مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بررسی ملاکهای انتخاب دوست در بین دانش آموزان پایه اول پسر در مقطع متوسطه

دسته بندی :روانشناسی مدیریت 20

بررسی ملاکهای انتخاب دوست در بین دانش آموزان پایه اول پسر در مقطع متوسطه

دسته بندی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 134 کیلو بایت
تعداد صفحات 100
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

بررسی ملاکهای انتخاب دوست در بین دانش آموزان پایه اول پسر در مقطع متوسطه شهرستان ملایر

فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول

بیان مسئله 9

بیان هدف 10

ضرورت اجرای طرح 11

سوالات تحقیق 12

بیان فرضیه 13

تعاریف عملیاتی 13

فصل دوم تاریخچه تحقیق و مطالعة منابع مربوط به موضوع

نوجوانی 16

تاثیر معاشران 20

دوست یابی 25

طرد شدن و پذیرفته شدن از سوی همسالان 29

تحقیقات انجام شده 36

فصل سوم روش اجرای تحقیق

جامعه 43

نمونه و روش نمونه گیری 43

روش جمع آوری اطلاعات 44

ابزار تحقیق 44

روش آماری بكار رفته 44

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل

تجزیه و تحلیل داده ها ( اطلاعات) 47

توصیف اطلاعات رابطه با فرضیه ها 47

فصل پنجم

سوالات و داده‌‌ها 47

تفسیرنتایج ( بحث و خلاصه) 89

بیان مسئله 92

نتیجه گیری كلی 92

نمودار 93

كاربرد و منابع 95

فهرست منابع 95

پرسشنامه 97

مقدمه :

یكی از سخنان حكیمانه و جامعه شناسانه این است كه « انسان با الطبع اجتماعی است.» و این بدان معنی است كه انسان بر نهاد پیوستن به همنوعان خود آفریده شده است. و این غریزه ای است كه انسان در بطن خود دارد.

زیرا انسان به تنهایی قادر به گذشتن از مراحل زندگی در دنیایی كه آكنده از ناروائیها و مالامال از دشواریها و مقرون به خطاهاست، نیست. و از این رو انسانها ناگریزند به یاری جستن و همكاری كردن برای رسیدن به ا جتماعی كه در آن بتوان آنچه را فرد از انجام آن ناتوان است انجام داد. هر قدر صفوف بشر به هم پیوسته شود و اختلاط و تعاون بینشان افزوده گردد، در میدان زندگی و مدارج ترقی پیشرفت خواهند كرد. از این رو، اسلام كه دینی پیشرو و جاودانه است، اجتماع بشری را دعوت می كند كه با زو به بازوی هم كار كنند به هم مهرورزند پس صدایی آسمانی فریاد می زند:

« ای مردم» ما همه شما را نخست از مرد و زنی آفریدیم، و آنگاه شعبه های بسیار و فرق مختلف گردانیدیم تا یكدیگر را بشناسید و به دین خدا چنگ زنید و پرا كنده نشوید. این است دعوت اسلام از تمامی مردم. و چون افراد انسانی همه در معرض سختیهای هلاكت آور و بدبختیهای دردناك و مشكلات طاقت فرسا قرار دارند. كه به تنهایی بر مقابلة با آنها توانا نیستند، ناگزیرند كه برای خود مرزی یا افرادی از نوع خود ذخیره كنند كه بین خود و آنها رابطه ای مطمئن و یك پیوستگی پایدار و دوستی و محبتی خاص برقرار گردد. تا بین این افراد احساس برادری صادقانه و درك دوستی خالصانه حاصل شود. كه هر كدام در سختیها یاری گر دیگری باشند در كمك رسانی و همكاری و بر آوردن نیازها و نجات دادن از سختیها و بیرون آوردن از گرداب، و این رابطة مقدس است كه هر یك را به دیگری می پیوندد. و دلها و خواستها را به هم نزدیك می كند كه « دوستی» نامیده می شود.

و برای زندگی انسان این امری ضروری است ، هر چند كه فرد در تحمل سختیها و شكیبایی در مكروهات نیرومند باشد و از فكر ثابت و رای تدبیر برخوردار باشد. از این روست كه دانشمندان جامعه شناسی و مربیان جامعه كوشش كرده اند كه برای تامین بعد مهم زندگی بهترین راهها را فرا راه مردم قرار دهند و نیكوترین وسیله ها را برای استحكام و استواری روابط برادری و كسب محبت و صداقت كه ركن اصلی دوستی است بین مردم معرفی كنند.

زیرا اگر دوستی مستند بر حب قلبی صحیحی كه عاری از ریا و كدورت و انحرافی پست نباشد. این چنین دوستی میان تهی است. و خیری در آن نیست.

پس مشخص می شود كه موضوع دوستی و برادری از مهمترین مقتضیات زندگی و بزرگترین ضروریات انسانی است. می بینیم كه موضوع دوستی به حد فراوان از توجهات و ساعی معصومین بهره مند می شود و از راهنمائی های پی در پی آنان در بنای اساسی این دوستی و آنچه در خور صفات و شرط دوستی آمده است. و تمام مردم را پند و اندرز داده اند. كه در ذخیره كردن و بدست آوردن دوستان سستی نورزند. تا آنجا كه پیامبر خدا می فرماید: بهترین شما كسانی هستند كه اخلاقشان بهتر است و با مردم سازگارند و بین افراد با یكدیگر صلح و سازگاری دهند ( نهج البلاغه) و نیز فرموده است مهربانی مومن بر مومن برای خاطر خداوند است.

از بزرگترین شاخه های ایمان است. بدانكه كسی دوستیش در راه خدا باشد و بخشش در راه خدا باشد . و منع و پرهیزش در راه خدا باشد.

چنین كسی از برگزیدگان خداوند تعالی است ( اصول كافی ، جد3)

پس می بینیم كه پیامبر (ص) مردم را تشویق می كند به مهربانی و دوستی و برادری بین یكدیگر و مهربانیها و دوستیها را در دل مردمان شیرین می كند، با یادآوری نعمتهای جاودانی و پاداش بزرگی كه پروردگار برای این دوستی و مهربانی برشمرده است، ولی به شرح آنكه این دوستی صرفاً برای خاطر خداوند بوده و از انحرافی پست و مصلحتهای مادی به دورباشد. پس دوستی و مهربانی صادقانه و خالصانه همان چیزهایی هستند كه اسلام مردم را بدانها دعوت كرده و برای كسانیكه دارای این رفتارها هستند خداوند تعالی پاداش فراوان و مرتبه پسندیده مهیا كرده است.

دوست شریك زندگی است كه در وجود انسان مانند روح در بدن جاری است . مانند ائینه است دوست خوب و رفیق مهربان یكی از نعمتهای بزرگ الهی و پناهگاه انسان و ارام بخش دل و روان است . وجود دوست حقیقی در این جهان پرتلاطم یكی ازاحتیاجات هرانسانی است. كسی كه از نعمت دوست مهربان محروم می باشد، احساس غربت و تنهائی می كند و یار و غمخواری ندارد، تا در مشكلات زندگی به او پناه ببرد. و از مددش برخوردار گردد.

یكی از بهترین خوشیهای زندگی رفت و آمد و گفتگوهای دوستانه است. كه غمها را می زداید و به انسان نیرو و نشاط می بخشد. دوستی در د ورة نوجوانی بر اساس یك نیاز اجتماعی و برای ایجاد روابط سالم و سازنده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: