مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بررسی میزان آمادگی شركت مپنا (توسعه 2) برای اجرای برنامة جانشین پروری، و طراحی چارچوب كلی برنامه

دسته بندی :مدیریت مدیریت 11

بررسی میزان آمادگی شركت مپنا (توسعه 2) برای اجرای برنامة جانشین پروری، و طراحی چارچوب كلی برنامه

دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 585 کیلو بایت
تعداد صفحات 270
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

فهرست مطالب

عنوان

صفحه

فصل اول: مقدمه

1

فصل دوم: مرور پیشینة تحقیق

7

2-1 جانشین پروری

7

2-1-1 معرفی

7

2-1-2 رویكردهای مختلف به جانشین پروری

9

2-1-3 عوامل تأثیر گذار بر موفقیت جانشین‌پروری

12

2-1-4 اجزای تشكیل دهندة برنامة جانشین پروری

16

2-2 تغییر

21

2-2-1 مدل‌های تغییر برنامه‌ریزی شده

22

2-2-2 عوامل مؤثر در موفقیت تغییر سازمانی

25

2-2-3 مقاومت در برابر تغییر

27

2-2-4 آمادگی برای تغییر

29

فصل سوم: چارچوب نظری

32

3-1 چارچوب سیستم جانشین پروری

32

3-2 مدل آمادگی برای تغییر

43

فصل چهارم: روش تحقیق

46

4-1 انتخاب نمونه

48

4-2 مصاحبه‌ها

50

4-3 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات

55

4-4 جلسة تأییدی با كاركنان واحد منابع انسانی شركت

56

فصل پنجم: تجزیه و تحلیل اطلاعات

58

5-1 شناسایی مشاغل كلیدی شركت

58

5-2 شناسایی قابلیت‌های مورد نیاز برای مشاغل كلیدی

67

5-3 مراجع ارزیابی عملكرد

72

5-4 وضعیت فعلی ارزیابی عملكرد

79

5-5 مشخصات ارزیابی عملكرد مطلوب

84

5-6 آشكارا یا مخفی بودن برنامه

93

5-7 شناسایی كاندیداهای جانشینی در ستاد شركت

104

5-8 شناسایی كاندیداهای جانشینی در كارگاه

112

عنوان

صفحه

5-9 مسیرهای ممكن برای ارتقا

117

5-10 علاقه به مدیر شدن در شركت

125

5-11 وضعیت جانشینان در حالت فعلی

130

5-12 وضعیت برنامه‌های آموزشی شركت

135

5-13 برنامه‌های آموزشی مورد نیاز برای جانشین‌پروری

139

5-14 امكان پیاده‌سازی برنامه‌های توسعه‌ای در شركت

143

5-15 نقش عوامل خارجی در انتخاب مدیران شركت

153

5-16 رویكرد به داخل یا خارج برای جذب نیروهای كلیدی

155

5-17 ضرورت برنامه جانشین‌پروری

160

5-18 لزوم پرورش مدیران تحقیق

168

5-19 مزایای جانشین پروری

171

5-20 توانایی اجرای برنامه

177

5-21 مخالفت‌های احتمالی با برنامه

179

5-22 دلائل مخالفت با برنامه

182

5-23 حمایت مدیران ارشد

186

5-24 شیوة اجرای برنامه

193

فصل ششم: نتیجه‌گیری، محدودیت‌ها و پیشنهادات

198

6-1 نتیجه‌گیری و پیشنهادات اجرایی

198

6-2 محدودیت‌های تحقیق

216

6-3 پیشنهادات برای تحقیقات آتی

217

فهرست مراجع

220

پیوست 1: معرفی شركت توسعه و احداث نیروگاه‌های سیكل تركیبی مپنا

224

پیوست 2: فرم ارزیابی عملكرد مورد استفاده در شركت

226

پیوست 3: متن معرفی جانشین‌پروری برای مصاحبه شوندگان

227

پیوست 4: متن كامل سؤالات مصاحبه

232

فهرست جداول

عنوان جدول

صفحه

3-1 اجزای سیستم جانشین پروری در پیشینة تحقیق

33

4-1 فهرست مصاحبه‌شوندگان

50

4-2 بانك سؤالات مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته

52

5-1 دستة مفاهیم مربوط به شناسایی مشاغل كلیدی شركت

59

5-2 دستة مفاهیم مربوط به شناسایی قابلیت‌های مورد نیاز برای مشاغل كلیدی

67

5-3 دستة مفاهیم مربوط به مراجع ارزیابی عملكرد

72

5-4 دستة مفاهیم مربوط به وضعیت فعلی ارزیابی عملكرد

79

5-5 دستة مفاهیم مربوط به مشخصات ارزیابی عملكرد مطلوب

84

5-6 دستة مفاهیم مربوط به آشكارا یا مخفی بودن برنامه

94

5-7 دستة مفاهیم مربوط به شناسایی كاندیداهای جانشینی در ستاد شركت

104

5-8 دستة مفاهیم مربوط به شناسایی كاندیداهای جانشینی در كارگاه

112

5-9 دستة مفاهیم مربوط به مسیرهای ممكن برای ارتقا

118

5-10 دستة مفاهیم مربوط به علاقه به مدیر شدن در شركت

125

5-11 دستة مفاهیم مربوط به وضعیت جانشینان در حالت فعلی

131

5-12 دستة مفاهیم مربوط به وضعیت برنامه‌های آموزشی شركت

135

5-13 دستة مفاهیم مربوط به برنامه‌های آموزشی مورد نیاز برای جانشین‌پروری

139

5-14 دستة مفاهیم مربوط به امكان پیاده‌سازی برنامه‌های توسعه‌ای در شركت

143

5-15 دستة مفاهیم مربوط به نقش عوامل خارجی در انتخاب مدیران شركت

154

5-16 دستة مفاهیم مربوط به رویكرد به داخل یا خارج برای جذب نیروهای كلیدی

156

5-17 دستة مفاهیم مربوط به ضرورت برنامه جانشین‌پروری

160

5-18 دستة مفاهیم مربوط به لزوم پرورش مدیران تحقیق

168

5-19 دستة مفاهیم مربوط به مزایای جانشین پروری

172

5-20 دستة مفاهیم مربوط به توانایی اجرای برنامه

178

5-21 دستة مفاهیم مربوط به مخالفت‌های احتمالی با برنامه

179

5-22 دستة مفاهیم مربوط به دلائل مخالفت با برنامه

182

5-23 دستة مفاهیم مربوط به حمایت مدیران ارشد

186

5-24 دستة مفاهیم مربوط به شیوة اجرای برنامه

193

فهرست شكل‌ها

عنوان جدول

صفحه

1-1 رویكرد كلی تحقیق

3

3-1 فرایند سیستم جانشین‌پروری

34

3-2 عوامل مؤثر بر آمادگی برای تغییر و نتایج آن

44

6-1 روش انتخاب كاندیداهای ورود به خزانه استعداد

212

مقدمه

یكی از عواملی كه نقشی راهبردی در رسیدن سازمان‌ها به اهداف از پیش تعیین شده آنها دارد، منابع انسانی كارآمد، متخصص و با انگیزه در مشاغل و جایگاه‌های مختلف می‌باشد. از طرفی، به نظر می‌رسد كه خروج نیروها از سطوح گوناگون سازمانی به دلائل مختلفی مانند استعفا، بازنشستگی، ارتقای شغلی یا حتی فوت امری اجتناب ناپذیر است. بوجود آمدن خلاء و ترك خدمت نیروها در مشاغل سازمان، به ویژه در مشاغل كلیدی مانند مشاغل مدیریتی و حساس می‌تواند در روند حركت یك سازمان اخلال جدی ایجاد نماید. از این رو، بسیاری از سازمان‌ها برای جلوگیری از ایجاد اخلال در روند پیشرفت خود، برنامه‌هایی را جهت تأمین نیروهای شایسته برای مشاغل مختلف از داخل سازمان به كار می‌گیرند. برنامة جانشین پروری، یكی از این برنامه‌ها برای تأمین نیروهای زبده برای مشاغل كلیدی سازمان در مواقع لزوم می‌باشد.

جانشین پروری فرایندی است كه طی آن كارمندان مناسب برای تصدی پست‌های مدیرتی رده بالا و كلیدی یك سازمان، از میان افراد واجد شرایط و با استعداد انتخاب می‌شوند (هوانگ 2001، راث وِل 2005). مشاغل كلیدی در واقع آن دسته از مشاغل هستند كه پیدا كردن نیرو برای آنها به دشواری انجام می‌شود، به ندرت وابسته به افراد می‌باشند و برای تضمین آیندة‌ سازمان از اهمیت بالایی برخوردارند (كونگر و فولمر 2002). به طور ساده می توان این فرایند را در چند مرحله توضیح داد. به عنوان قدم اول این فرایند، بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، دید كلی از نیاز سازمان به مدیران ارشد بدست می‌آید. سپس، بررسی می‌شود كه كدامیك از كارمندان ممكن است بهتر از سایرین، در صورت خالی شدن یكی از مشاغل كلیدی سازمان، در آن موفق بیشتری داشته باشند. در نهایت، برنامه‌ریزی برای اینكه این جانشینان بالقوه قابلیت‌ها و ویژگی‌های مورد نیاز برای دستیابی به اهداف سازمان را كسب نمایند انجام می‌گیرد (هوانگ 2001 به نقل از كارتا، 1992). از چنین منظری، مدیران موفق و آینده‌نگر، باید استعدادهای انسانی سازمان خود را برای تصدی مشاغل و مناصب کلیدی در آینده شناسایی کرده و آنان را از طریق برنامه‌ریزی‌های متنوع آموزشی و پرورشی، آماده ایفای نقش كرده و به این ترتیب، استعدادهای سازمانی را مدیریت نمایند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: