مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تاثیر برنامه های ماهواره ای بررشد اجتماعی نوجوانان

دسته بندی :روانشناسی مدیریت 13

تاثیر برنامه های ماهواره ای بررشد اجتماعی نوجوانان

دسته بندی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 115 کیلو بایت
تعداد صفحات 100
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

تاثیر برنامه های ماهواره ای بررشد اجتماعی نوجوانان شهر ابهر

فهرست مطالب

عنوان صفحه

– چكیده 1

-فصل اول 3

– مقدمه 4

– بیان مسئله 5

– اهمیت ضرورت پژوهش 6

– هدف كلی 7

-تعاریف نظری پژوهش 8

-فصل دوم 9

-رشد اجتماعی نوجوان 1 10

– رشد اجتماعی نوجوان 2 13

– رشد اخلاقی و اجتماعی جوانی 15

-رشد اجتماعی 16

-تصمیم دشوار برای ماهواره 17

-تاثیر مادر در رشد اجتماعی كودك 20

-رشد بدنی تند 21

– رفتارهای ناهنجار نوجوان 22

-چرا رشد اجتماعی ضروری است 25

-رشد و تكامل اجتماعی 26

– تغییر رفتار اجتماعی در نوجوانی 30

-دیدگاه های مختلف در مورد رشد اجتماعی 31

– تعریف ارتباط 33

-كاركردهای وسایل ارتباط جمعی 34

-وضعیت تلویزیون ایران 37

– اثرات ووسایل ارتباط جمعی 42

فهرست مطالب

عنوان صفحه

– نقش آموزشی و آگاهی بخشی 43

– رسالت ووظایف ارتباط جمعی 46

-عوامل موفقیت رسانه ها در جلب مشاركت مردم 48

– نقش رسانه ها در شگل گیری افكار عمومی 50

– درد تنهایی 53

– قضاوت 57

– انتقاد 60

– سوال های زیاد و نامناسب 66

– احساس گناه ، پشیمانی ، تاسف 71

– فصل سوم 73

– جامعه آماری مورد مطالعه 74

-تعیین حجم نمونه و روش نمونه گیری 75

-روش اجرای پژوهش 79

– فصل چهارم 81

– مقدمه 82

– جدول آماری پژوهش 83

– فصل پنجم 86

– بحث و نتیجه گیری 87

– محدودیت های پژوهش 90

– پیشنهادات پژوهش 91

– منابع و ماخذ 92

مقدمه

ماهواره های تلویزیونی یکی از تکنولوژیهای نوین ارتباطی هستند که قلمرو وسیعی از مناطق جغرافیایی را تحت پوشش خود قرار می دهند. کشورها به مدد این ابزار اطلاعات، اخبار و برنامه های گوناگونی را با اهداف مختلف سوار بر امواج نامرئی به فراسوی مرزهای سیاسی خود می فرستند. این تکنولوژی نیز همانند بسیاری از ابداعات بشری آثار مثبت و منفی به دنبال دارد و این نه به خاطر ذات تکنولوژی بلکه منبعت اندیشه و افکار انسانهایی است که چنین وسایلی را به خدمت گرفته اند. آثار نامطلوب برخی از برنامه های ماهواره ای در زمینه های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی، همچنین نبودن مقررات حقوقی الزام اور در سطح بین المللی در مورد محتوای برنامه های ماهوارهای تلویزیونی، باعث ایجاد و بروز برخی اختلاف نظرها میان دولت ها شده و دولت ها را بر آن داشته که برای مصونیت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه خود چاره جویی کنند). هاشمی، (1381

نوجوانی یک پدیده اجتماعی است که شامل یک دوره طولانی گذرا از مرحله کودکی به مرحله بزرگسالی است و آن از جامعه ای به جامعه دیگر بر اساس ساختار و آداب و رسومش تغییر می کند. در تاریخ بشر زمانی بوده که نوجوانی اصلا وجود نداشته است. یعنی انتقال از مرحله کودکی به مرحله بزرگسالی، درست مثل انتقال از یک روز به روز دیگر به همراه برگزاری مراسم خاصی تحقق پیدا کرده است). جمالفر (1378

اما پدید ای که می تواند در دوران نوجوانی باعث تغییر در میزان رشد اجتماعی نوجوانان باشد، ماهواره و برنامه های ماهواره می باشد. در پایان دوره نوجوانی، رشد اجتماعی کامل می شود و نوجوان به عنوان یک جوان اجتماعی وارد اجتماع می شود. در صورتی که مفاهیمی مانند: هویت اجتماعی، انجام هویت، فردیت اجتماعی، طرز تفکر، دوستی با همسالان، برخورد با جنس مخالف، ایفای نقش در ارتیاط با والدین، مدرسه و سایر بزرگسالان و فعالیتهای گروهی در ذهن نوجوانان شکل بگیرد، رشد اجتماعی مناسبی پیدا می کند.

لذا در پژوهش حاضر به بررسی این نکته می پردازیم که چه رابطه ای میان تماشای برنامه های ماهواره و میزان رشد اجتماعی در نوجوانان وجود دارد.

بیان مسئله

یکی از ویژگی های بارز روند نوجوانی، اجتماعی شدن است. نوجوانی مراحل مختلفی را طی می کند تا به اجتماعی شدن دست یابد. این مراحل عبارتند از:

فاصله گرفتن از خانواده، دوست یابی، رشد اجتماعی، رشد بدنی، رشد جسمانی، رشد ذهنی و رشد عاطفی.

جوانان به منظور استحکام روابط اجتماعی خود و شکل گیری شخصیت اخلاقی، دائما معیارهای اخلاقی را با خود مرور می کنند و به منظور قضاوتهای اخلاقی، معیارهای مناسب اجتماعی و هنجارها را در نظر می گیرند.

در برنامه های ماهواره ای با معیارهای جوامع گوناگون و هنجارها، قضاوتهای اخلاقی و عقاید فرهنگ های مختلف جهان مواجه هستیم.نوجوانان و جوانان به راحتی می توانند در جریان این اطلاعات قرار گیرند. با توجه به اینکه رشد اجتماعی نوجوانان با شکل گیری شخصیت اخلاقی آنان ساخته می شود، هوش، تفکر انتزاعی، میزان رشد اخلاقی ـ اجتماعی دوره های قبلی فرد، میزان تجارب، رشد عقلانی در مسائل اجتماعی، موقعیت های قبلی و بعدی فرد، اهداف، میزان و دستیابی فرد به آزادی در تفکر و تصمیم گیری، میزان اطلاعات، مهارتها، نوع شغل، محل زندگی، انگیزه، شخصیت و هویت فرد، علائق و رغبتها، خانواده، مسائل اجتماعی ـ فرهنگی ـ سیاسی ـ اقتصادی همگی با یکدیگر ارتباط متقابل داشته و الزاما می تواند تعیین کننده رشد اخلاقی ـ اجتماعی افراد باشد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: