مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تحقیق بهره‌برداری پستهای فشار قوی 1 و 2

دسته بندی :برق مدیریت 19

تحقیق بهره‌برداری پستهای فشار قوی 1 و 2

دسته بندی برق
فرمت فایل doc
حجم فایل 82 کیلو بایت
تعداد صفحات 99
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

وظایف و حدود اختیارات بهره‌برداری پست:
مقدمه
اپراتور تنها نیروی انسانی است كه با انجام عملیات و بهره برداری از دستگاههای تحت كنترل خود با توجه به مقررات ایمنی و حفاظت خویش و ممانعت از بروز صدمات. به دستگاهها نوعی خدمات مورد نیاز را عرضه می‌كند همانطوری كه می‌دانید جهت عرضه كردن این خدمت دستگاههایی كه با میلیونها ریال ثروت مملكت تهیه شده در اختیار اپراتور قرار می‌گیرد. سپس بر هر اپراتوری فرض است كه آشنایی به تمام دستگاههای مورد عمل خویش داشته و چگونگی عمل و كار دستگاهها را فرا گیرد. این آشنایی یك ضروریات مسلم حرفه اپراتور بوده و می‌بایست قادر به انجام عملیات سریع بر روی دستگاهها باشد، در سیستم برق مواقعی كه بیشتر مورد نظر است و اپراتور و می‌تواند معلومات و كفایت خود را در آن به ظهور برساند، مواقع اضطراری و شرایط غیر عادی سیستم می‌باشد، كه اپراتور بایستی با ورزیدگی و خونسردی كامل هر چه زودتر بدون فوت وقت شرایط را به حالت عادی، برگردانده و دیگر آن كه دستورالعملهای صادر را هر چند وقت یك‌بار مطالعه كرده تا بتواند مفاد آن را در موقع اضطراری كه فرصت برای مطالعه مجدد نیست سریعاً بكار برد.

ثبت وقایع و حوادث و شرایط بهره‌برداری
1ـ ثبت و یادداشت تمام امور اوضاع باید دقیق و صحیح و فوری انجام گیرد و در فرم های مربوط وارد گردد یادداشتها باید تاریخ داشته و ساعت وقوع یا انجام امور ثبت گردد و در مواردی كه وقت حادثه و یا اتفاق مشخص نیست وقتی را كه اولین بار جلب توجه كرده یادداشت شود.
2ـ ثبت زمان بر اساس 24 ساعت بوده و از نصف شب ساعت 00: 00 شروع و به نصف شب و روز بعد ساعت 24.00 ختم می‌گردد.
مثلاً پنجاه و دو دقیقه بعد از نصف شب چنین است 00.52 ثبت عملیات سیستم، از جمله مواردی كه باید ثبت شوند عبارت است:
الف ) تمام دستورات و عملكرد گروه‌ها كه وارد یا خارج می‌شوند. با مشخصات گروه مربوطه.
ب ) تمام دستورات و پیام‌های كه توسط مركز كنترل دسپاچینگ اعلام می‌گردد با ذكر مشخصات
پ ) باز و بستن كلیدهای و سكسیونرها با ذكر دلیل یا علت آن.
ت ) دریافت یا صدور تضمین های حفاظتی یا حفاظت فوری و یا كارتهای خطر.
ث ) هر گونه موفقیت با كار در نزدیكی یا روی دستگاههای برقدار همراه با نوع كار قبلاً بایستی طبق برنامه و با موافقت و هماهنگی مركز كنترل دیسپاچینگ باشد.
ج ) در خواستهای انجام نشده.
چ ) هر گونه اختلال یا قطعی در سرویس برق یا كم كردن اجباری برق با دلائل مربوط
ح ) گزارشهای وضع هوا در نقاط مختلف منطقه
خ) هر گونه عیب و نقص مشاهده شده، یا گزارش شده در دستگاهها و وسائل
د ) هر گونه وسیله‌ای كه جهت تعمیر یا بعلل دیگر از مدار خارج می‌شود و همچنین وقتی كه دوباره آماده و در مدار قرار می‌گیرد.
ذ ) اشتباهات عملیاتی
ر ) تعویض نوبتكاران مطابق با قوانین مربوط
ز ) بازرسی دوره‌ای ایستگاه
هـ ) وقایعی كه طبق مقررات دیگر باید ثبت گردد.
شرایط تعویض شیفت:
1ـ هنگام تعویض اپراتوری كه می‌خواهد شیفت را ترك كند باید:
الف ) گزارشی با شرح كافی برای آشنا نمودن اپراتوری كه سر خدمت می‌آید با تمام اوضاع ایستگاه و تضمین‌های حفاظتی و حفاظت فوری كارتهای اخطار و احتیاط و موارد لازمی كه باید در حین تعویض به اطلاع اپراتور جدید برسد تهیه نماید و زمان تعویض شیفت را باید گزارش و امضاء نماید. كه خلاصه این گزارش در دفتر ثبت روزانه ایستگاه باید وارد گردد.
ب ) اپراتور شیفت باید شخصاً توجه اپراتور جدید را به هر نوع موضوع مهم و حیاتی جلب نموده و توضیح كافی داده و اگر لازم باشد برای درك بیشتر محلهای مورد نظر را به او نشان دهد.
ج ) امور ثبت شده را در پایان با ذكر تاریخ و ساعت امضاء نماید.
هنگام تعویض شیفت اپراتوری كه سر خدمت می‌آید باید:
الف ) گزارش خلاصه اوضاع را كه توسط اپراتور قبلی تهیه و امضاء شده مطالعه و امضاء شده مطالعه نماید.
ب ) هر جا از ایستگاه را كه به نظر خودش یا اپراتور قبلی لازم باشد بازرسی نماید.
3) تشریفات تعویض شیفت موقعی كامل است كه اپراتور جدید گزارش اوضاع و احوال ثبت شده و سایر توضیحات دیگر را برای به عهده گرفتن شیفت كافی دانست و قبول نماید، در این صورت باید گزارش را امضاء نمود و زمان تحویل گرفتن را در گزارش ثبت نماید.
4) تا قبل از امضاء خلاصه گزارش و تحویل گرفتن كار ـ اپراتور جدید باید هیچگونه عمل قطع و وصل انجام ندهد و هیچگونه اطلاع و پیام تلفنی با خارج، مبادله ننماید، مگر این كه با دستور و راهنمایی اپراتوری كه در سر نوبت هست. (اپراتور وقت)
5 ) اپراتور نباید بدون اطلاع و اجازه مقام مسئول جابجایی در شیفت انجام دهد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: