مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بررسی پوشش نسوز

دسته بندی :صنایع مدیریت 17

اپراتورها بر روی برخی از دستگاهها با این گونه مواد در عملیات كاملاً رضایت بخش و مطلوب می باشد اما دیگران كه سعی در آنها داشته اند در دستیابی به موفقیت های اقتصادی با شكست موجه شده اند،مواد قابل ریخته گری با آلومینیوم بالا (بسیار زیاد) به طور عادی با روكش های الومینیومی بالا مورد استفاده قرار گرفته اند و مواد قابل ریختگی سیلیس با پوشش سیلس مورد است

دسته بندی صنایع
فرمت فایل doc
حجم فایل 26 کیلو بایت
تعداد صفحات 36
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مقدمه

اپراتورها بر روی برخی از دستگاهها با این گونه مواد در عملیات كاملاً رضایت بخش و مطلوب می باشد. اما دیگران كه سعی در آنها داشته اند در دستیابی به موفقیت های اقتصادی با شكست موجه شده اند،مواد قابل ریخته گری با آلومینیوم بالا (بسیار زیاد) به طور عادی با روكش های الومینیومی بالا مورد استفاده قرار گرفته اند و مواد قابل ریختگی سیلیس با پوشش سیلس مورد استفاده قرار گرفته اند . از آنجائیكه آن غالباً قسمت میانی و مركزی یك پوشش می باشد كه ابتدا در معرض فرسایش و تحلیل رفتن قرار می گیرد .

كشش و جاذبه واضح و آشكاری در قادر بودن در تعمیر یك ناحیه بوسیله كوبیدن وجود داشته است . و همچنین در آوردن پوشش عقب در سرویس و اجازه دادن به استفاده كامل از بقیه موادنسوز باقی مانده در ان نسبت فرسایش و تحلیل سرعت كمتری داشته است وجود داشته است .

در كوره های قوسی با ظرفیت 25 تن ، نمونه ای از آجرهای پوششی آلومینیومی تا بیش از 200ریختگی وجود دارد . برای كوره های بزرگ از ظرفیت 150 تن مدت زمان از 110 یك امر بسیار خوب مد نظر قرار می گیرد . و دستگاههای زیادی وجود دارد كه عمر پوشش تا حد جزئی بیشتر از 60 می باشد .


پوشش نسوز :

مواد نسوزی كه درپوشش های نسوز كوره های قوسی الكتریكی اصلی مورد استفاده قرار می گیرند ممكن است كه از مواد مغناطیسی و یا مغناطیسی كروم و یا dolomite باشد. آجرها ممكن است بعد از اینكه به شكل آجر گرفتند پخته شوند و یا نا پخته باقی بمانند.dolomite های قیر اندود شده ممكن است در قطعات و بلوك های كوبیده شده بزرگ مورد استفاده قرار بگیرند و آجرها ممكن است در قطعات و بلوك های كوبیده بزرگ مورد استفاده قرار بگیرند و آجرها ممكن است در كنار هم گذاشته شوند تا قطعات تكمیلی پوشش نسوز شكل بگیرند به صورتیكه مجرا ممكن است به وسیله گذاشتن در یك تعدادی از قطعات و بلوك های بسیار بزرگ به جای ساختن پوشش نسوز با آجرها به تنهایی در تراز همدیگر قرار بگیرند .

چندین سال قبل پوشش نسوز در كوره های قوسی به دو قسمت تقسیم شده بود : یك پوشش نسوز عقبی كه نسبتاً نازك بود و یك میزان شخصی از مواد عایق را فراهم می اورد و در نزدیكی پوسته بود و یك پوشش نسوز كار كه در معرض نعویض منظم بود در كوره های مدرن عالباً این عمل برای استفاده از یك پوشش نسوز به تنهایی می باشد كه به طور كامل در هر زمان كه كوره مجدداً پوشش داده شودبرداشته می شود و در نزدیكی پوسته فولادی قرار دارد . عقیده براین می باشد كه برای عمر پوشش نسوز برای داشتن گرمای هدایت شده از طریق پوسته بوسیله این روش مفید می باشد كه در مقایسه با عایق سازی كه در موقعیكه یك پوشش نسوز عقبی جداگانه مورد استفاده قرار می گرفت اثر می گذارد ارجهیت دارد.

پوشش نسوز مجرا ممكن است در میزان ضخامت از 18 اینچ تا 12 اینچ متفاوت باشد. یك تعدادی از كوره ها از پوشش نسوز 18 اینچ استفاده می كنند اما حالا تعداد زیادی وجود دارند كه از پوشش های نسوز 5/13 اینچ از آجرهای جداگانه استفاده می كنند. به منظور ارائه یك عمر بهتر به خوبی یك پوشش نسوز ضخیم تر مطالبه می شود و علاوه بر این ظرفیت و گنجایش برای ضایعات را افزایش می دهد كه باعث توسعه و بهبود سرعت و میزان خروج و تقلیل منطقی و حاصله در تحلیل مواد نسوز در هر تن از ساخت فولاد می شود. تولید افزایش یافته برای تحلیل نیروی افزایش یافته موازنه هایی را ارئه می كند كه از استفاده از یك پوشش نسوز نازكتر انتظار می رود.

در بیشتر كشورها پوشش نسوز از آجرهای مغناطیسی –كروم و یا مغناطیسی ساخته می شود كه یا پخته شده هستند و یا ناپخته هستند و با ورقه های فولادی شل و نرم (آزاد) در اتصالات ساخته می شوند (در قاره اروپا) بهر حال در قاره اروپا و تا حدی در UK . برخی از اپراتورها از بلوك ها و قطعات dolomite قیر اندود شده بزرگ استفاده می كنند.

هزینه اصلی و اولیه بطور قابل توجهی نسبت به یك پوشش نسوز مغناطیسی ارزان تر می باشد اما بقیه یك طول عمر طولانی تر دارند . بواسطه هزینه های نسبی مواد ، هزینه در تن از تولید مشابه با دو نوع از پوشش های نسوز می باشد . تهیه و تدارك قطعات و بلوك های dolomite قیر اندود شده فشرده از بهترین نوع كیفیت می باشند. در زمان پوشش دهی مجدد با عمر پوشش نسوز كوتاهتر می تواند دارای اثراتی بر روی هزینه بطور قابل توجه داشته باشد . قطعات و بلوك های dolomite ممكن است دارای آهن های قراشه و شكسته شده باشد كه پوشش نسوز را قادر می سازد تا به سرعت به طرف پائین كشیده شود . و حال آنكه آجرهای اصلی كه ورقه های فلزی در بین آنها گذاشته شده اند از نظر چسبندگی بسیار قوی به یكدیگر قابل اعتماد و اطمینان باشند و بدین صورت كار برداشتن را طولانی تر می كند. بنابراین بهم پوشش نسوز dolomite می تواند برداشته شودو بسیار سریع تعویض شود حتی یك زمان كوتاهتری نیز آن را ارائه نتایج اقتصادی در رابطه با آنهائیكه از استفاده از آجرهای مغناطیسی – كروم و مغناطیسی پخته و نپخته بدست می آید متوقف نمی سازد. علیرغم این بسیاری از اپراتورها یك طول عمر طولانی تر و پوشش دهی مجدد كمتری را ترجیح می دهد. چون این تهیه و تدارك فولاد را برای دور زدن جدول برنامه ساعات آسانتر می سازد برای بسیاری از عملیات های ساخت فولاد آجرهای مغناطیسی تقویت شده با پانر فیلتر وپخته تا حد بیشتری رضایت بخش تر می باشند.

در كوره هایی كه ضایعات زنگ نزن را تولید می كنند وبویژه در مواقعی كه ناخن زنی اكسیژن برای ضایعات زنگ نزن مورد استفاده قرار می گیرد نتایج بسیار خوبی با آجرهای مغناطیسی- كروم هم به صورت پخته شده وهم ناپخته بدست آمده است.این امرها در كوره هایی كه انواع دیگری از فولاد را می سازند كمتر رضایت بخش می باشد،به این علت كه خواصی وجود دارد كه برای كنترل شدت وسختی واستحكام میزان كروم در فولاد می باشد واگر پوششهای نسوز مغناطیسی – كروم بر روی یك برنامه ساخت فولاد تركیب یافته (مخلوط)مورد استفاده قرار بگیرد .همیشه امكان دستیابی به این خصوصیات و كیفیات وجود ندارد .

خواص آجرهای مغناطیسی –كروم و مغناطیسی در قسمت قبلی شرح داده شده اند و تجزیه و تحلیل آنها در بخش دوم شرح داده شده اند.

اگر قطعات و بلوك های dolomite مورد استفاده قرار می گیرند .این امر اهمیت دارد كه مواد می بایستی در سلیس پایین و كم باشند و بسیار خوب پخته شوند بصورتی كه آن بطور كامل در آب سرد گذاشته شود و منقبض شود.پس آن می بایستی خورد شود و از صافی رد شوند و اندازه گیری شود (درجه بندی شود)و مجددا شكل بگیردو با میزان مناسبی از قیر مخلوط شود و به اندازه مناسبی در اطراف میله و قطعه تقویت فلز كوبیده شوند تا قادر به تولید رضایت بخش قطعات برای تولید در این اندازه های بزرگ باشند موقعیكه دریافت شد ، قطعات و بلوك ها در قسمت بیرونی آنها با قیر و قیر گونی پوشیده شود بصورتیكه در مقابل رطوبت تا چندین هفته استحكام داشته باشند.

پس آنها می توانند از پیش مرتب شوند تا با كنتورها و فاز اصلی یك كوره ویژه جفت و جور شوند .و تا زمان مورد نیاز ذخیره شوند . اگر كه آنها در برشهای بسیار بلند نگهداشته شوند بسیار از آنها به هدر خواهد رفت. این امر بسیار اهمیت دارد كه بلوك ها و قطعات از برش و حالت مواد خام به همان شكل و ترتیب كه آنها از تهیه كننده دریافت شده اند بیرون آورده می شوند. و می بایستی دقت لازم به عمل بیاید تا اطمینان حاصل كنیم كه برشهای ایستاده بزرگتر از آنچه كه برای نگهداری دستگاه به طور سالم در اتفاقات از یك پوشش نسوز جداگانه با عمر كمتر مورد انتظار نباشند.

در حال حاضر هزینه نصب بلوك ها و قطعات dolomite قیر اندود شده بزرگ بیشتر از نیمی از آن پوشش نسوز از ضخامت مساوی حاصله از آجر های مغناطیسی-كروم و مغناطیسی نمی باشند.

معمولاً بیشترین حد فرسایش بر روی جدارهای اطراف كوره های قوسی صورت می گیرند و همچنین فوراً در بالای مجرا و مسیر كفه و سرباره و در پشت هر الكترود صورت می گیرند یعنی در جایی كه درجه حرارت در بیشترین حد كوره ها با نیروی زیاد باشد. علاوه بر این كفه و سر باره و ترشح فلز ناشی شده از تراكم و فشردگی قوس بر روی حمام كوره ، پوشش نسوز را به تمام اطراف كوره می رساند اما آن به وضوح و به طور آشكارا در مناطقی با بالاترین درجه خرارت می باشد كه سرعت و نسبت آن و ته آن تا روی پوشش نسوز در ماكسیمم می باشد.

این حالا یك كار استاندارد می باشد كه در بسیاری از دستگاه ها مراحل 6-4از مواد نسوز ریختگی الكتریكی از نوع كروم-مغناطیسی را به منظور روكش دادن یك محیط وسیعی از 2 تا 3 مرحله بالا جای می دهند و تا حد جزئی در محیط مقابل هر الكترود افزایش پیدا می كند تا حدی كه بستگی به فرسایش اپراتور جداگانه در عمل و كار كوره ویژه دارد. اینگونه مواد نسوز ریختگی الكتریكی اهداف مفید دیگری را در موقعیكه پوشش نسوز برداشته شود انجام می دهد كه در زمان فراهم آوردن یك مسیر از تعیین حدود و فواصل بین آجركاری و سفت كاری می باشد كه حالا بدون روكش شده است و آتشدان مغناطیسی می باشد كه باقی می ماند. توانایی دستیابی به یك سطح شروع بكار بر روی مواد نسوز ریختگی الكتریكی برای پوشش نسوز جدید در سرعت بخشیدن به عملیات پوشش نسوز دادن مجدد كاری با ارزش می باشد. بدون جدا سازی مواد نسوز، بیشتر زمان برداشتن پوشش ممكن است صرف یكنواخت كردن و هم تراز كردن پایه از پوشش نسوز قدیمی به منظور دستیابی به یك سطح شروع برای پوشش جدید می باشد و این كار مخصوصاً در مواقعیكه dolomite ها و قطعات و بلوكهای آجری از پیش جفت و جور شده مورد استفاده قرار می گیرند می باشد.

مواد نسوز ریختگی الكتریكی می بایستی با تشخیص دقیق مورد استفاده قرار بگیرند به این علت كه هزینه های آنها بطور كلی سه تا جهار برابر از آجرهای مغناطیسی-كروم و یا مغناطیسی می باشند.

Taphol

Taphol در یك كوره قوسی بطور معمول بر بالای سطح فلز / كفه و سرباره وجود دارد اگر چه یك تعداد كمی از اپراتورها از Taphol هایی استفاده می كنند كه ریز سطح فلز باشد و احتیاج به بسته شدن در طول كار كردن می باشد. این امر اهمیت زیادی دارد كه Tophol می بایستی در شكل خودش در حد امكان در طول عملیات كوره نگهداشته شود. تعمیرات بطور عادی بوسیله گذاشتن و هل دادن یك لوله فولادی در داخل Tophol بزرگ و منبسط شده و كوبیدن مواد اصلی مناسب پیرامون آن صورت می گیرد. بریدگی و یا قطع شدگی قطعات یكنواخت از Topholقدیمی به منظور كم كردن و آزاد گذاشتن فضای كافی پیرامون لوله برای كوبیدن می تواند یك عملیات وقت گیر باشد و به منظور به حداقل رساندن Tophol برخی از اپراتورهای احاطه كننده آن با آجرهای ریختگی و الكتریكی در طول ساختن پوشش نسوز می باشد. این یك كار پر هزینه می باشد. اما موقعیكه به طرز درست ساخت یك چنین Tophol ها از 100 ریختگی و یا بیشتر طول می كشد. و حال آنكه بدون این ساختار آن ممكن است احتیاج به یك نوسازی و تجدید اصلی و اولیه بعد از حدود 40 ریختگی احتیاج داشته باشد و یك تجدید و نوسازی متوالی هر 15-10 ریختگی در طول عمركوره تكمیل می شود نیز مورد نیاز می باشد.

به واسطه فرسودگی(فرسایش)شدید بر روی پوشش نسوز كوره قوسی در 2ویا 3 مكان،استفاده از رنگ پاش در عملیات آتشدان روباز متعارفتر می باشد.در موقعیكه كوره جدید باشد در هر چند ریختگی مورد استفاده قرار می گیرندو آن در جهت انتهای عملیات حركت می كند.در موقع استفاده از خمیر وچسب مراقبت ضروری می باشدبه این علت كه آن گران می باشد وزمان در طول آنچه كه كوره متوقف شده است چون پیستوله نیز گران قیمت می باشدبنابراین،مادامیكه تمدید مدت كار كوره بوسیله پخش كردن آسان می باشد واین امر غالباً به چشم می خورد كه هزینه یكی در هر تن از شمشها بزرگتر از آجركاری وسفت كاری اصلی واولیه می باشد.

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: