تحقیق در مورد تفکر انتقادی در دانش آموزان و دانشجویان
تحقیق در مورد تفکر انتقادی در دانش آموزان و دانشجویان
دانلود تحقیق در مورد تفکر انتقادی در دانش آموزان و دانشجویان
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۴۲ |
حجم | ۱۰۵ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مدیریت |
توضیحات کامل
این نوشتار تحقیق در مورد تفکر انتقادی در دانش آموزان و دانشجویان را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد.
واتـسـون و گـلیـزر معتقدند توانایی تفکر انتقـادی، پردازش و ارزشیـابی اطلاعات قـبلی با اطلاعات جدیـد و پیـامد و حاصل تلفیـق استدلال قیاسی و استقـرایی با فـرآیند حل مسألـه میباشد. تعریف واتســون و گلیــزر از تفکـر انتقـادی پـایهای بـرای آزمودن تفکر انتقـادی شـد که امـروزه به طـور وسیـعی در سنجش تفکر انتـقادی به کار میرود و برای اکثر محققیـن در رشتههای مختلف علمی قابل قبـول است (ندافی، ۱۳۸۷: ۳۲).
آزمون تفکر انتقادی واتسون – گلیزر توانایی تفکر انتقادی را از طریق ۸۰ پرسش در پنج مؤلفه مهارت استنباط، شناسایی مفروضات، استنتاج، تعبیر و تفسیر و ارزشیابی اندازهگیری میکند. نمره کلی آزمون ۸۰ و بیشترین نمره هر آزمودنی از هر بخش ۱۶ میباشد. نمرات در بخش استنباط از طریق درستی و نادرستی عبارات، در بخش شناسایی مفروضات با تشخیص وجود یا عدم وجود پیش فرضها در عبارات ذکر شده و یا نشده از موقعیتها، در بخش استنتاج با مشخص کردن نتایج استخراج شده و یا نشده از موقعیتها، در بخش تعبیر و تفسیر با مشخص کردن تعبیر و تفسیرهای استخراج شده یا نشده از شرح حالها و بالاخره در بخش ارزشیابی دلایل با تشخیص دلایل قوی و دلایل ضعیف به دست میآید.
به عبارت دیگر در این آزمون به ازای هر پاسخ صحیح، یک نمره به فرد تعلق میگیرد و مجموع پاسخهای صحیح به پرسشهای آزمون، نمره کل آن محسوب میشود (حداکثر ۸۰ نمره). هر یک از آزمودنیها بر حسب امتیاز کل کسب شده از آزمون میتوانند در یکی از طبقات (کمتر از ۵۴)، متوسط (۵۹-۵۴)، و قوی (۸۰- ۶۰) از نظر توانایی تفکر انتقادی قرار گیرند. در تقسیمبندی نمرات در هر بخش، طبقه نمره ۱۰ و کمتر، طبقه متوسط۱۱ و طبقه قوی ۱۶-۱۲ در نظر گرفته شد. زمان لازم جهت پاسخدهی به سؤالات آزمون ۶۰ دقیقه است.
فهرست مطالب
تعریف نظری تفکر انتقادی
تعریف عملیاتی تفکر انتقادی
۲-۲-۱- تعریف تفکر انتقادی
۲-۲-۲- ماهیت تفکر انتقادی
۲-۲-۳- اهمیت برخورداری از تفکر انتقادی
۲-۲-۴- چگونگی و نحوه تعامل هنر و تفکرانتقادی برای کودکان
۲-۲-۵- هنر به عنوان محتوا و کنش در فکرپروری کودکان
یشینه تحقیقاتی
پیشینه داخلی
پیشینه خارجی
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت