مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بررسی میزان مسئولیت پذیری در حیطه خانواده و جامعه بین دانش آموزان دختر مقطع پیش دانشگاهی

بررسی میزان مسئولیت پذیری در حیطه خانواده و جامعه بین دانش آموزان دختر مقطع پیش دانشگاهی مدارس عادی و غیر انتفاعی در شهرستان نیشابور

دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل docx
حجم فایل 289 کیلو بایت
تعداد صفحات 103
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

بررسی میزان مسئولیت پذیری در حیطه خانواده و جامعه بین دانش آموزان دختر مقطع پیش دانشگاهی مدارس عادی و غیر انتفاعی در شهرستان نیشابور

امروز جامعه در حال پیشرفت، نیازمند افرادی مسئول و خودكفا است و آموزش مسئولیت پذیری به كودكان نیازمند جوی خاص در خانه و مدرسه است.

بایستی شرایطی فراهم كرد تا كودكان و نوجوانان، ابزارهای نگرش و ارزشیابی پیدا كنند تا به كمك آنها بتوانند بهتر تصمیم گیری كنند. تصمیماتی كه آنان را در این دنیای پیچیده به سوی زندگی بارور و رضایت بخش رهنمون كند. انسانهای امروز بیش از بیش نیازمند پذیرش مسئولیت برای زندگی و سرنوشت خود هستند و این امر میسر نمی شود مگر اینكه مبنای آموزش و پرورش آنها مبتنی بر افزایش درك كودكان و نوجوانان در مورد نقش خود آنها به تعیین سرنوشت و ساخت كیفیت زندگیشان باشد و برای رسیدن به این اهداف، سعی و كوشش و برنامه ریزی دقیق لازم است.

آغاز زندگی اجتماعی كودك

همانطور كه می دانیم انسان اجتماعی متولد شده و از زمانی كه كودك به مادرش مهر می ورزد و یا به دیگران احساس عشق ، حد و یا دشمنی می كند ، اجتماعی است . روان شناسان تربیت اولیه را در شكل گیری شخصیت كودك بسیار مؤثر دانسته اند .

فروید اولین كسی كه نقش نخستین تربیت را در تشكیل شخصیت كودك عنوان كرد ، و جامعه شناسان را بر آن داشت تا از این دریچه به افراد و گذشتة آنان بنگرند و به تحصیل آن بپردازند . چرا كه شخصیت هر فرد از تركیب دو زمینه فطری و اكتسابی صورت می پذیرد . بدین معنا كه بعضی از خصوصیات زمینه وراث و ژنتیكی دارند و برخی از آنها اكتسابی است. رفع نیازهای زیستی نوزاد و گرفتن پستان مادر و مكیدن و شیرخوردن، خوابیدن و نظایر آن، به طور غریزی و بدون آموزش صورت می پذیرد. ولی در زمان اندك، زمانی كه كودك دست خود را برای گرفتن اشیاء ( خوب یا بد ، خطرناك و یا بی خطر ) دراز می كند، وقتی كه سراپا ایستاده آهنگ راه رفتن می كند، آموزش و پرورش اهمیّت و ضرورت خود را می نمایاند، در این موقع است كه مرحله ی یادگیری كودك آغاز می گردد. اساس یادگیری اجتماعی كودك كه با مشكلات آموزشی نیز توأم است. از وقتی شروع می شود كه با« دیگری »مواجه می گردد.یعنی اولین برخورد وی با افراد غیر از والدینش، یا افرادی چون خودش كه تا كنون در ذهن و تصورش نبوده است.

او نه پدر و مادرش است و نه اسباب بازی، بلكه او« دیگری » و بیگانه است. كودك در نخستین برخورد و با این« دیگری » اولین نیاز اجتماعی شدن را درك می كند . و با این احساس « زندگی اجتماعی » وی آغاز می گردد. در برابر این وضع جدید مبهوت و سرگردان می شود. نمی داند چه بكند و چه واكنشی از خود نشان دهد. بخندد ، گریه كند ، سازش نماید و یا تسلیم شود. احساس نیاز اجتماعی از طرفی در« خویشتن خود » و از طرف دیگر، كشمكش درونی ایجاد می كند و، واكنش پناه بردن به مادر را در وی می آفریند. كودك تا چهار سالگی در مرحلة سرگردانی و تزلزل تصمیم قرار دارد. تسلط بر دیگران را با همكاری با دیگران و شیر را با سازش در هم می آمیزد. چرا كه هنوز یادگیری انجام نشده و تجربة اجتماعی را كسب نكرده است او باید بعضی از بازتاب های اجتماعی را كه بكارگیری آنها لازمة زندگی اجتماعی است، و نیز اصول و قواعد رفتارهای لازم و مورد قبول اجتماع را از طریق خانواده و بعضی از نهادها بیاموزد.

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: