“بهرهوری ” شاخصها و روشهای اندازهگیری آن
“بهرهوری ” شاخصها و روشهای اندازهگیری آن
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 31 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 49 |
چكیده
“بهرهوری” مفهوم غریب و آشنائی نیست. كثرت مباحث و اظهار نظرهای پیرامون آن نیز اندك نیست اما نكتهای كه در اكثر قریب به اتفاق آن نادر و كمیاب است روشهای نیل به آن و چگونگی ارتقاء شاخصهای آن است.
“بهرهوری” واژهای زیبا و كیفی است كه مخالفی ندارد اما همواره معلول یك دسته متغیرهای مداخلهگر است كه روشنائی آن را كدر میكند عواملی چون پایین بودن سطح كیفی انجام امور، ناكارآمد بودن ساختار، ضعف نظامهای مدیریتی، فقدان شایسته سالاری در مدیریت، فقدان بسترهای فرهنگ مناسب برای اجرای طرحهای مرتبط با بهرهوری، نارضایتی شغلی كاركنان، فقدان ثبات شغلی مدیران و كاركنان، فقدان اعتماد میان مدیران و كاركنان، نبود ساختار مشخص سازمانی و نهادینه نبودن مفهوم “بهرهوری” در درون ساختار، كهنگی ساختار و نیاز به مهندس مجدد آن یا نتیجه محور بودن نظام اداری بجای فرایند محوری آن، كمبود آموزشهای مناسب و بروز در زمینه نظام بهرهوری، نداشتن چشمانداز دور برد در مدیریت، روشن نبودن مأموریتهای سازمان، فقدان نظارت و ارزشیابی نظاممند، نهادینه نشدن نظام بازخورد در سازمانها و شركتها و مؤسسات تولیدی، خدماتی، اداری، ویژگیهای نظامهای بروكراسی، كمبود اخلاقیت كاری در كاركنان، كمرنگ شدن نظام مشاركت كاركنان در درون سازمان، كیفی نبودن نظام مدیریت و دهها دلیل دیگر همه و همه “بهرهوری” را به صورت معلولی بیگناه و مظلوم درآورده است.
قوانین ارسال دیدگاه در سایت