بررسی نقش تحصیل كردگان بومی در توسعه شهری
بررسی نقش تحصیل كردگان بومی در توسعه شهری
دسته بندی | روانشناسی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 138 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 28 |
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت مسئله
اهداف تحقیق
فرضیات تحقیق
روش تحقیق
تعریف علمی اصطلاحات
فصل دوم:
ادبیات و پیشینة تحقیق
فصل سوم:
تاریخچة جامعه آماری
جامعه آماری
نمونة آماری و حجم نمونه
شیوه و ابزار نمونه گیری
محدودیت های تحقیق
فصل چهارم:
خلاصه و نتیجه گیری
یكی از اصلی ترین ویژگی های تحصیل كرده مان ، احساس ایفای نقش در فرآیندهای زندگی اجتماعی و سیاسی است . نگاه توده جامعه به قشر تحصیل كرده ، نگاهی متفاوت بوده چرا كه آنها گروه مرجع محسوب می شوند و بسیاری از مردم الگوی نقش خود را از میان تحصیل كردگان بر می گزینند . هر جامعه ای برای توسعه و پیشرفت خود نیازمند قشر تحصیل كرده است و در این چه آنها مؤثرند از سایر اقشار جامعه ایفای نقش می كنند ، اما در تاریخ ایران تحصیل كردگان نقش های متفاوتی داشته اند ، دسته ای از آنها در پی آن بودند تا جامعه ای ایرانی را به سمت توسعه حركت دهند و در نقش یك فعال اجتماعی قرار گیرند ، در این بین پاره ای از این دسته ، با بومی كردن آموخته های خود ، در مسیر توسعة ایران گام برداشتند و عده ای نیز می خواستند آنچه را كه آموخته اند همان را در جامعه ایران پیاده نمایند اما دسته ای دیگر راهی متفاوت در پیش گرفتند ، آنها كه بیشتر تحصیل كردگانی بودند كه سابقه ایلیاتی داشتند رهبری حركت های سیاسی ، اجتماعی را بر عهده گرفتند و با تشكیل گروه های فعال مخالف بودند و به حركت های سیاسی مخالف رژیم پیوستند . رهبری حركت های سیاسی در بسیاری از نقاط از جمله آذربایجان ، كردستان ، بلوچستان و … با همین تحصیل كردگان اصلی بود . جرقة بروز گرایش به سمت مركز گریزی پس از سقوط رضاشاه از سوی تحصیل كردگانی بود كه هنوز از وابستگی های اصلی دل نكنده بودند در همه ی این حركت های سیاسی ، نخبگان طایفه ای ، منابع مالی و رفاهی را فراهم می كردند و تحصیل كردگان نیز پایه های فكری گرایش های قومی را تشكیل می دادند .
قوانین ارسال دیدگاه در سایت