مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تحقیق تاریخچه چاروق دوزی

تحقیق تاریخچه چاروق دوزی

دسته بندی تاریخ
فرمت فایل doc
حجم فایل 18 کیلو بایت
تعداد صفحات 21
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقدمه :
چاروق دوزی هنر سنتی و دستی شهرستانهای قوچان و بجنورد می باشد و چاروق به نوعی پاپوش گفته می شود كه شبیه به قایق بوده و در محل انگشتان پا با قوسی به طرف بالا برگشته است كه درگذشته مورد مصرف عموم بوده با این تفاوت كه چاروق برای طبقه اعیان دارای تزئینات بوده و مردم عادی بدون تزئین و ساده آن را استفاده می كردند
هدف از انجام این گزارش و تحقیق دراین مورد خاص ، نشان دادن این وصنعت بودكه مخصوص بجنورد است . ضمن آنكه بعد از تحقیق دراین مورد و دیدن مراحل كار خودم بیش از پیش به این حرفه مورد علاقمند شدم و امید آن دارم كه بتوانم فرهنگ و آداب و رسوم سنتی منطقه خود را به خوبی بشناسانم .
عمده تحقیق میدانی بود به جز مواردی اندك كه لازم بود از مقالات بهره گرفت .لازم است از استادكاران گرامی ،آقایان حسینعلی محمد زاده و حسین محمد زاده ، كمال تشكر و قدردانی راداشته باشم كه در رجوع برای این تحقیق ،نهایت راهنمایی را برای من داشتند . همینطور از استاد گرامی ام ، سركار خانم شریفی نیا كه باعث شدند دید من نسبت به صنایع دستی كشور و فرهنگم بازتر شود .

مواد اولیه
چرم دباغی شدة گاو و گوساله قالبهای چوبی ،نخ ابریشم ، نخ گلابتون ،نخ قندی ، ابزاركار كفاشی مانند مشته ، صیقال ،سوراخ كن و …………
دباغ خانه چرم
ساخت خودچرم سنتی است . چرم مورد نیاز برای ساخت چاروق را دباغی شده فراهم می كنند . قدیم دربجنورد ، دو دباغ خانه وجود داشته كه چرم مورد نیاز چاروق دوزان را فراهم می كرده است . ولی الان در بیشتر از سه چهار شهر كشور ، دباغ خانه وجود ندارد كه می توان اصفهان ،همدان و زنجان را نام برد و كارگاه های آنها به همان صورت سبك قدیم است .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: