مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تحقیق دیپلماسی ایرانی

تحقیق دیپلماسی ایرانی

دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 305 کیلو بایت
تعداد صفحات 35
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

بنا به اظهارات مقام‌هاى آمریکایى 9 گروگان ایرانى در بند نیروهاى این کشور در عراق آزاد شده اند و به زودی دور چهارم مذاکرات ایران و آمریکا بر سر مسایل عراق در بغداد برگزار می شود.
پیش از این ژنرال «گریگ اسمیت» سخنگوى نیروهاى آمریکایى در عراق با شرکت در یک کنفرانس خبرى ضمن اعلام این خبر گفته ما مصمیم ایرانى‌هاى دستگیر شده را در نزدیک‌ترین زمان ممکن آزاد کنیم. این 9 نفر که 2 تن از آنها از 5 دیپلمات دستگیر شده در شمال عراق هستند بهزودى آزاد مى‌شوند. افراد دیگر از کسانى هستند که در سال هاى گذشته دستگیر شده بودند.
در همین حال کنسولگرى‌هاى ایران در دو شهر «سلیمانیه» و «اربیل» در اقلیم کردستان با حضور « حسن کاظمى قمی » سفیر ایران در بغداد و «نوشیروان بارزانى» رئیس دولت اقلیم کردستان و «سید دانا احمد مجید» استاندار سلیمانیه افتتاح شدند.
«دانان احمد مجید» ضمن ابراز خشنودى از افتتاح کنسلوگرى‌ ایران در سلیمانیه گفت: «مطمئنا از این به بعد روابط دیپلماتیک ما با ایران به سرعت گسترش خواهد یافت و ما در تمام زمینه‌هاى اقتصادى، سیاسى و بازرگانى با کشور ایران همکارى‌هاى گسترده‌اى خواهیم داشت.»
آقای بارزانى نیز از افتتاح دو کنسولگرى ایران در کردستان قدردانى کرد و خواستار گسترش روابط با ایران شد.
در ماه ژانویه نظامیان آمریکایى پنج دیپلمات ایرانى را در شهر اربیل به اتهام کمک‌ رسانى به گروه‌هاى شبه‌نظامى عراقى دستگیر کردند. ایران در اعتراض به این اقدام ایالات متحده اعلام کرد، افراد دستگیر شده دیپلمات هستند و هیچ ارتباطى با گروه‌هاى شبه‌نظامى ندارند.
آقای بارزانى در مراسم افتتاح کنسولگرى ایران در اربیل و سلیمانیه گفت: «ما تمام و کمال از تسهیلاتى که ایرانى‌ها و کردها به یکدیگر ارائه مى‌دهند، حمایت مى‌کنیم و دیگر اجازه نخواهیم داد، خللى در این روابط دو جانبه بوجود آید.»
سفیر ایران در عراق نیز گفت: «ما در اربیل و سلیمانیه کنسولگرى داشتیم اما با تاسف بسیار باید بگویم نیروهاى آمریکایى با دستگیرى پنج دیپلمات ما در این دو مکان که هنوز هم در بند اسارت هستند، فعالیت‌هاى این دو کنسولگرى را مختل کردند.»
آقای قمى همچنین گفت: «این رفتار آمریکایى‌ها غیر قانونى و در تضاد با استقلال عراق بوده است. امیدواریم این افراد هر چه سریعتر آزاد شودند و بر سر کارهاى خود در کنسولگرى اربیل بازگردند.»
پیش از این و در ابتداى سال جارى میلادى نیز نیروهاى آمریکایى چند دیپلمات ایرانى دیگر که قصد داشتند در شهر سلیمانیه به دیدار «جلال طالبانى» رئیس‌جمهورى عراق بروند را نیز بازداشت کرده بودند. در آن موقع این اتفاق حتى اعتراض جلال طالبانى رئیس‌جمهورى عراق را برانگیخته بود.
از سوى دیگر وزیر امور خارجه‌ عراق گفت، ایران به مهار شبه نظامیان درعراق کمک کرده و آن را تحولى مثبت در آستانه‌ دور جدید گفت‌وگوهاى امنیتیسه جانبه ایران – آمریکا – عراق مى‌داند.
وى همچنین از بیانیه‌ نیروهاى نظامى آمریکا در عراق که درباره‌ آزادى 9 ایرانى بازداشت شده در عراق منتشر شد، تقدیر کرد و گفت: «این اقدامى اعتمادساز است که گفت‌وگوهاى مثمرثمرتر میان ایران – عراق وآمریکا براى بهبود و امنیت عراق را تشویق مى‌کند. ما براى آزادى این افراد تلاش‌هاى بسیارى کرده‌ایم. »
وزیر امور خارجه‌ عراق گفت: «کمیته فرعى امنیتکه اوایل سال جارى میلادى تشکیل شد و شامل نمایندگان ایران، عراق و آمریکا است بهزودى دوباره تشکیل جلسه خواهد داد. واشنگتن و تهران خاطر نشان کرده‌اند که به حضوردر این گفت‌وگوها تمایل دارند. »

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: