  افزایش رضایت از زندگی
۷-۹-۴-۲-  افزایش سرعت آموزش مهارت های جدید شغلی

۱۰-۴-۲- پیامدهای عدم رضایت شغلی:
۱-۱۰-۴-۲- تشویش
۲-۱۰-۴-۲-  غیبت کاری
۳-۱۰-۴-۲-  تاخیر در کار
۴-۱۰-۴-۲-  ترک خدمت:
۵-۱۰-۴-۲- فعالیت اتحادیه
۶-۱۰-۴-۲- بازنشستگی زودرس


بخش دوم
۵-۲: پیشینه تاریخی تحقیق
۱-۵-۲: تاریخچه مطالعات و تحقیقات انجام‏گرفته پیرامون رضایت شغلی
۲-۵-۲: سابقه پژوهش ها و مطالعات انجام گرفته در زمینه رضایت شغلی
۹-۱- مروری بر مطالعات مربوط در خارج از ایران
۹-۲-  مروری بر مطالعات مربوط در داخل ایران
۶-۲:  جمع بندی ادبیات پژوهش
۱-۶-۲: آموزش و رضایت شغلی
۲-۶-۲: شایستگی کارکنان و اعتماد
۳-۶-۲: تبادل و تسهیم اطلاعات و رضایت شغلی
۴-۶-۲: توانمند سازی و رضایت شغلی
۷-۲:  نتیجه گیری از ادبیات تحقیق    

منابع

توضیحات بیشتر و دانلود

صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: